Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آزادبخت ظهر دوشنبه در نشست یاوران معروف استانداری همدان و فرمانداریهای تابعه که توسط کمیته امر به معروف و نهی از منکر شورای فرهنگی استانداری همدان برگزار شد، گفت: عنوان یاوران معروف به انسان روحیه می دهد و عنوان ارزشمندی است و در این جایگاه قرار گرفتن لیاقت می خواهد و باید قدر خود را بدانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جایگاهی قرار گرفته اید که باید دین خدا را یاری کنید و عالم و عامل باشید و در این حوزه وظیفه خود را انجام دهید، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام شود تمام امور را اصلاح می کند.

آزادبخت با بیان اینکه یاوران معروف نقش اساسی در اجرای احکام دین دارند و در امر به معروف و نهی از منکر اصل بر این است که فرد ابتدا خود را اصلاح کند، گفت: در امر به معروف اولین موضوع نیت است و نیت باید انجام کار برای خدا و خیرخواهی برای امت باشد و این رمز و شاه کلید موفقیت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه امر به معروف را باید با احترام به دیگران شروع کرد و نکات مثبت را هم دید، گفت: حق نداریم تجسس کرده و بر اساس ظاهر قضاوت کنیم و باید حسن ظن داشته باشیم و نباید تضعیف و تخریب در برخوردها باشد.

وی با بیان اینکه سعه صدر برای هر یاور معروف لازم و پسندیده است، گفت: در برخوردها با افرادی که منکر انجام می دهند باید برخورد هنرمندانه باشد.

مدیر کل حراست استانداری همدان نیز گفت: کار  حراست هم به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و بیشتر از باب پیشگیری فعالیت می کنیم.

اسداله عباس زاده گفت: امر به معروف و نهی از منکر در صورت انجام غیر مستقیم موثر است و باید در امر به معروف و نهی از منکر خود عامل به آن معروف و فارغ از آن منکر باشیم.

وی با بیان اینکه باید تحمل را در خود بالا ببریم تا بتوانیم بدی را با خوبی جواب دهیم، گفت: باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که عامل به دستورات دینی باشیم.

مدیر گزینش و مسئول کمیته امر به معروف و نهی از منکر شورای فرهنگی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: به دنبال ایجاد مشارکت اجتماعی برای ترویج خوبی ها هستیم.

مهدی باب الحوائجی با بیان اینکه ۱۱۵ زیر برنامه برای امر به معروف در استانداری تعریف شده است، گفت: ۵ برنامه تا پایان سال با دعوت از شخصیت های علمی و اخلاقی برگزار می شود.

وی استفاده از شبکه اداری و پورتال در ترویج فریضتین، احصا منکرات، نشست های فصلی با واحدهای تابعه، توسعه کمی و کیفی گروههای طلایه داران امر به معروف، توسعه فرهنگ حجاب، برگزاری دوره های آموزشی و اردوهای فرهنگی، گفتمان سازی لسانی امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح الگوی مصرف و نظارت و ارزیابی را از جمله برنامه های مهمی برشمرد که در استانداری در حال اجرا  است و یا اجرا می شود.

وی صالح، متعهد، عاقل، دارا بودن اخلاق کریمه، اهل مطالعه، متوجه و آگاه به مسائل روز اداره، تنگ نظر نبودن، تندخو نبودن، مسامحه کار و سهل انگار نبودن را از روحیات یاوران معروف برشمرد.

کد خبر 4697007

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان امر به معروف و نهي از منكر قزوین روز خبرنگار بوشهر شیراز شهرکرد گرگان ایلام خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان یاسوج سانحه تصادف عید غدیر خم بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛   بخش عمده‌ای از خیابان‌های شهر تویسرکان که بر اثر تردد خودرو‌های سنگین تخریب شده اند، که انجام روکش با توجه به اعتبارات، برای شهرداری این شهر با مشکل مواجه شد.

محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به تخریب بخشی از آسفالت خیابان‌های داخل شهر بر اثز عبور و مرور خودرو‌های سنگین و حمل و نقل گفت: با پیگیری انجام شده در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بیست میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای روکش آسفالت تخصیص یافت.

محمد حسین پور شهردار تویسرکان هم با اعلام اینکه بلافاصله پیمانکار اجرای طرح هم تعیین شد افزود: با این اعتبار ۱۰ کیلومتر از خیابان‌های شهر تویسرکان روکش آسفالت میشود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • رونمایی از دو سند نویافته در خصوص تخریب بهشت بقیع
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • نه؛ خبری از سعید معروف نشد