Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید، مهم‌ترین رسالت این بخش در حوزه مسکن مهر را تبدیل این مناطق به سکونتگاه‌هایی درخور و با زیرساخت اجتماعی مناسب برای ساکنین اعلام کرد و گفت: ازآنجایی‌که بخش قابل توجهی از شهر‌های جدید در اختیار سایت‌های مسکن مهر قرار دارد، پس یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما ساماندهی به این حوزه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رفاه حال هرچه بیشتر ساکنین آن است، چراکه در غیر این صورت در سال‌های آتی شاهد مشکلات بسیاری در این حوزه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طاهرخانی با بیان اینکه شرکت عمران شهر‌های جدید تصمیم دارد با جدیت فراوان برای ارتقای کیفیت زندگی در این بخش‌ها هزینه کند گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته موفق به ساخت حدودا یکصد مدرسه در سایت‌های مسکن مهر شده و مراکز فرهنگی فاخری را نیز احداث کردیم تا امکان تحصیل و رشد از شهروندان این بخش گرفته نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهم‌ترین مأموریت ما ایجاد فرصت برای نسل‌های آینده‌ای است که در سایت‌های مسکن مهر ساکن هستند گفت: در طول دو الی سه سال آینده باید تا جای ممکن برای ارتقای زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی در شهر‌های جدید هزینه کرده و فرصت بروز خلاقیت برای کودکان و فرزندان را در این مناطق فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود مشارکت با بخش خصوصی را اولویت اصلی در تکمیل خدمات روبنایی و اماده سازی پروژه‌های مسکن مهر اعلام کرد و گفت: پروژه‌های روبنایی افتتاح شده امروز نتیجه همین مشارکت با بخش خصوصی است که بدون استفاده از منابع بخش دولتی تا کنون اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و گسترش زیرساخت‌های اجتماعی در شهر‌های جدید را یکی از برنامه‌های مورد توجه شرکت در سال جاری دانست و افزود: توسعه اجتماعی شهر‌های جدید و شکل‌گیری هویت و همبستگی اجتماعی در آن‌ها نیازمند زیرساخت‌های اجتماعی است تا شهروندان ضمن ملاقات همدیگر با تعاملاتی که برقرار می‌کنند زمینه شکل‌گیری هویت منسجم اجتماعی را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید، همچنین بحث تعریف کارکرد شهر‌های جدید نسبت به کلانشهر را موضوع مورد توجه دیگر در این حوزه برشمرد و افزود: بدون شک ارتباط شهر‌های جدید با کلانشهر‌ها نباید یک سویه و همواره از سمت شهر جدید به شهر مادر باشد چراکه در غیر این صورت شهر جدید به سکونتگاهی الحاقی تبدیل خواهد شد.

این مقام مسئول با تأکید براینکه باید نقش کارکردی هر شهر جدید که امکان بروز آن در کلانشهر مرکزی وجود ندارد مشخص و در شهر پرورش داده شود، گفت: قطعا در این مسیر فراهم کردن شرایط ارتباط دوسویه بین شهر‌های جدید و کلانشهر امری ضروری محسوب می‌شود تا اهداف تعیین‌شده مبنی بر اسکان، اقتصاد و اجتماع پایدار در شهر‌های مذکور محقق شود.   منبع:وزارت راه و شهرسازی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین علیزاده، در حاشیه مراسم تکریم نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای  گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های اصلی و هدایتگران در جهت پیشبرد اهداف والای رسالت رسانه‌ای ما در عصر حاضر هستند که حضورشان باعث تداوم، استمرار و انتقال مفاهیم ارزشمند ملی و دینی به نسل جوان خواهد بود.

وی افزود: امروزه جامعه به شدت درگیر مسائل در حوزه فرهنگ است و در گذشته اصحاب رسانه و خبرنگاران نقشی بی بدیل در ثبت وقایع جنگ در گوشه گوشه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند و این نقش را امروزه نیز باید با شدت و دقت بیشتری ایفا کنند.

جانشین سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی گفت: آئین‌های نکوداشتی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی برای تکریم نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان مخصوصاً زمانی که در قید حیات هستند، برگزار می‌شود جای تقدیر و تشکر دارد.

علیزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، مستندساز و فیلمبردار خصوصاً شهید مرتضی آوینی، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی متعلق به همه هنرمندان در تمام حوزه‌ها است و امروز هم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت نیاز به همکاری و همراهی اصحاب رسانه دارد.

وی در پایان سخنان خود افزود: در این راستا هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی بسیج رسانه استان نیز برای اینکه سهمی در این مراسم داشته باشد در حد توان خود از این روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای تجلیل نموده و تقدیرنامه ای با امضای فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی تقدیم این هنرمند پیشکسوت و خبرنگار بسیجی کرد.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • رسالت همه فعالین اجتماعی نشان‌دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان است
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان:تامین بموقع زیرساخت‌های مسکن ملی