Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:29:43 GMT

نمایشگاه ملی صنایع دستی در مازندران آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۳۸۴

نمایشگاه ملی صنایع دستی در مازندران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین شروع فعالیت این نمایشگاه عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان ارشد و هنرمندان صنایع دستی مازندران برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران درباره این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان ۲۲ استان کشور در ۱۳۵ غرفه کالاهای خود را به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین ایزدی افزود: برای سنگین‌تر شدن کفه ترازوی کیفیت این نمایشگاه سعی شده از هنرمندان باسابقه که تولیدات آنها مهر اصالت از یونسکو را دارند دعوت شود و خوشبختانه آنان نیز استقبال کردند.

مهر اصالت یونسکو به آن دسته از صنایع دستی دارای مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، احترام به محیط زیست و مسوولیت اجتماعی تعلق می‌گیرد و هر چهار سال یک بار انجام می شود.

وی ادامه داد : حدود ۶۰ هنرمند که آثارشان مهر اصالت یونسکو و نشان ملی جغرافیایی را دارند در این نمایشگاه کارهایِ دست خود را به نمایش گذاشتند.

به گفته ایزدی علاوه بر عرضه کالاها و صنایع دستی از قبیل گره چینی، منبت ، معرق ، سفال ، جاجیم و دیگر کالاها ، علاقمندان می توانند از فرصت تخفیف برگزاری این نمایشگاه برای خرید محصولات صنایع دستی اقدام بکنند.

وی از اجرای برنامه رادیو نمایشگاه، گروه سرود اقوام و همچنین آموزش صنایع دستی به عنوان بخش های جنبی این نمایشگاه نام برد و گفت : با این کار افراد می توانند از نزدیک با صنایع دستی و شیوه تهیه آنها آشنا شوند. 

نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی از امروز تا اول شهریور ماه در مجتمع نمایشگاه نیاوران واقع در ساری برپاست و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ علاقمندان می توانند از این نمایشگاه بازدید بکنند.

۲۰۹۶  /۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه مازندران میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۴ نمایشگاه صنایع دستی در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به  تدارک ۲۴ نمایشگاه صنایع دستی و ۸۵ برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه هفته فرهنگی اصفهان گفت: هفته فرهنگی اصفهان از سوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و به همین مناسبت، برنامه‌های متنوعی ازسوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده است.


 علی قاسم‌زاده افزود:  هفته فرهنگی اصفهان از سوم اردیبهشت آغاز می‌شود و به همین مناسبت، برنامه‌های متنوعی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری پیش‌بینی شده است که بخشی از آنها با مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی با رویکرد محله‌محوری، بخشی دیگر در سطح مناطق و بخشی نیز به عنوان برنامه‌های شاخص در سطح شهر و ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود.


او گفت: از برنامه‌های شاخص در این ایام، ویژه برنامه‌ای با حضور هنرمندان مطرح کشور است که آثاری درباره اصفهان خلق کرده اند، این برنامه به‌مدت پنج شب در پردیس هنر میزبان عموم علاقمندان خواهد بود.


قاسم‌زاده برگزاری آیین اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی پوپک را از دیگر رویداد‌های مهم در هفته فرهنگی اصفهان دانست و گفت: این جشنواره امسال از رشد کمی و کیفی قابل توجهی برخوردار بوده و بیش از ۸ هزار اثر از ۲۹۴ شهر در ایران و ۲۸ شهر خارجی برای دبیرخانه ارسال شده است.


شهردار اصفهان گفت: برگزاری زنگ انشا با موضوع «من در اصفهان ۱۴۱۰» از برنامه‌هایی است که امسال برای نخستین بار در هفته فرهنگی اصفهان با مشارکت اداره آموزش و پرورش در مدارس شهر برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • اعطای درجه به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی با رویکرد تخصصی
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • برگزاری ۲۴ نمایشگاه صنایع دستی در هفته فرهنگی اصفهان