Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:10:18 GMT

تکذيب هزينه هنگفت طراحي صندوق 206

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۲۹۲

تکذيب هزينه هنگفت طراحي صندوق 206

خبرگزاری آریا- مدیر عامل سابق ایران خودرو گفت: هرگز 250 میلیون دلار برای طراحی صندوق پژو 206 پرداخت نشده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیر عامل سابق ایران خودرو گفته‌ی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر پرداخت 250 میلیون دلار برای طراحی صندوق پژو 206 را تکذیب کرد و گفت: هرگز چنین پولی برای طراحی صندوق پژو 206 پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای منوچهر منطقی با بیان اینکه اعداد مطرح شده در این زمینه غلوآمیز بوده و ناشی از عدم شناخت وی به ابعاد کار است، افزود: وقتی شما می‌خواهید یک خودرو مثل پژو 206 را صندوق دار کنید به این معنی است که شما به جای دو محفظه یک محفظه دیگر نیز به خودرو اضافه می‌کنید یعنی علاوه بر محفظه موتور و محفظه سرنشین محفظه سومی هم به عنوان صندوق عقب به خودرو اضافه می‌شود و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد قاعدتاً باید تمام پارامتر‌های خودرو بر این اساس تغییر کند.
وی گفت: برای اعمال این تغییرات باید دو اصل را مدنظر قرار دهید اول اینکه خودرویی با قیافه‌ای جذاب و مشتری پسند طراحی کنیم و دوم اینکه این خودرو تست‌های مختلف از جمله تست تصادف را تحمل کند.
مدیر عامل سابق ایران خودور افزود: به همین منظور وقتی محفظه سومی به خودرو اضافه می‌شود تمامی سیستم‌های خودرو شامل سیستم ترمز، تعلیق و سیستم‌های پایداری یا باید مجدداً طراحی شود و یا ارتقاء یابد.
آقای منطقی با بیان اینکه بعد از طراحی، خودروی شما باید آزمایش‌های مختلف را بگذراند، گفت: به همین منظور شما باید 12 نمونه بسازید که آزمون‌های فنی متعدد را انجام دهد و از آنجا که پژو 206 صندوق دار برای صادرات به اروپا طراحی شده بود باید 26 آزمون مختلف را می‌گذراند تا استاندارد سه ستاره اروپا را دریافت کند.
وی با بیان اینکه برخی از این آزمون‌ها در داخل کشور و برخی دیگر در خارج انجام شد، افزود: پس از گرفتن استاندارد‌های لازم تازه باید کار ساخت تجهیزات جدید خودرو و همچنین طراحی قالب‌ها و در نهایت طراحی خط تولید و راه اندازی آن را انجام می‌دادیم که سرجمع هزینه تمامی این کار‌ها با محاسبات ما آن زمان 147 میلیون دلار و با نرخ تبدیل آن زمان 147 میلیارد تومان می‌شد.
مدیرعامل سابق ایران خودرو در توضیح جزئیات بیشتر این هزینه‌ها گفت: 12 میلیون دلار برای طراحی این خودرو، 8 میلیون دلار برای آزمون ها، 40 میلیون دلار برای طراحی خطوط تولید و 83 میلیون دلار نیز برای راه اندازی و تولید محصول هزینه شد مضاف بر اینکه در این پروژه 800 هزار نفر ساعت فعالیت کردند.
آقای منطقی با بیان اینکه هزینه 147 میلیارد تومانی برای طراحی، ساخت نمونه، آزمون‌ها و دریافت استانداردها، ساخت تجهیزات و راه اندازی خط تولید بوده افزود: بنابر این، این گفته که بگویند 250 میلیون دلار فقط برای طراحی هزینه شده است کاملاً اشتباه است.
وی در خصوص منطقی بودن این هزینه نسبت به استاندارد‌های جهانی هم گفت: اگر بخواهیم مقایسه کنیم بعد از برجام شرکت رنو خواست یک خط تولید در ایران راه اندازی کند که هزینه راه اندازی آن خط 850 میلیون دلار بود یا تصمیم گرفته شد خودروی سیمبل را در ایران مونتاژ کنند، اما چون این خودرو قدیمی بود قرار شد تغییراتی در آن ایجاد کنند که هزینه طراحی این تغییرات 48 میلیون دلار بوده است بنابر این رقمی که آن زمان برای طراحی و راه اندازی خط تولید پژو 206 صندوق دار پرداخت شده 50 تا 60 درصد میانگین جهانی است.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس روز گذشته گفته بود: طبق اسناد موجود بابت طراحی صندوق پژو 206، 250 میلیون دلار هزینه شده که با ارز امروز قیمت آن به 3 هزار میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که با این میزان پول می‌شد یک خط کامل تولید خودروی جدید را طراحی کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تکذیب هزینه صندوق 206

