Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  سردار سید تیمور حسینی در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و سوانح و اولین جلسه شورای راهبری ترافیک استان مرکزی اظهار کرد: دیه هر انسان حدود ۳۰۰ میلیون تومان است در حالی که هر کشته در تصادف نزدیک به ۵ میلیارد تومان هزینه روی دست کشور می‌گذارد، بر این اساس تلفات تصادفات در سال ۹۷ بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان خسارت و ضرر برای کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصادف رانندگی و تلفات ناشی از آن سالانه نزدیک به ۵ درصد از تولید ناخالص ملی را از بین می‌برد که با نگاه هزینه فایده‌ای و کاسب کارانه به این مسئله متوجه می‌شویم که اولویت اول کشور ساماندهی این حوزه است.

حسینی تصریح کرد: کشور حداقل برای ۱۰ سال باید توسعه راه‌ها و ایجاد راه‌های جدید را تعطیل کند و همه اعتبار و بودجه و هزینه را برای بهسازی وضعیت موجود صرف کند.

رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: خودرو، جاده و انسان  عوامل ایجاد کننده تصادف هستند و نقش انسان در تصادفات بیش از ۹۲ درصد است.

وی افزود: اولین راهکار توسعه‌ روزافزون، توجه به قابلیت‌های حوزه ITS است، در عرصه‌های مختلف این قابلیت‌ها می‌تواند به ما کمک کند و یکی از این قابلیت‌ها ثبت تخلفات رانندگی است. در حال حاضر ما فقط سرعت را اعمال می‌کنیم در حالی که در مباحثی همچون حرکت بین خطوط و خواب آلودگی نیز می‌توانیم از این قابلیت بهره ببریم.

حسینی ادامه داد: باید به دنبال از بین بردن زمینه تخلف باشیم تا مردم مجبور به تخلف نشوند. در همه محورهای برون شهری وقتی سرعت عملکردی را با سرعت آیین‌نامه‌ای مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم سرعت عملکردی بسیار بیشتر است.

فرمانده پلیس راه کشور اظهار کرد: موتورسیکلت‌ها باید به گونه‌ای طراحی بشوند که قدرت مانور از آن‌ها گرفته شده و قدرت نیرو و شتاب آن‌ها متناسب با نیاز جامعه باشد تا از حرکات پرخطر آنها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم این است که پلیس در راه‌های آزادراهی و بزرگراهی نمی‌تواند خودروی متخلف را به کنار جاده هدایت کند، زیرا این عمل بسیار پرخطر است، گفت: تجهیز پلیس راه استان به گوشی‌های هوشمند باعث شده تا همان لحظه، تخلف راننده پیامک و اینگونه برخی مشکلات رفع می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل استان مرکزی دیه تصادف بودجه پلیس راه جاده خواب جامعه مشکلات پیامک تصادفات رانندگی تلفات جاده ای پلیس راه کشور تصادفات فوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احد وظیفه عصر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی دانش سنتی در دانشگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران با اشاره به بروز خشکسالی در چند دهه گذشته در کشور گفت: آمایش سرزمینی هم در سطح ملی باید تدوین و از سوی همه بخش‌های دولتی و مردمی نیز باید اجرایی شود.

به گفته وی، هم‌اکنون کشاورزی یکی از منابع مهم استفاده از آب است و نیاز است که کشاورزی با استفاده از هوشمندی بیشتری نسبت به گذشته پیش برود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت سیل و خشکسالی در کشور پرداخت شد، گفت: نزدیک به سه چهارم این مبلغ مربوط به خسارت خشکسالی بود.

وظیفه افزود: برای کاهش خسارت خشکسالی و اثرات آن باید به روش‌های بازدارنده به‌ویژه در بخش کشاورزی توجه ویژه شود و در جانمایی جمعیت و جانمایی صنعت بازنگری شود و توان اقلیمی هر سرزمین مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، خشکسالی یک پدیده همواره فراگیر در کشور است و در چند دهه اخیر استانی نیست که درگیر پدیده خشکسالی نشده باشد در حالی که خشکسالی و میزان آن در مناطق مختلف متفاوت است.

به گفته وی، در دهه‌های گذشته در پی وقوع گرمایش زمین و تغییر اقلیم، الگوهای جوی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و در پنج دهه گذشته بر اساس داده‌های ایستگاهی ثبت شده روند نزولی بارندگی و افزایش دما گزارش شده که این وضع نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید زندگی ما با روش‌های جدید تطبیق داده شود تا کمترین آسیب را شاهد باشیم، گفت: تغییر رویکرد و تطبیق زندگی با وضعیت جدید یک رویکرد جهانی است تا سطح آسیب‌ها کاهش داده شود.

وظیفه در پایان با اشاره به برپایی نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری گفت: در استان مباحث محیط زیست برای مسوولان استان بسیار مهم است.

گفتنی است، همایش دو روزه دانش سنتی محیط زیست به مدت در دانشگاه شهرکرد در حال اجراست.

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای مناطقی از جنوب شرق کشور
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • ◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه نسبت به ماه گذشته
  • هشدار لغزندگی در جاده‌های ۷ استان
  • هشدار لغزندگی جاده‌ها برای ۷ استان به دنبال سامانه بارشی تا فردا
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور