Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه آموزش و پرورش، سید صادق موسوی در مورد بهبود روند برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نباید دانش آموزان برگزیده در رشته های مختلف جشنواره فرهنگی و هنری را رها کند، بلکه باید با کمک سایر نهادها و ارگان‌ها این دانش آموزان با استعداد را تحت حمایت مالی و آموزشی خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند این دانش آموزان با استعداد در عرصه فیلم کوتاه را به انجمن سینمای جوانان ایران معرفی کند تا در فرآیند کشف استعداد از استعدادهای این دانش آموزان به صورت حرفه ای تر استفاده شود. 

موسوی در مورد اینکه جشنواره  فرهنگی و هنری تا چه حد می‌تواند در تربیت  و آینده شغلی دانش آموزان موثر باشد، گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان در سنی هستند که هرگونه رفتار و گفتار بر شخصیت آنها اثر می گذارد و آن ها علاوه بر اینکه نسبت به برخی از موضوعات حساسیت و آگاهی کافی دارند، جشنواره فرهنگی و هنری می تواند مشوق خوبی برای دانش آموزان باشد تا مهارت خود را در آینده به صورت حرفه ای ادامه دهند.

وی ادامه داد : البته ممکن است دانش آموزان در آینده از مهارت هایی که دارند به عنوان شغل اصلی خود استفاده نکنند، اما قطعاً در آینده و زندگی آنها تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: رشته های جشنواره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش بسیار متنوع است و در قسمت های ادبی، پژوهشی ،آوایی، هنرهای دستی و تجسمی، فیلم کوتاه، تئاتر و سایر رشته ها برگزار می شود که خود نشان دهنده تنوع رشته ها در این جشنواره است و کسانی که به صورت حرفه ای در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند اگر رها نشوند در آینده بسیار موفق خواهند بود.

وی تصریح کرد: می توان بخش هایی از این جشنواره را به صورت حرفه ای تر برگزار کرد و همان طور که می دانید آموزش و پرورش مخاطبان بسیاری دارد. شاید برگزاری اختتامیه برای هر کدام از رشته ها به صورت مجزا عملیاتی نباشد، اما آموزش و پرورش می‌تواند هر کدام از استان های کشور را به عنوان پایگاه یک رشته هنری تقویت کند.

موسوی ادامه داد: به طور مثال یک استان در اختتامیه بخش نمایش، استان دیگر اختتامیه بخش فیلم و به همین صورت استان های مختلف اختتامیه بخش‌های فرهنگی و هنری مختلف را برگزار کنند و استان هایی که به عنوان پایگاه یک رشته فرهنگی و هنری انتخاب می شوند در طول سال بر روی این رشته بیشتر سرمایه گذاری کنند و با چنین اقدامی در آینده شاهد خواهیم بود که قطب های فرهنگی و هنری متنوعی در استان ها ایجاد شده است.

وی یادآور شد: البته این طرح نیاز به مطالعه و نظرات کارشناسی کارشناسان آموزش و پرورش دارد و باید افراد اهل فن در آموزش و پرورش در مورد این موضوع نظر دهند، اما به نظر می رسد امکان ایجاد پایگاه های تخصصی با یک مسیر مطالعاتی صحیح در ادارات کل آموزش و پرورش استانها وجود دارد. 

سی و هفتمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور در بخش پسران با معرفی و تجلیل از نفرات برتر و برگزیده پایان یافت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.   به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.   وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.   دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی