Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش خلیل آباد گفت: اقدامات خوبی در پروژه مهر نسبت به تجهیز مدارس شهرستان صورت گرفته است و در دو ماه حدود ۵ مدرسه به سمت نوسازی تجهیزات تحصیلی حرکت کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمود روشندل ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد که در سال اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: در پروژه مهر آموزش و پرورش و برای شروع یک مهر خوب، همه ادارات دخیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یک ماه باقی مانده تا شروع سال تحصیلی در شهرستان خلیل آباد، پروژه مهر با جدیت بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: پروژه مهر تمام مسائل نیروی انسانی و تجهیز مدارس را در بر می‌گیرد و هر چه نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد قطعاً مهر خوبی را آغاز خواهیم کرد.

رئیس آموزش و پرورش خلیل آباد با تأکید بر اینکه با تلاش هایی که صورت گرفت در سال تحصیلی با کمبود نیروی انسانی مواجه نخواهیم بود، تصریح کرد: حدود 800 دانش آموز به جمع دانش آموزان شهرستان افزوده خواهند شد و قریب به 10 هزار دانش آموز در 105 واحد آموزشی سازمان‌دهی می شوند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در پروژه مهر نسبت به تجهیز مدارس شهرستان صورت گرفته است، اذعان کرد: در دو ماه حدود ۵ مدرسه به سمت نوسازی تجهیزات تحصیلی حرکت کرده اند.

روشندل با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد بعد از بیست سال شرایط خوبی در کنکور سراسری را تجربه کرد و بالغ بر 5 نفر رتبه زیر هزار را در رشته های مختلف کسب کردند و حدود ۴ نفر قبولی در رشته پزشکی خواهیم داشت، عنوان کرد: دانش آموزان در سال جاری بیشتر تمایل و رغبت به سمت دانشگاه فرهنگیان دارند.

 

کمیته ای برای رفع مشکلات و نواقص فضاهای آموزشی شهرستان خلیل آباد تشکیل شود

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه اگر بپذیریم توسعه همه جانبه و پایدار نیاز داریم قطعاً برای محقق شدن آن نیازمند انسان های توسعه یافته هستیم، تشریح کرد: این رویکرد مهم از دو گذرگاه مهم تر با مؤلفه هایی مانند علم و فرهنگ می گذرد که در مجاری های آموزشی یک کشور متولد می شود و گذرگاه اولیه آن آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه شاخصه توسعه بر محور اندیشه ها و افکار انسان های توسعه یافته است، بیان کرد: خروجی این توسعه یافتگی در نگاه انسانی تولید انسان های فرهیخته و تولید فرهیختگی علمی است که خروجی خوبی به ما برای ایجاد انسان هایی می دهد که اعمال آن ها بر اساس فهم علمی باشد.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه این بسط تفکر علمی باعث می شود که دانش آموز یاد بگیرد که چطور نقد کند و نقاد بار بیاید، تأکید کرد: تولید تفکر انتقادی برای دانش آموز و نهاد علمی می تواند به جامعه و جامعه پذیری خود فرد کمک کند.

وی با اشاره به اینکه باید کمیته ای برای رفع مشکلات و نواقص فضاهای آموزشی تشکیل شود، ابراز کرد: خط قرمز نظام آموزش و پرورش در شهرستان باز ماندن از تحصیل است و باز مانده از تحصیل نباید در شهرستان خلیل آباد داشته باشیم.

قاسم پور با تأکید بر اینکه آب، برق و گاز هیچ مدرسه در آغاز سال تحصیلی نباید قطع شود، خاطرنشان کرد: ولی مدارس باید اصلاح الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

عبدالله حبیبی با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات این شورا اظهار کرد: انتظار می‌رود اعضای اصلی این شورا در جلسه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری ستاد برزرگداشت روز معلم و جشنواره‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان افزود: در حوزه پرورشی، جشنواره‌های قرآنی در سه شهرستان و همچنین ۸ هزار محفل انس با قرآن در مدارس برگزار شد و در محفل انس با قرآن که در آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، ۷۰۰ نفر حضور داشتند. البته تعهد می‌دهیم در دیگر ماه‌های سال هم محافل انس با قرآن برگزار شود.

حبیبی با بیان اینکه رتبه علمی آموزش خوزستان، آموزش دغدغه اداره‌کل آموزش و پرورش شده است، گفت: در حوزه آموزش نیز معاونان اداره‌کل را کدبندی کرده‌ایم و هر معاون شش شهرستان بر عهده گرفته است و امتحانات شهرستان‌ها را ارزیابی می‌کند.

وی بیان کرد: این معاونان، وضعیت هر شهرستان ارزیابی می‌کنند و مشاوره ارائه می‌دهند و در صورت نیاز مداخلات را انجام می‌دهند. امیدواریم رتبه علمی شهرستان‌ها ارتقا یابد.

حبیبی با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حوزه ابتدایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه شناسایی شده‌اند، افزود: این دانش‌آموزان در پنجشنبه‌های طلایی آموزش‌های لازم را می‌بینند. قطعا پوشش این طرح صددرصدی نخواهد بود، اما بخش زیادی از این دانش‌آموزان را پوشش می‌دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه متوسطه دوم که دغدغه بیشتر ما است، از طریق فضای مجازی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود. کلاس‌های فوق برنامه هم برای توانمندسازی معلمان و دبیران برگزار شده و همایش‌های جمع‌بندی نیز در تمام شهرستان‌ها در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و مرور درس‌ها برای دانش‌آموزان گفت: با توجه به وجود اشکالات اساسی، نمی‌توان پوشش صددرصدی دانش‌آموزان را در برگزاری این کلاس‌ها ارائه داد. آموزشگاه‌هایی (خصوصی) در نوبت صبح فعال هستند که تخلف بسیار بزرگی است که در خوزستان رخ می‌دهد و باید جمع شوند. این آموزشگاه‌ها، دانش‌آموزان را از کلاس فاصله می‌دهند و خانواده‌ها به ما فشار می‌آورند تا دانش‌آموزان بتوانند در این آموزشگاه‌ها حضور پیدا کنند؛ اما ما چه ابزاری داریم؟

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید بپذیریم فضایی ایجاد شده است که خانواده‌ها برای نیامدن به مدرسه، کنار دانش‌آموزان آمده‌اند و می‌گویند مدرسه چیزی برای گفتن ندارد، زیرا در مدرسه، معلم کتاب و دانش را درس می‌دهد، اما در آموزشگاه‌ها چهار نکته تست و راه‌های میان‌بر جذاب را ارائه می‌دهند و این مسائل، موجب می‌شوند دانش‌آموز به مدرسه نیاید.

وی افزود: از سوی دیگر آموزش و پرورش محدودیت دارد در حالی که این آموزشگاه‌ها محدودیت ندارند. به طور مثال در استان خوزستان یکی از بهترین اساتید زیست‌شناسی، زن است که ما در این زمینه محدودیت داریم.

حبیبی با اشاره به در پیش بودن روز معلم گفت: دستورالعمل شناسایی معلمان نمونه از دی‌ماه سال گذشته ابلاغ شد و در فرآیند شناسایی معلمان، ۴ هزار همکار واجد شرایط در استان خوزستان مشخص شدند و پس از برررسی، ۱۳۰ نفر از آنها انتخاب شدند و در نهایت ۱۴ معلم نمونه انتخاب شدند که در مرحله کشوری نیز ارزیابی می‌شوند و امیدواریم معلم نمونه کشوری هم داشته باشیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته بیشتر بر اساس ارائه مستندات معلمان نمونه انتخاب می‌شدند، اما امسال علاوه بر این، ارائه تدریس هم مد نظر قرار گرفت.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: استقبال نکردن و نبود همراهی مناسب برخی نهادها، شرکت‌ها و ارگان‌ها برای بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها یکی از چالش‌ها در این خصوص است. پیشنهاد می‌شود امسال تامین امکانات رفاهی، در نظر گرفتن تخفیفات، تغییر فضای تبلیغاتی شهر در هفته معلم و برگزاری اردوی‌های راهیان پیشرفت ویژه همکاران نمونه و سایر معلمان، در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار جشن منسجم بزرگداشت مقام معلم در پارک لاله اهواز با ۱۱۰ غرفه با پیوست‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ۷ هزار مدرسه توسط دولت سیزدهم احداث شده است
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است