Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-30@05:13:36 GMT

روایت اژه‌ای از "زد و بند" عجیب یکی از خودروسازان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۶۷۵

روایت اژه‌ای از 'زد و بند' عجیب یکی از خودروسازان

معاون اول قوه قضاییه گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه نباید اجازه دهد ثروت‌ها در اختیار عده‌ای خاص قرار و عده‌ای به نان شب خود به دلیل نداشتن شغل محتاج و شرمنده خانواده باشد.

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در دیدار با چهره‌های شاخص استان خراسان‌جنوبی، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رهبری نقشه راه ما را در گام دوم انقلاب مشخص کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبری در فرمایشاتی که داشتند و مطالبی که در سند دوم مطرح کردند یکی از مباحث ارتقاء بینش سیاسی جمهوری اسلامی و مردم است، بیان داشت: بینش سیاسی مردم در طول چهل سال شگفت‌آور بوده و هست و براساس همین بینش بسیاری از توطئه‌های دشمن خنثی شده است.

لزوم ارتقای بینش سیاسی مردم

معاون اول قوه قضاییه بر لزوم ارتقای بینش سیاسی مردم تأکید و مطرح کرد: انسان اگر از قدرت و اندیشه‌ای که در اختیارش قرار گرفته به درستی استفاده نکند به پایین‌ترین درجه می‌رسد.

اژه‌ای با بیان اینکه خداوند آخرین پیامبر، دین اسلام و آخرین کتاب یعنی قرآن کریم را برای مسلمانان نازل کرد، گفت: خداوند از این امت، امتی را طلب می‌کند که به عنوان الگو برای همه موجودات در پیشگاه خداوند معرفی شود.

وی با اشاره به سرافرازی امت اسلامی، تبیین کرد: از چهل سال گذشته در محاصره اقتصادی، اقدامات نظامی و جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان علیه جمهوری اسلامی بودیم اما با همه این موارد ایران اسلامی از همه گذشته‌اش سربلندتر، مقتدرتر و عملش مؤثرتر است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه بینش سیاسی جامعه با دین‌باوری، بینش دین ناب و انتخاب نعمت تمام کارساز می‌شود، تصریح کرد: باید به ریشه‌ها و تاریخ اسلامی مراجعه و ببینم کجا لغزیده و باید انحرافات را شناسایی کنیم.

نقش تأثیرگذار ولایت فقیه در جامعه

اژه‌ای با اشاره به نقش تأثیرگذار ولایت فقیه در جامعه، تصریح کرد: کسانی که معنای ولایت را دریافت کردند دنیا و آخرت نصیبشان و هر کجا کم گذاشتند باختند.

وی با بیان اینکه در طول قرن مهم‌ترین مشکل اساسی ما دوری از ولایت فقیه و عدم استفاده از قوه متفکره و عاقله بوده، بیان داشت: بخش زیادی از پیروزی‌های انقلاب مرهون بینش سیاسی جامعه است.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه انسان باید به تاریخ ملت‌ها مراجعه تا ببیند کجا انحراف کرده و نتیجه انحراف‌ها چه نتیجه‌ای داده است، متذکر شد: امروز اگر عزت، عدالت و ایستادگی می‌خواهیم باید حول محور ولایت قدم برداریم و از همین ولایت دستور بپذیریم.

اژه‌ای با اشاره به نقش رهبر فرزانه انقلاب در جهان اسلام، مطرح کرد: ایشان نه تنها مسئله ایران را به دوش دارند بلکه تمام جهان اسلام به رهبری تکیه دارند بنابراین باید به ندای رهبری گوش دهیم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی می‌گویند به طاغوت و شیطان بزرگ اعتماد نکنید و تمام وجود را در خدمت مردم به کار بگیرید، اضافه کرد: بنا به سند گام دوم انقلاب باید در مرحله اول، بینش خود را نسبت به ولایت و ولی‌فقیه کامل کنیم.

لزوم ارتقای کفه عدالت در تقسیم

معاون اول قوه قضاییه بر لزوم ارتقای کفه عدالت در تقسیم تأکید و مطرح کرد: در گام دوم همه به خصوص قوه قضاییه باید به این سو بروند که امکانات نظام جمهوری اسلامی در توزیع و بهره‌مندی آحاد مردم به عدالت توزیع شود.