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس

امیرمسعود عابدین: طراحی G کلاس برقی که توسط مرسدس، G580 نامیده شده، تا حد زیادی شبیه به نسخه بنزینی است. احتمالاً بسیاری از مردم انتظار این را داشتند که جی کلاس برقی یک مدل انقلابی از نظر طراحی باشد؛ اما تغییرات انقلابی برای یک خودروی اصیل مثل جی کلاس، بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش خبرآنلاین، خودروهای برقی معمولاً به دلیل برخورداری از برد مسافتی بیشتر، از مزایای آیرودینامیکی بسیاری برخوردارند؛ اما نسخه برقی جی کلاس تقریباً تنها خودرویی است که با یک طراحی جعبه‌ای و مکعبی و به دور از اصول آیرودینامیکی خاص، در این سگمنت حضور دارد.

البته این خودرو کاملاً از ترفندهای آیرودینامیکی برای افزایش کارایی به‌دور نیست؛ کاپوت خودرو کمی بلندتر شده و اکنون ورودی‌های هوا روی قوس چرخ‌های عقب وجود دارد. علاوه‌بر این، روکش‌های مختلفی روی ستون‌های A و اسپویلر سقف وجود دارد. با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید پنل مشکی را برای جلوپنجره انتخاب کنید.

فضای داخلی نیز به‌شدت از کلاس G معمولی تبعیت می‌کند، به‌طوری که نمی‌توان سریعاً تفاوتی را بین آنها تشخیص داد. صفحه‌نمایش‌های ۱۲.۳ اینچی و دستگیره سمت سرنشین شاگرد همچنان وجود دارند. مرسدس‌بنز عملکرد «کاپوت شفاف» را برای این خودرو هم ارائه می‌کند که توسط دوربین ۳۶۰ درجه ممکن شده است. این قابلیت به رانندگان، یک دید جدید از طریق کاپوت را می‌دهد.

در فضای داخلی، تزئینات فیبر کربنی و دوخت آبی نیز وجود دارد. تولید صدای مصنوعی و مشابه پیشرانه‌های احتراقی در این مدل هم دیده می‌شود.

مرسدس G580 با فناوری، EQ تغییرات عمده‌ای را در زیر پوسته بسیار آشنای خود پنهان می‌کند. چهار موتور برقی برای تولید ۵۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۴ نیوتون متر گشتاور با یکدیگر همکاری می‌کنند. شتاب صفر تا صد این مدل، ۴.۶ ثانیه اعلام شده که چهار دهم ثانیه کندتر از نسخه بنزینی G63 است.

مرسدس ادعا می‌کند که حداکثر عمق حرکت ۳۳.۵ اینچ بوده که ۵.۹ اینچ بیشتر از G550 و G63 است. G کلاس الکتریکی می‌تواند از شیب‌های جانبی تا ۳۵ درجه بالا برود و ۹.۸ اینچ فاصله از زمین بین محورها را ارائه دهد.

ویژگی "G-Turn" یا همان چرخش دورانی در این مدل وجود دارد. عملکرد G-Steering برای کاهش چشمگیر دایره چرخش در این مدل عرضه شده است.

G580 با فناوری EQ، دارای یک سیستم تعلیق مستقل در جلو و یک محور عقب محکم همراه با محافظ زیر بدنه است که از کربن و سایر مواد مستحکم برای محافظت از باتری عظیم ۱۱۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. برد این خودرو پس از هر بار شارژ هنوز اعلام نشده است. طبق اطلاعات ارائه شده، باتری این خودرو می‌تواند تا ۲۰۰ کیلووات شارژ شود. با اتصال DC، حدود ۳۲ دقیقه طول می‌کشد تا از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

مرسدس قیمت G کلاس الکتریکی را اعلام نکرده است، اما احتمالاً نسبت به مدل‌های بنزینی ارزش بیشتری خواهد داشت.

شایان ذکر است شرکت مرسدس‌بنز به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی، شاسی‌بلند کلاس جی را برای ارتش شاهنشاهی ایران طراحی کرد؛ اما به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ این محصول هیچ‌گاه به ارتش ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899063

دیگر خبرها

  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • محرک جدید بورس
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه