Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:46:46 GMT

سرقت از خانه ویلایی برای آزادی برادر

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۲۴۴۴

سرقت از خانه ویلایی برای آزادی برادر

مرد صافکار برای تهیه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزادی برادرش از زندان به یک خانه ویلایی دستبرد زد.

به گزارش مشرق، شنبه ۲۶ مرداد مرد میانسالی در تماس با پلیس از سرقت خانه‌اش خبر داد و گفت: من تاجر هستم و امشب به‌همراه خانواده‌ام به میهمانی رفته بودیم. لحظاتی قبل به خانه برگشتیم، اما زمانی که خواستم با کلید در را باز کنم متوجه شدم قفل ورودی شکسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارد خانه که شدم با دیدن به هم ریختگی وسایل مطمئن شدم که دزد وارد خانه‌ام شده است. ناگهان با شنیدن سر و صدا از بالکن خانه‌ام خودم را به پنجره رساندم و دیدم دو مرد جوان با وسایل سرقتی از بالکن خودشان را به خیابان رسانده و سوار یک پژو ۴۰۵ شده و فرار کردند.

بیشتر بخوانید: دستگیری سارقان مسلح صرافی خیابان جمهوری فرار متهم زندانی پس تیراندازی از بیمارستان در تبریز سارق شب روی منازل تهرانی‌ها دستگیر شد

به‌دنبال این تماس، بلافاصله اکیپی از مأموران وارد عمل شده و با شناسایی خودروی ۴۰۵ سارقان به تعقیب آن‌ها پرداختند. دقایقی بعد خودرو در خیابان شناسایی شد و پلیس دو مرد جوان را دستگیر کرد.

متهمان در تحقیقات اولیه به سرقت از خانه ویلایی اعتراف کردند و مدعی شدند که این نخستین سرقتی بوده است که انجام داده‌اند. به دستور بازپرس رستمی از شعبه اول دادسرای ویژه سرقت، متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس پایتخت قرار داده شدند و بررسی‌ها در رابطه با سرقت‌های احتمالی آن‌ها ادامه دارد.

گفتگو با متهم اصلی

چه شد که تصمیم به سرقت گرفتید؟

من صافکار هستم و تا به حال کار خلاف انجام نداده‌ام. برادرم ۱۱ سال قبل به اتهام حمل ۱۰۰ گرم کراک بازداشت شد. دادگاه برای او حکم اعدام صادر کرد، اما بعد از چند سال حکم اعدام شکست و او محکوم به حبس ابد شد. به‌خاطر رفتار خوبی که در زندان داشت و از آنجایی که سابقه کیفری هم نداشت این حکم هم چندین بار شکسته شد و درنهایت محکوم به ۱۵ سال حبس شد. بعد از مدتی هم قاضی با مرخصی چند روزه‌اش موافقت کرد. اما شرط آزادی از زندان سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی بود. من برای فراهم کردن این وثیقه خیلی تلاش کردم، اما نتوانستم آن را جور کنم؛ و به فکر دزدی افتادی؟

خودم این فکر به ذهنم نرسید. پسرعمه‌ام که سابقه مواد مخدر دارد و ۲۰ ماه هم در زندان بوده این پیشنهاد را داد. می‌گفت هم بندی‌ها و هم سلولی‌هایش در زندان که در کار سرقت از خانه بودند وضع مالی خوبی داشتند. پسرعمه‌ام می‌گفت از سرقت یک خانه بیشتر از پول وثیقه به دست می‌آوریم. همین مسأله باعث شد که برای فراهم کردن پول وثیقه دست به سرقت بزنیم.

شگردتان برای سرقت از خانه‌ها چه بود؟

در خیابان‌های شمال شهر با دیدن خانه‌های ویلایی به سراغ شان می‌رفتیم و زنگ خانه‌ها را به صدا درمی آوردیم. سه خانه اول خالی نبود. بعضی از خانه‌ها هم راه ورود به خانه نداشت. حدود دهمین خانه بود که با تخریب قفل وارد آنجا شدیم و اموال با ارزش به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برداشتیم. خواستیم از خانه خارج شویم، که از شانس بدمان صاحب خانه برگشت. مجبور شدیم از بالکن فرار کنیم، اما صاحب خانه متوجه حضور ما شد و با پلیس تماس گرفت.

منبع: روزنامه ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی سرقت اخبار حوادث سارق دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است

حماس در بیانیه‌ای به مناسبت روز اسرای فلسطینی تاکید کرد که آزادی این اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی «اولویت اصلی» جنبش مقاومت اسلامی است.

به گزارش الجزیره، حماس گفت: «[اسرائیل] به شنیع‌ترین جنایات علیه اسرا در داخل زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها از جمله سهل انگاری پزشکی، شکنجه و کشتار مستقیم ادامه می‌دهد.»

این جنبش افزود که رژیم صهیونیستی را «مسئول کامل جان و امنیت هزاران فرد ربوده شده در کرانه باختری» از ۷ اکتبر می‌داند.

روز هفدهم آوریل از سال ۱۹۷۴ به نام روز اسرای فلسطینی نام گذاری شده است. در این روز تلاش می‌شود تاکید بیشتری بر آزادی اسرا و حمایت از حقوق آنان صورت بگیرد.

بر اساس آمار تازه منتشر شده، تعداد اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیش از ۹ هزار نفر رسیده که صد‌ها نفر آنان بیمار و مجروح هستند. همچنین، تعداد بازداشت شدگانی که بدون هیچ اتهامی در زندان هستند، تا ابتدای ماه آوریل امسال به بیش از ۳ هزار و ۶۶۰ نفر رسیده که شامل ۲۲ زن و بیش از ۴۰ کودک می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • برادر کشی با شلیک گلوله
  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد
  • مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است