Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دومین نشست شورای اطلاع رسانی به منظور هماهنگی رویکردها و خط مشی رسانه ای در حوزه ورزش همگانی پایتخت، روز یکشنبه با حضور سرپرست سازمان ورزش شهرداری با موضوع بررسی دو ویژه برنامه خیابان ورزش و دوشنبه های ورزشی و چگونگی استفاده از ظرفیت رسانه ها در جهت افزایش مشارکت شهروندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردبیران و دبیران ورزشی خبرگزاری های مختلف به بیان نظرات خود در حوزه ورزش همگانی به ویژه دو موضوع مطرح شده پرداختند.

اهمیت در برگیری تمام اقشار در برنامه های ورزشی

شکری دبیر گروه ورزش  و دانش رادیو جوان گفت: دو برنامه خیابان ورزش و دوشنبه های ورزشی دارای اهداف مشترکی هستند که با دوقالب متفاوت اجرایی می شوند.

هدف این دو برنامه ایجاد نشاط و شادابی، همگرایی و به وجود آمدن فضای شاد و مفرح برای کسانی است که در این فعالیت ورزشی شرکت می کنند.

معدن دار، تهیه کننده ارشد تلویزیونی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته بسیار ارزشمند است، افزود: باید بدانیم در این برنامه ها سهم تمام اقشار دیده شده است یا خیر.

بانک اطلاعاتی ورزشکاران قهرمان در محله ها را نیز جهت حضور در برنامه ها داشته باشیم.

هیوا یوسفی، سردبیر همشهری ورزشی نیز خاطرنشان کرد: بهتر است ارگانهای دست اندرکار ورزش همگانی بجای ارایه آمار دروغ و فعالی نمایی کاذب، خودشان در تمام برنامه ها حاضر شوند تا مردم از آنها الگو بگیرند و حرف مسوولان را در عمل ببینند. از افراد شناخته شده در عرصه های مختلف برای شرکت در برنامه ها دعوت  شود تا شهروندان در برنامه ها حاضر شوند.

زهره وند، دبیر خبرگزاری صما نیز پیشنهاد داد: برای توسعه ورزش و برنامه ریزی باید جامعه هدف را به خوبی بشناسیم سپس با یک جریان سازی و فرهنگسازی مردم را تشویق به حضور در عرصه ورزش کنیم. لازم است افرادی را در بوستان ها شناسایی کنیم که خود داوطلب و پیشرو برای جریان سازی ورزشی هستند و کار را به مردم بسپریم.

طاهری، سردبیر پایگاه خبری بهشت آنلاین در ادامه نشست گفت: برای پوشش بهتر و اطلاع رسانی شایسته، جدولی از زمان و مکان دقیق برگزاری خیابان ورزش و دوشنبه های ورزشی در اختیار رسانه ها قرار گیرد. همچنین حضور اصحاب رسانه در برنامه ها در اطلاع رسانی نقش موثری دارد اما این کار باید با  ارایه برنامه های ورزشی خلاقانه و جذاب برای این قشر صورت پذیرد.

جعفری، سردبیرخبرگزاری میزان با سخنانش این نشست را ادامه داد.

وی اظهار کرد: ارتباطات مستمر با رسانه ها در آگاهی خبرنگاران نقش موثری دارد. استفاده از رادیو وتلویزیون در کنار خبرگزاری ها و به کار گیری افرادی که کار تبلیغاتی می کنند نیز تاثیرات مهمی در توسعه ورزش دارد.

همچنین اجرای فعالیت های ورزشی در میادین اصلی شهر، برگزاری ورزش های خیابانی مانند کشتی خیابانی نیز در ترغیب مردم  به ورزش تاثیرگذار خواهد بود.

خسروی، دبیر ورزشی خبرگزاری مهر ادامه داد: اینکه طی سال های گذشته ثبات مدیریتی در سازمان ورزش نبوده، ارتباط رسانه ای را نسبت که قبل کمرنگ کرده که امید است با حضور سرپرست جدید این ارتباط قوت بگیرد.

برای اجرای ورزش همگانی باید به پوشش و سخت گیری های نهادهای مختلف نیز توجه کرد. نمی توان سخت گیری کرد و توقع داشت مردم با روی باز در برنامه ها حاضر شوند. شاید بهتر باشد مسوولان ورزشی با  نهادهای مربوط به عفاف و حجاب مذاکرات  سازنده ای داشته باشند.

همچنین سازمان با انجمن ورزشی نویسان تفاهمنامه ای داشته باشد که باتهاتر خدمات دوطرفه ارایه شود.

عالی، مسوول روزنامه ایران ورزشی با بیان اینکه تجربه نشان داده تبلیغات برای افزایش مخاطبان ورزشی خیلی مهم تر از اجرای برنامه های ورزشی است، گفت: ما باید سه مرحله حساس سازی، آگاه سازی و تسهیل گری را طی کنیم اما متاسفانه سازمان ورزش در مرحله اول  مانده است.

بهتر است سازمان ورزش با همکاری مرکز آمار و ارایه پرسش های خود به این مرکز یک سری اطلاعت اولیه از نیازهای شهر به دست آورد. چون درحال حاضر ورزش همگانی برای همه یک نسخه دارد اما باید برای افراد مختلف برنامه مختلف ارایه شود.

برای همگانی شدن ورزش باید سطح همکاری پایین سازمان ورزش با  ارگانهایی نظیر آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان و ... بالا برود.

باید حیاط مدرسه، حیاط مساجد، فضاهای ورزشی خصوصی همه تجمیع  شوند برای ورزش کردن مردم. معضل  چاقی و فقر حرکتی مشکلی غیرقابل جبران در سلامت جامعه است و برای رفع آن باید مسوولان ورزش و سلامت درکنار هم حرکت کنند.

امروز شعار ورزش برای همه در دنیا به شعار همه برای ورزش تغییر یافته و این عمق اهمیت مقوله ورزش را نشان میدهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش زهره شهرداری تهران کشتی وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران گفت: شروع امروز ما با یک حرکت بزرگ انجام شد و خصوص‌سازی سرخابی‌ها با عنایت و حمایت دولت انجام شد و امیدوارم راه خصوصی‌سازی ورزش با حمایت همگان انجام شود. واگذاری سرخابی‌ها در راستای حکمرانی ورزش است و به دنبال این هستیم تا وزارت ورزش خود را از سطح اجرایی دور کند و به مرحله نظارت برسیم.

او ادامه داد: برگزاری این مراسم حاصل زحمت دست‌اندرکاران و همکارانم در وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی بود و امیدوارم با برگزاری این مراسم در معرفی ظرفیت‌های ورزش قهرمانی بهره ببریم. از شبکه ورزش برای برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم.

هاشمی افزود: مجموعه ورزش کشور در یک حرکت هماهنگ این افتخارات را کسب کرده‌اند و ضمن حفظ توان رقابتی، اقداماتی را برای تحول مسائل ورزش کشور در نظر گرفتیم و تلاش ما بر این است تا پایان این دولت، برخی از این مشکلات را برطرف کنیم.

او افزود: در بخش تحول زیرساخت‌های ورزشی، موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رئیس جمهور برگزار کنیم و یکی از مشکلات، پروژه‌های نیمه‌تمام بود و با کمک سازمان برنامه و بودجه، ۳۴۲۸ پروژه شناسایی شدند و قرار شد پروژه جدیدی را آغاز نکنیم تا پروژه‌های نیمه تمام به ثمر برسد. ۷ هزار میلیارد برای تکمیل این پروژه‌ها پیش بینی شده است. نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد صورت گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه این وزارت‌خانه برای تجهیز مجموعه ورزشی آزادی گفت: توانستیم برای این مجموعه ۱۲۰۰ میلیارد بودجه در نظر بگیریم و احداث مجموعه بین‌المللی تهران در دستور کار قرار گرفته و اتفاقات خوبی رخ داده است و با استفاده از ظرفیت‌های پیمانکار‌های داخلی و خارجی، امیدوارم مجموعه‌ای را در شان ورزشکاران بسازیم.

هاشمی در خصوص روند طرح آمایش سرزمین گفت: این طرح در جلسه شورای عالی ورزش تصویب شد و قرار است تا ۴ ماه آینده کار‌های مربوطه‌اش انجام شود. یکی دیگر از مسائلی که مد نظر قرار گرفته، رسیدگی به مشکلات قهرمانان است که به عنوان یک محور اصلی در مجموعه ورزش کشور، در دستور کار قرار گرفته است. ما مطالبات دو سال گذشته قهرمانان را توانستیم پرداخت کنیم و برای باقی مانده مطالبات هم در مراسم تجلیل از قهرمانان کار‌های لازم را صورت خواهیم داد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اصلاح طرح قانون سرباز قهرمان و طرح مشاغل ورزشکاران در دستور کار قرار گرفته است و با تصویب این قانون امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد. همچنین بحث شهرک مسکونی در کمیسیون‌های مختلف مجلس دارد بررسی می‌شود تا از این ظرفیت هم بهره ببریم.

هاشمی افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ما، اصلاح ساختار اساس‌نامه حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان بود که تواستیم مقدار قابل توجهی از مقادیر را افزایش و زنده کنیم.

او خاطرنشان کرد: اصلاح اساس‌نامه فدراسیون ورزشی یکی دیگر از برنامه‌های ما است که هر فدراسیون باید اساس‌نامه تخصصی خود را داشته باشد تا اختیارات بیشتری به مجموعه فدراسیون داده شود.

هاشمی درخصوص حق پخش تلویزیونی گفت: در قانون برنامه هفتم، بحث حق پخش تلویزیونی است و داریم آیین‌نامه‌ای را تدوین می‌کنیم تا به تصویب برسد و بحث فیرپلی مالی را هم داریم پیگیری می‌کنیم و امیدوارم این آیین‌نامه تدوین شود و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص توسعه و کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌ها گفت: کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی با کمک وزارت نفت دارد صورت می‌گیرد تا نوسازی را در این زمینه صورت دهیم. تقویت زیرساخت‌ها برای میزبانی رویداد‌ها و گسترش میزبانی در شهر‌های دیگر از اولویت‌های ما است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص توسعه ورزش همگانی گفت: در تقویت و توسعه ورزش همگانی، ۹ دستگاهی که فعالیت ورزشی دارند، در برنامه و امور حضور دارند و در راستای این مساله، برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور به تصویب رسید و امیدوارم تکلیف ورزش کشور را به طور کلی مشخص کنیم تا توسعه ورزش همگانی به عنوان یک اولویت پیش برود.


او درباره برنامه نظام جامع باشگاه‌داری گفت: نظام جامع باشگاه‌داری کارهایش انجام شده است و یکی از اولویت‌های ما بود و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است. ما نزدیک به ۳۴ هزار باشگاه ورزشی در سراسر کشور داریم و این در اشتغال‌زایی می‌توانند کمک کنند. امیدوارم نظام تخصصی مشاغل ورزشی را با کمک دولت شکل دهیم و شاهد رشد و گسترش ورزش کشور باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است