Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: اعتقاد ما این است تا زمانی که تکالیف طرح تفصیلی محقق نشود تخلف‌ها در حوزه شهر سازی وجود دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر توانستیم رویکرد کمیسیون ماده ۵ را در این زمینه تغییر دهیم و صورتجلسه‌های این کمیسیون را به طور تمام به سمت ارتقاء سطح کیفی سوق دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری با اشاره به اجرای طرح کاهش زمان صدور پروانه بیان کرد: برای تحقق این هدف جلسه و همایش‌های متعددی با شهردار تهران و شهرداران مناطق برگزار کردیم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این طرح (کاهش زمان صدور پروانه) را به سرانجام برسانیم.

او تصریح کرد: طبق توافق با سازمان آتش نشانی دیگر ساختمان‌های ۶ طبقه نیاز به اخذ مجوز از این سازمان ندارند و تنها اصول ایمنی اخذ و به پروانه پیوست می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به تعیین تکلیف پهنه‌های ساختمانی تهران افزود: در سال گذشته پهنهg۳۲۳, s۲۲۱,s۲۲۱ را که از پهنه‌های مفعول مانده شهری هستند را تعیین و تکلیف کنیم و پهنه g۳۲۳ را ابلاغ کردیم و دوپهنه دیگر را امیدواریم هرچه سریعتر به سرانجام برسانیم.

سالاری بیان کرد: با همکاری وزارت کشور لایحه تغییر در قانون ماده کمیسیون ماده ۱۰۰ را ارائه کردیم و این لایحه در کمیسیون زیربنایی دولت در حال نهایی شدن است و پس از ان به هیئت دولت جهت تصویب ارسال می‌شود.

او درباره تخلف مجتمع تجاری پالادیوم تصریح کرد: تخلف‌های مجتمع پالادیوم محرز شدند و قرار شد تونل و پل تخریب شد، ولی متاسفانه به علت کنش گری‌های برخی از ذی نفعان تا به امروز انجام نشده و کمیسیون تجدید نظر نامه تخریب تونل و پل را ارسال نکرده است.

سالاری بیان کرد: ملکی دیگر که در موقعیت میدان میدان میوه و تره بار سابق فرمانیه ساخته شد که بالغ بر ۴۸ هزار متر مربع تخلف داشته است.

او با اشاره به جلوگیری از تغییر کاربری ساختمان از مسکونی به تجاری، تصریح کرد: بررسی‌های ما نشان داد بیش از ۷۰ درصد قوانین موجود در این حوزه مغایر است و ما سعی کردیم از تبدیل پارکینگ به تجاری، حذف نورگیر و ساخت حیاط غیر قانونی جلوگیری کنیم.

سالاری تصریح کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری شاهد بودیم تنها در ظرف ۱ ماه ۱۴۰ طبقه اضافه بنا ساخته شده بود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: لغو مصوبه برج باغ از دیگر اقدام‌های مدیریت شهری بود که توانستیم با کمک رسانه‌ها ان را به سرانجام برسانیم.

سالاری با اشاره به باغ کن و فرحزاد، بیان کرد: در ۲ سال گذشته توانستیم محدوده باغ‌های کن به مساحت ۱۰۷۰ هکتار و ۳۰۰ هکتار باغ‌های فرحزاد را به شکل طرح موضعی مناطق به تصویب برسانیم.

او ادامه داد: حال باید زیر ساخت‌های لازم برای تبدیل ان به عرصه تفرجگاه عمومی را ایجاد کنند و طرح موضعی کن با مشارکت ذی نفعان محقق شود.

بیشتر بخوانید: انتقاد سالاری از افزایش بی رویه تخلفات ساخت و ساز

او درباره اعتراض باغ دار‌های کن، تصریح کرد: اعتراض باغ دار‌های کن به شکلی است که می‌گویند شما در منطقه ۲۲ این همه ساخت ساز دارید، اما در کن اجازه ساخت بنا نمی‌دهید، اما به عقیده من اگر باغ‌های کن از دست برود در تهران دیگر جای نفس کشیدنی نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره انتخابات اتی هئیت رئیسه شورای شهر تهران افزود: عقیده من این است که ترکیب فعلی هئیت رئیسه حفظ شود.

سالاری در پاسخ به این سوال که آیا برای عضویت در هیئت رئیسه نامزد می‌شوید؟ بیان کرد: من چنین قصدی ندارم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره کمیسیون ماده ۱۰۰، افزود: تلاش ما این است عملکرد ماده ۱۰۰ به سمتی هدایت شود که که تخلف‌های ساختمانی کاهش پیدا کند و این کمیسیون از حالت درامد زایی خارج شود.

سالاری درباره شکل تهاتر باغ عبقری و وثوق الدوله گفت: طبق توافق صورت گرفته با رئیس اسبق بنیاد مستضعفان قراری بر این مبنا نداشتیم که مدیریت شهری وجهی پرداخت کند و ما در مدیریت شهری همچنان پیگیر این پرونده هستیم.

