Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در راستای رفع مهجوریت نهج‌البلاغه در استان اصفهان تلاش‌های بسیاری انجام گرفته است گفت: مرکز پژوهش نهج‌البلاغه در اصفهان راه‌اندازی شد. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری چهل و دومین مسابقات کشوری قرآن کریم اظهار داشت: استان اصفهان میزبان برگزاری چهل و دومین مسابقات قرآنی در مهرماه امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مسابقات از ششم مهرماه در دو نوبت ویژه برادران و خواهران تا نوزدهم مهرماه برگزار می‌شود و حدود یک هزار شرکت کننده به رقابت در رشته‌های مختلف با یکدیگر می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اداره اوقاف رویکرد جدیدی را لحاظ کرده است گفت: ساماندهی خیریه‌ها سطح کشور در راستای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی رویکرد جدیدی است که در حال انجام است.

وی تصریح کرد: طرح افق در جوار بقاع متبرکه و امام‌زادگان سراسر کشور در حال اجراست و از 8 هزار و 51 بقعه متبرکه در کشور 718 بقعه در استان اصفهان قرار دارد که  بیش از 40 امام‌زاده شاخص است.

صادقی ادامه داد: در سال جاری 13 بقعه باید طرح افق را به مرحله اجرا و عملیاتی دربیاورند که تعدادی از آنان در مرحله عملیاتی هستند.

اصفهان| نشر و معرفی کتب منظوم نهج‌البلاغه در دستور کار قرار گیرد500 اثر به جشنواره بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه ارسال شد‌استقبال شاعران جهان از جشنواره بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به سه حرف تشکیل دهنده کلمه «افق» اظهار داشت: حرف «الف» برگرفته از آسیب‌های اجتماعی مختلفی است که در محله، شهر، استان و کشور وجود دارد و باید هیئت امنا و خیران، آسیب‌های اجتماعی و نیازمندان اطراف بقاع را شناسایی کنند و در رفع آن گام بردارند.

وی افزود: حرف «ف» برگرفته از امور فرهنگی است که مقام معظم رهبری دستور تبدیل بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی دادند، در این راستا 70 شناسه فرهنگی از طرح آرامش بهاری گرفته تا خیمه‌های معرفت، غرفه‌های کودک و نوجوان، برپایی غرفه‌های مختلف با توجه به شعار سال، طرح بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی، نماز جماعت، جزءخوانی قرآن در ماه رمضان از شبکه‌های ملی، طرح اکمال دین نبوی و ولایت علوی، حفظ مجازی قرآن کریم و طرح‌های دیگر در امام‌زادگان اجرا می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: حرف «ق» کلمه افق برگرفته از امور قرآنی در بقاع متبرکه و امام‌زادگان است، در این زمینه 3700 نفر در طرح حفظ مجازی قرآن با 16 مربی در مقبره مجلسی در حال اجرا است و همچنین ستاد ملی طرح حفظ قرآن نیز فعال است.

وی با بیان اینکه اسامی 13 بقعه که باید طرح افق را برگزار کنند اعلام شده است، گفت: این امام‌زادگان شامل امام‌زاده هلال بن علی کاشان، امام‌زاده سلطان علی‌بن محمد باقر مشهد اردهال، امام‌زاده سیدالکریمان دولت آباد، امام‌زاده سید محمد خمینی‌شهر، امام‌زاده هفده‌تن گلپایگان، امام‌زاده ساره مریم نجف‌آباد، امام‌زاده سیداحمد خوانسار، امام‌زاده سلطان علی نائین، امام‌زاده جعفربن موسی شهرضا، امام‌زاده سیدمحمد قهدریجان، امام‌زاده ابوالعباس اصفهان، مقبره علامه مجلسی و زینبیه اصفهان است.

صادقی ادامه داد: مهرماه امسال استان اصفهان میزبان چهل و دومین مسابقات کشوری است، لذا باید فضای کل استان قرآنی شود و مردم در دورترین نقاط اصفهان، باید بدانند که این مسابقات برگزار می‌شود و همه اقشار جامعه در مسابقات حضور یابند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم در استان اصفهان مهجور است و باید کاری کنیم این مهجوریت برطرف شود، در بحث وقف‌های قرآنی هم استان اصفهان کمتر کار کرده به طوری که سال گذشته 22 وقف قرآنی و در سال جاری 7 وقف قرآنی تاکنون در استان اصفهان انجام شده و در صدد هستیم تعداد این وقف‌ها را تا پایان سال جاری به 30 وقف برسانیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در راستای رفع مهجوریت نهج‌البلاغه در استان اصفهان تلاش‌های بسیاری انجام گرفت و در این راستا مرکز پژوهش نهج‌البلاغه در جوار امام‌زاده درب امام ایجاد شد.

وی با اشاره به اعزام مربی قرآن به زندان‌های اصفهان اظهار داشت: در ایام و مناسبت‌های خاص از جمله ماه‌های محرم، صفر و رمضان اقدامات زیادی برای زندانیان صورت گرفت و یک هزار جلد قرآن نیز بین زندانیان توزیع شد.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌هایی موجود

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، "علی‌اکبر آقایی" در جریان برگزاری سلسله جلسات تخصصی بررسی مسائل مربوط به سیلاب منطقه دشتیاری و چابهار که با حضور مدیر مرکز پایش کیفیت آب و رییس دانشکده علوم پزشکی چابهار برگزار شد، با اعلام این مطلب بیان کرد: همکاری مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در کنترل کیفیت آب مناطق سیل زده نتایج مطلوبی را به همراه داشته و بهبود کیفیت آب و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با آن را می‌توان از مهم‌ترین نتایج این اقدامات برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعلام ترکیب تیم ملی مچ اندازی برای رقابت در کیش
  • ۱۰ توصیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای جهش تولید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌های موجود
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌هایی موجود
  • افزایش ۱۹ درصدی پرواز‌های فرودگاه اصفهان در نوروز ۱۴۰۳