Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@20:59:08 GMT

ارسال تجهیزات نیروگاه هسته‌ای از روسیه به هند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۸۲۳

روس‌اتم، یک شرکت دولتی در روسیه که در زمینه انرژی هسته‌ای فعالیت می‌کند، اعلام کرد این کشور تجهیزات اولیه لازم را برای راه‌اندازی سومین واحد نیروگاه هسته‌ای «کودانکولام» در ایالت تامیل نادو هند تامین کرده است.

اخبار بین الملل_ بنابر اعلام این شرکت، این تجهیزات به ویژگی‌های پیشرفته ایمنی و سپر‌های محافظتی که از انتشار رادیواکتیو در محیط جلوگیری می‌کند مربوط می‌شود و قرار است تجهیزات دیگر در مرحله بعدی تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندری لبدوف، معاون رئیس‌جمهور روسیه در امور پروژه‌های هند، در این خصوص گفت همه تجهیزات اصلی تحویل داده شده است. شرکت روس‌اتم تامین‌کننده اصلی و مشاور فنی پروژه نیروگاه هسته‌ای «کودانکولام» است.

نیروگاه هسته‌ای «کودانکولام» طبق توافق هند و روسیه با ظرفیت شش هزار مگاوات و در شش واحد با هزینه کلی ۱۷ میلیون دلار در حال ساخت است که واحد‌های اول و دوم آن با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات بطور کامل به بهره‌برداری رسیده است. اما واحد‌های سوم و چهارم با قیمت تقریبی شش میلیارد دلار در حال راه‌اندازی است. واحد نخست این نیروگاه در سال ۲۰۱۳ به شبکه برق جنوب هند متصل و در سال ۲۰۱۶ واحد دوم به این شبکه وصل شد.

این نیروگاه تحت نظر روس‌اتم که یک شرکت دولتی در روسیه است ساخته می‌شود. تمامی نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه زیر نظر این شرکت کار می‌کنند که از نظر میزان تولید برق هسته‌ای، دومین شرکت بزرگ اروپا محسوب می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هند انرژی هسته ای روس اتم نیروگاه های هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد ۲ نیروگاه بعثت به مدار تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آرش مهدی‌زاده رئیس اداره شیفت بهره برداری نیروگاه بعثت گفت: این واحد نیروگاهی مهرماه ۱۴۰۲ به منظور انجام تعمیرات اساسی و برای کسب آمادگی تولید برق پایدار از مدار خارج شد و پس از تلاش بی‌وقفه متخصصان داخلی و انجام فعالیت‌های تعمیرات نیروگاهی ایران به چرخه تولید بازگشت.    سیدمجتبی میر عابدینی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه بعثت با اشاره به اهمیت این نیروگاه در تأمین برق پایدار بیان کرد: این نیروگاه با برخورداری از سه واحد بخار ۸۲ مگاواتی و بیش از نیم قرن تولید برق پایدار، همچنان نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

گزارش از اکرم مظفری خبرگزاری صداوسیما کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه «دیمونا» هک شد
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • بازگشت واحد ۲ نیروگاه بعثت به مدار تولید
  • پایان عملیات تعمیر توربین واحد شماره ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور
  • واحد دوم نیروگاه بیستون وارد مدار تولید شد
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