برنامه‌ریزی قوه قضاییه برای گام دوم انقلاب

اژه‌ای از برنامه‌ریزی قوه قضاییه برای گام دوم انقلاب خبر داد و افزود: اگر دزدی گرفته می‌شود نه تنها با دزد برخورد می‌شود بلکه تمام دستگاه‌ها به خط می‌شوند که چرا کاری کردید که ارز ما در اختیار عده‌ای خاص قرار گیرد؟ چرا امکانات در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته است؟

وی با تأکید بر اینکه باید فرصت و بستری فراهم شود که تمام مردم از امکانات در حد تلاش و استعداد خود استفاده کنند، تبیین کرد: در گام دوم انقلاب نباید اجازه دهیم شکاف طبقاتی تشکیل شود.

نباید ثروت‌ها در اختیار عده‌ای خاص باشد

معاون اول قوه قضاییه افزود: دولت، مجلس و قوه قضاییه نباید اجازه دهد ثروت‌ها در اختیار عده‌ای خاص قرار و عده‌ای به نان شب خود به دلیل نداشتن شغل محتاج و شرمنده خانواده باشد.

اژه‌ای عنوان کرد: در شرایطی که دشمن شکست خورده محاصره را تنگ‌تر می کند و فروش نفت را مشکل می‌کند، اگر ذخیره ارزی و طلا داریم باید به شدت از آن محافظت و در اولویت‌ها از آن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ولایت و هدایت‌های امام خمینی (ره) و رهبری نبود نمی‌شد برای ملت خیرخواهی و مجاهدت کرد و امروز رهبر انقلاب نه تنها مسئله ایران را به دوش دارد بلکه هدایت جهان اسلام را برعهده دارند.

تأکید رهبر انقلاب بر توسعه عدالت

معاون اول قوه قضاییه متذکر شد: باید بینش خود را نسبت به ولایت فقیه کامل کنیم و رهبری نیز در گام دوم انقلاب بر توسعه عدالت تاکید دارند.

اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه در گام دوم انقلاب باید در جهت توسعه عدالت گام بردارد و در توزیع و بهره‌مندی همه جامعه از امکانات جمهوری اسلامی با عدالت رفتار شود، تبیین کرد: وظیفه مهم دولت، مجلس و قوه قضائیه این است که در جامعه شکاف طبقاتی ایجاد نشود تا ثروت‌های در بین عده‌ای خاص باشد و عده‌ای به نان شب محتاج باشد.

وی مطرح کرد: سهم ما در گام دوم انقلاب این است که جلوی بسیاری از تبعیض‌ها را بگیریم و در شرایطی که دشمن در مقابل ما شکست خورده و برای اقتصاد ما بیشتر مشکل ایجاد می‌کند اولویت ما باید برنامه‌ریزی و استفاده درست از امکانات باشد.

رنج اصلی مردم از تبعیض‌ها است

معاون اول قوه قضاییه مطرح کرد: امروز رنج اصلی مردم از تبعیض‌ها است باید کارها دقیق، سریع و بدون تبعیض انجام شود تا مردم امیدوار شوند.

اژه‌ای با اشاره به حراج بی‌برنامه ذخایر کشور، بیان داشت: 60 تن طلا را بدون برنامه‌ریزی و حساب و کتاب در بازار می‌ریزند و یک نفر 30 هزار سکه با گرفتن وام از بانک می‌خرد در حالی که این تسهیلات باید در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما جلوگیری از اقدامات بدون حساب و کتاب در کشور است، اضافه کرد: یکی از خودروسازان که پرونده‌اش در حال رسیدگی است 600 نمایندگی در سطح کشور دارد اما با زد و بند 15 نمایندگی خاص را انتخاب می‌کند و تولیداتش را به آنان می‌دهد تا با افزایش تقاضا این خودروها را با قیمت بسیار به مردم بفروشند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در پرونده دیگری که در حال بررسی است از بین 630 صرافی مجاز تعداد 15 صرافی را انتخاب کردند و دلار و ارزها را در اختیارشان گذاشتند که با این اقدام آنچه به دست مردم می‌رسد با ارزی که بانک مرکزی فروخته متفاوت می‌شود.

اژه‌ای با بیان اینکه در بخش زمین‌ها نیز این تبعیض‌ها تکرار می‌شود، عنوان کرد: برخی در سواحل برج می‌سازند و از طرفی منابع طبیعی شکایت می‌کند جای سؤال است که چه کسی این مجوزها را صادر می‌کند؟ باید دستگاه‌های نظارتی فعال‌تر، به روزتر باشند و کار جهادی و انقلابی انجام دهند.

وی متذکر شد: نباید عدالت به صرف قضاوت در دادگاه منحصر شود بنابراین باید عدالت در گام دوم انقلاب توسعه یابد زیرا همه مردم خواستار عدالت هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اژه ای خودروسازان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روند فناوری که آینده صنعت خودروسازی را شکل می‌دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خودروسازان برای ماندن در کورس رقابت، باید بطور جدی در زمینه نرم‌افزاری پیشرفت کنند چرا که کار مبتنی بر اَبر بیش از هر زمان دیگری در صنعت خودرو اهمیت یافته است.

در این گزارش به شش روند فناوری اشاره می‌کنیم که در آینده نزدیک، خودرو‌ها را متحول خواهند کرد.

*برقی سازی

برقی سازی خودرو‌ها در سال‌های اخیر شتاب قابل توجهی پیدا کرده است و بدون شک یکی از مهم‌ترین روند‌ها در صنعت خودروسازی خواهد بود. هر روزه خودروسازان بیشتری در حال سرمایه گذاری در توسعه وسایل نقلیه برقی برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای راه حل‌های حمل و نقلی سازگار با محیط زیست هستند.

از جمله «جنرال موتورز»، «ولوو»، «جگوار لندرور» و «استون مارتین»، قصد دارند در آینده‌ای قابل پیش بینی کاملا برقی شوند. «فولکس واگن» تا پایان سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۲.۲ میلیارد دلار برای راه اندازی برنامه ریزی شده حدود ۷۰ مدل برقی طی ۱۰ سال آینده سرمایه گذاری کرد.

تغییرات اقلیم، تولیدکنندگان خودرو را مجبور به ارائه فناوری‌های محرکه جدید به بازار می‌کند به طوری که تا سال ۲۰۳۰ باید ۱۱۶ میلیون وسیله نقلیه برقی در سرتاسر جهان وجود داشته باشد که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ ده برابر افزایش می‌یابد.

 

*رانندگی خودکار

خودروسازان و شرکت‌های فناوری، سرمایه گذاری هنگفتی را برای توسعه خودرو‌های خودکار انجام می‌دهند. دولت آلمان در حال حاضر بیش از دوازده پروژه آزمایشی در زمینه رانندگی خودران را تامین مالی می‌کند در حالی که در آمریکا بیش از ۸۰ شرکت در مجموع ۱۴۰۰ خودروی خودران را مورد آزمایش قرار می‌دهند. در پکن، «Pony.ai» و «Baidu» تاکسی‌های بدون راننده را راه اندازی کرده اند.

پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ خودرو‌های خودران یک دهم ترافیک جاده‌ها را تشکیل دهند. خودرو‌های خودران با استفاده از حسگرها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قادر خواهند بود تا موقعیت‌های ترافیکی پیچیده را به طور مستقل مدیریت کنند.

 

*واقعیت توسعه یافته( VR /AR/ MR)

این روزها، تولید کنندگان خودرو از واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) که در مجموع به عنوان واقعیت توسعه یافته (XR) شناخته می‌شوند به طور فزاینده‌ای استفاده می‌کنند. به این معنی که محققان و طراحان می‌توانند نمونه‌های اولیه  خود را از هر مکانی در دنیا  طراحی کنند.

این باعث صرفه جویی در مواد، زمان و هزینه می‌شود. یک نمونه اولیه واقعی می‌تواند بیش از ۵۲۵ هزار دلار هزینه داشته باشد و ساخت آن چندین هفته طول بکشد و در نتیجه طرحی ایجاد شود که به سختی اجازه هرگونه تغییری را می‌دهد. با استفاده از یک مدل دیجیتال، جزئیات را می‌توان به سرعت طی تنها چند روز بدون متحمل شدن هزینه‌های اضافی تغییر داد. یکی از پرچم داران این حوزه «مرسدس بنز» است.

*اتصال

با اتصال وسایل نقلیه به اینترنت، خودرو‌ها می‌توانند با محیط خود ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، خودروسازان باید به طور فزاینده‌ای مانند شرکت‌های نرم افزاری فکر کنند. با یکپارچه سازی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی، عملکرد‌های کمک راننده و ارتباطات بی سیم، خودرو‌ها می‌توانند بلادرنگ با سایر وسایل نقلیه، سیستم‌های کنترل ترافیک و سرویس‌های ابری تعامل داشته باشند.

این خدمات شخصی سازی شده، داده‌های ترافیکی بلادرنگ و ادغام فناوری‌های خانه هوشمند را امکان پذیر می‌کند. همچنین گروه هدف خودروسازان را گسترش می‌دهد. تمرکز دیگر روی راننده نیست، بلکه روی همه سرنشینان است. مشتریان آینده چه با تماشای فیلم یا خواندن کتاب، می‌خواهند به صورت دیجیتالی در اتومبیل خود سرگرم شوند.

طراحان خودرو نیز از مزایای کار شبکه‌ای بهره می‌برند. در آینده، طراحان خودرو به طور کامل در فضای ابری برای طراحی کارآمد وسایل نقلیه‌ی فردا، از راه دور همکاری خواهند کرد. بنابراین، تخصص نرم افزاری عمیق به یک تمایز کلیدی برای تولیدکنندگان خودرو تبدیل خواهد شد.

 

*برنامه ریزی یکپارچه کارخانه

تغییرات اقلیم به خودروسازان اجازه نمی‌دهد فرآیند‌های برنامه ریزی طولانی برای کارخانه‌های آینده داشته باشند. آنها محکوم به سرعت و کارآمدی هستند.

با برنامه ریزی کارخانه‌ای یکپارچه، همه کسانی که در ساخت و ساز نقش دارند در فضای ابری گرد هم می‌آیند تا کارخانه‌های خودرو و باتری آینده را طراحی کنند. «پورشه»، «e.GO» یا «Northvolt» به برنامه ریزی کارخانه‌ای یکپارچه برای نمایش دیجیتالی تمام جزئیات کارخانه در مدل سازی اطلاعات ساختمان مرکزی (BIM) متکی هستند.

 این شامل یک نمایش دیجیتالی از تمام معاملات، از ربات تا خط تولید است. همه طرف‌های درگیر در ساخت و ساز در این مدل گرد هم می‌آیند: معماران، برنامه ریزان کارخانه، پیمانکاران، کارشناسان مونتاژ، متخصصان حفاظت در برابر آتش و سایر مقامات.

طرح ها، داده‌ها و اطلاعات آنها همگی به هم مرتبط هستند از جمله هزینه ها، تامین کنندگان، مواد و اندازه منطقه. فرآیند‌های هماهنگی و تغییر در یک مدل مرکزی اتفاق می‌افتد و باعث افزایش کارایی و صرفه جویی در زمان می‌شود.

*هوش مصنوعی

در مقایسه با سایر فناوری ها، هوش مصنوعی (AI) هنوز در مراحل اولیه است. اما به زودی هوش مصنوعی خواهد آمد و بازار را زیر و رو خواهد کرد.

متخصصان پیش بینی می‌کنند هوش مصنوعی نقش فزاینده‌ای در طراحی خودرو و شکل گیری سیستم حمل و نقل آینده خواهد داشت و طراحان بهتری به بازار خودرو معرفی خواهد کرد.

هوش مصنوعی می‌تواند ایده‌هایی را مطرح کند که طراحان انسانی به آن فکر نمی‌کنند، همین امر در مورد طراحی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی نیز صدق می‌کند. با کمک الگوریتم ها، هوش مصنوعی می‌تواند هزاران طرح را بر اساس پارامتر‌های از پیش تعریف شده بسازد. سپس طراح، گزینه‌های جایگزین را بررسی کرده و طرح را اصلاح می‌کند. مثلا، تویوتا از این فناوری برای طراحی یک قاب برای صندلی ماشین سبک‌تر و پایدارتر استفاده کرد.

 

این روند‌ها نحوه کار طراحان، مهندسان و سازندگان را به شدت تغییر خواهد داد. این تغییر نیازمند ارتباطات ظریفی از سوی مدیریت است تا نیروی کار را در مسیر تغییرات تحول افرین قرار دهد. گذشته از تمام راه حل‌های نرم افزاری که کارشناسان باید در آینده به آنها مسلط شوند، مدیریت تغییر باید مهمترین ابزار برای همه مدیران صنعت خودرو باشد تا توانمندی بیشتری را در جاده‌های فردا قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هویت شهر و فناوری خلق روایت/ روایت فتوحات تبلیغی جبهه انقلاب
  • رئیس قوه قضاییه: ما کارگزاران نظام مدیون مردم هستیم
  • روایت آیت الله علم الهدی از یک انحراف
  • روایت آیت الله علم الهدی از یک انحراف؛ فردی خلیفه پیغمبر شد که تمام مرتع و چراگاه‌ها را به قوم خودش داد و...
  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • ۶ روند فناوری که آینده صنعت خودروسازی را شکل می‌دهند
  • روایت عجیب و تازه درباره کاظم صدیقی و باغ ازگل اینبار توسط مقام دولتی
  • روایت عجیب مقام دولتی سابق درباره کاظم صدیقی و باغ ازگل /شیخ تقاضا داشت ملک بهزیستی را به حوزه علمیه او بدهند
  • روایت ویژه از گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای یک شاعر با رهبر انقلاب
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