او درباره آخرین وضعیت بافت فرسوده در پایتخت تصریح کرد: بافت فرسوده پایتخت از صد سال گذشته ایجاد شده است متاسفانه شکل نوسازی در پایتخت به شکل درجا سازی رفته است، به این معنی که پلاک درجا تخریب و همان جا ساختمان سازی شده است و هیچ تلاشی برای احیای بافت منطقه نشده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: باید تلاش کنیم بافت منطقه و محله را احیا کنیم و ارزش سکونت را در مناطق بالا ببریم و این نکته نباید فراموش شود که احیای بافت فرسوده بدون کمک دستگاه‌های مربوطه و تعامل بین دستگاهی امکان پذیر نیست.

سالاری بیان کرد: میانگین نوسازی در بافت فرسوده ۴۰ درصد است و باید تلاش کنیم میزان بافت فرسوده مناطق ۲۲ گانه پایتخت به درستی احصاء شود.

او تصریح کرد: در مناطقی مشاهده می‌کنیم سمتی از خیابان نوسازی شده و سمت دیگر ان جزء بافت فرسوده محسوب می‌شود و این اتفاق موجب می‌شود توجه ویژه‌ای به موضوع احصاء دقیق بافت فرسوده در مناطق شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره احداث ساختمان بلدیه، گفت: در آن منطقه (میدان امام خمینی) باید میدان گاه ساخته شود و این اقدام تعارضی با ساخت ساختمان بلدیه ندارد.

سالاری بیان کرد: به عقیده من ایجاد میدان گاه در فضای خالی شهری امری منسوخ است و ساماندهی میدان امام خمینی باید با رویکرد بازخوانی تاریخی شهرسازی این میدان انجام شود.

او درباره طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تهران تصریح کرد: طرح تفصیلی منطقه ۲۲ نباید باری بر روی ساختمان‌های این منطقه ایجاد کند و نکته قابل تامل این است طرح تفصیلی این منطقه بدون تائید در کمیسیون معماری و شهرسازی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال داده شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: متاسفانه این اقدام غیر قانونی بود و ما نیز در کمیسیون نامه نگاری‌های لازم را انجام دادیم و پیگیر این موضوع هستیم.

سالاری درباره طرح پردیس مدیریت دولتی بیان کرد: طرحی بود که در دوره چهارم شورای شهر تهران من مطرح کردم و دلیلش این بود که بسیاری از ساختمان‌های مدیریت شهری در اطراف خیابان بهشت قرار دارد.

او با اشاره به میدان مشق، ساختمان بلدیه، دیوان عدالت و.. که در نزدیکی ساختمان شورا و شهرداری در خیابان بهشت واقع شده است، تصریح کرد: می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و حذف دیوار پارک شهر خیابان بهشت را به پردیس مدیریت شهری بدل کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: ما در دو سال عمر شورای پنجم در کمیسیون معماری و شهرسازی ۱۱۲ جلسه رسمی داشتیم که در این جلسه‌ها ۱۶ طرح و ۳۰ لایحه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: در این جلسه‌ها نزدیک به ۵ هزارو ۴۰۰ صورتجلسه مورد بررسی قرار گرفت و در موضوع پرونده باغ‌ها نهایت توانستیم ۱۵۶ پرونده را مورد بررسی قرار دهیم.

سالاری درباره اقدام‌های انجام شده در کمیته نما بیان کرد: ۱۱ هزارو ۴۰۰ پرونده نما مورد بررسی قرار گرفت و ناظران این حوزه در تمام جلسه‌های ما حضور داشتند.

او در توضیح تعداد درخواست‌های مردمی و تعداد گو‌دهای پرخطر تصریح کرد: ۵۶۰ درخواست مردمی را به شورا و کمیته‌های مربوطه ارجاع دادیم و نزدیک به ۱۰۷ گود پرخطر پایتخت را نیز بازدید و ایمن سازی کردیم.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت بافت فرسوده در پایتخت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساختمان‌های شیشه ای بانک ملی و تجارت در خیابان طالقانی گفت: این اقدام آنها دهن‌کجی به اصول معماری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در جریان دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه علیرغم تذکراتی که در دوره‌های گذشته نیز داده شده است شاهد ساخت ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو اشاره کرد که قطعا برای تامین این انرژی در این ساختمان باید هزینه و انرژی زیادی صرف شود.

وی افزود: یکی دیگر از ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای به ساختمان بانک مرکزی مربوط می‌شود و علیرغم اینکه تذکر داده‌ایم ساختمان دیگری با این نما ساخته نشود اما باز هم شاهد هستیم که ساختمان دیگری با نمای شیشه‌ای در حال ساخت است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نماهای شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقان نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته نما در مناطق گفت: این مجموعه تا حدی توانسته است این موارد را مهار و اصلاح کند و ان‌شاءالله امیدواریم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها