Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:50:44 GMT

نقشه اطلس کشاورزی شهرستان جهرم تهیه شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۵۱۹

نقشه اطلس کشاورزی شهرستان جهرم تهیه شد

محمد رضا شهابی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه اطلس جامع جغرافیای شهرستان جهرم بیانگر توانمندی‌های کشاورزی شهرستان جهرم است و از طریق این نقشه جامع قابلیت های توسعه کشاورزی در جهرم معرفی شده است.

وی افزود: شهرستان جهرم بر اساس نقشه اطلس کشاورزی ۷۷هزار و ۷۲۰ هکتار زمین کشاورزی دارد که به قسمت های کشاورزی فعال ۳۶هزار ۴۵۳هکتار و زمین های آیش  ۴۱هزار۲۶۷ هکتار تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این طرح توسط دفتر فن‌آوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس طراحی، و توسط کارشناسان جهاد جهرم تکمیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم ، اطلس کشاوزی این شهرستان را اولین نقشه تحویلی به سازمان جهادکشاورزی فارس دانست و ابراز کرد: تهیه این نقشه جامع، نتیجه تلاش کارشناسان پهنه‌های کشاورزی بوده که توانسته‌اند تمام کاربری‌های کشاورزی  جهرم را شناسایی کنند.

شهرستان جهرم سالانه با  تولید ۴۵۰ هزار تن مرکبات،  مقام نخست را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

 بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغی در این شهرستان مربوط به مرکبات با ۲۰ هزار هکتار شامل لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی، لیموترش، لیمولیسبون، گریپ فروت و نارنج است .

جهرم با تولید ۶ درصد مرکبات کشور و ۱۶ درصد تولید مرکبات استان فارس  بعنوان قطب تولید محصولات باغی شناخته شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰/  ۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول کشاورزی اراضی کشاورزی جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این ربات که ظاهری ترسناک دارد هم اکنون قرار است در خط تولید شرکت خودروسازی هیوندای استفاده شود. بوستن دینامیک در هفته جاری اعلام کرد ربات اطلس را بازنشسته می کند. این ربات با کمک مجموعه ای از محرک های هیدرولیک اعضای بدنه اش را حرکت می داد. همانطور که شرکت های مختلف مانندUnitree نشان داده اند مفصل های موتوری بسیار سبک تر و کوچک تر از نمونه های هیدرولیکی هستند و علاوه بر آن احتمال نشتی نیز ندارند.

درهمین راستا بوستن دینامیک نسخه تمام الکترونیک اطلس را معرفی کرد. هرچند هنوز مشخصات دقیق ربات مشخص نیست اما شرکت سازنده مدعی است این ابزار قدرتمندتر،چابک تر و حتی ماهرتر از اطلس هیدولیکی است. همچنین ربات انسان. نمای جدید طوری طراحی شده تا طوری حرکت کند که وظیفه خود را به کارآمدترین شیوه انجام دهد. بوستون دینامیک درباره این ربات نوشته است: اطلس به شیوه ای حرکت می کند که فراتر از قابلیت های انسان است.

علاوه بر آن چند گیره قابل تعویض جدید برحسب نیازهای کاربر برای ربات ابداع می شود. یکی از نخستین مشتریان این ربات شرکت هیوندای است که اطلس جدید را در خطوط تولید خودروهایش در چند سال آینده آزمایش می کند.

هنوز مشخص نیست ربات جدید چه زمان برای مصارف تجاری وسیع تر عرضه می شود.

کد خبر 6081557 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین
  • تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران