Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@08:30:48 GMT

بهره‌گیری ناکافی از ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۶۹۱

بهره‌گیری ناکافی از ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حالی که این استان ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری و صنایع تبدیلی برای جذب سرمایه گذار دارد، اما از این ظرفیت ها به خوبی بهره گیری نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «اقبال عباسی» امروز (دوشنبه 28 مرداد) در جلسه مرکز خدمات و سرمایه گذاری این استان گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بیشمار و متنوعی در حوزه‌های مختلف صنایع تبدیلی، کشاورزی، دامپروری و گردشگری است اما این ظرفیت ها زمینه را برای ورود سرمایه گذار‌ان داخلی و خارجی فراهم نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با گلایه نسبت به بی توجهی دستگاه های اجرایی استان در تدوین بسته های سرمایه گذاری افزود: در حالی که باید تاکنون بیش از 200 بسته سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان تدوین می شد اما تاکنون 15 بسته سرمایه‌گذاری تهیه شده است.

 

وی با اشاره به اعلام آمادگی هیئت‌های سرمایه گذاری خارجی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی علاقمند هستند تا از طرح‌های بومی استان نیز استفاده کنند اما  طرحی تدوین نشده که به این سرمایه‌گذاران ارائه شود.

 

عباسی بابیان اینکه مشکلی در خصوص تامین اعتبار برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان وجود ندارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در همین خصوص از محل اعتبارات فنی که هنوز جذب نشده است، استفاده کنند.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر عید غدیر خم بیرجند سومین جشنواره طنین مسجد روزنامه دهه ولایت و امامت کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد صنایع تبدیلی جذب سرمایه گذاری توسعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به  ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»