Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:20:44 GMT

۱۵۶ هکتار از اراضی ملی قشم رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۲۰۷

۱۵۶ هکتار از اراضی ملی قشم رفع تصرف شد

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم روز دوشنبه گفت: این آمار در هم سنجی با سال گذشته بیش از ۹ برابر رشد نشان می دهد.

حسین رفیعی افزود: با فعالیت‌ شبانه‌روزی واحد حفاظت از اراضی ملی روند مبارزه با پدیده زمین خواری و پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی در قشم با جدیت پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بررسی تخلفات ساختمانی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و رفع تصرف اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه در سازمان منطقه آزاد قشم است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

۷۵۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصرف اراضی هرمزگان قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان دردیدار با اهالی روستای دره دزدان منطقه ده پیر شهرستان خرم آباد گفت: پروژه رفع تداخلات که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی است، به منظور مشخص کردن اختلاف بین مردم با سازمان منابع طبیعی و سازمان اراضی زراعی اجرا شد.
سید عماد شاهرخی گفت: خوشبختانه از ابتدای پروژه تاکنون هزار و ۱۰۰ پلاک رفع تداخل شده است که از این آمار ۱۰۰۰ پلاک با اهتمام دولت آقای رئیسی و همراهی مردم در این دولت رفع تداخل شده‌اند.
سید عماد شاهرخی گفت: در مجموع ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و منابع ملی استان تثبیت شده است که از این مقدار ۲۹۰ هزار هکتار منجر به صدور سند شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: صدور سند باعث هویت گرفتن کشاورزان، افزایش ماندگاری کشاورزان در روستا‌ها همچنین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال در استان و روستا‌ها می‌شود.
وی ضمن اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با همت صورت گرفته در زمینه یکپارچه سازی اراضی زراعی در راستای تحقق جهش در تولید قدم برداشته‌ایم.
شاهرخی در پایان تشریح کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار تثبیت شده جزو اراضی ملی بودند که به نفع مردم آزادسازی و به صورت زمین‌های قابل کشت در اختیار مردم قرار گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری