Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی واحد شماره ۱۷ دبیرستان موقوفه صارمیه  اصفهان با تاکید بر اهمیت توجه به تعمیر و نگهداری اماکن آموزشی و فرهنگی آموزش و پروش به استفاده بهینه از این اماکن و ابنیه تاکید کرد.

وی افزود: طبق نظر واقف ۹۰ درصد درآمد موقوفات صارم الدوله  باید صرف مدرسه سازی در شهر اصفهان شود که تاکنون به این صورت عمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر نقش و جایگاه و اهمیت این نهاد آموزشی گفت: ۱۰ درصد دیگر درآمد موقوفه صارمیه در اختیار تولیت آن و حاکم وقت اصفهان یعنی استاندار است این مقدار باید صرف توسعه و احداث مراکز آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش شود و در زمان بنده به این صورت عمل شده است. 

استاندار اصفهان با برجسته دانستن جایگاه وقف از اقدامات خیرین مدرسه ساز قدردانی کرد، و فعالیت خیرین برای مدرسه سازی در بخش های محروم استان و به ویژه در مناطق شرق استان را خواستار شد.

وی با اشاره به  تغییر راهبرد احداث مدارس جدید در مناطق مرکزی اصفهان و در سایر قسمت های شهر تصریح کرد : برای جلوگیری از ترافیک، آلودگی هوا و بروز استرس برای دانش آموزان می توان از سیاست مدرسه سازی در نواحی های غیر مرکزی بهره برد.

مدیر موقوفه صارمیه در این آیین گفت: با استناد و استفاده از نظر واقف در وقف نامه، عایدات موقوفه صارمیه صرف مدرسه سازی می شود. تاکنون ۱۶ مدرسه از محل درآمدهای این موقوفه ساخته شد و یا در حال ساخت است که ۱۳ مدرسه در حال بهره برداری می باشد  و سه مدرسه که ۲ واحد آن در ناحیه سه و یک واحد آن در ناحیه چهار در حال تکمیل و ساخت می باشد از آغاز مهر ۹۸ به بهره برداری خواهند رسید.

سید رحیم مدنیان با اشاره به قرار داد بین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و موقوفه صارمیه ابراز امیدواری کرد طبق تفاهم نامه واحد شماره ۱۷ دبیرستان صارمیه در مهر ۹۹ به بهره برداری برسد.

اکبر میرزا صارم الدوله (۱۲۶۴-۱۳۵۴ شمسی) فرزند ظل السلطان واقف موقوفات صارمیه زندگی پر فراز نشیبی داشته است. از نقاط روشن این زندگی می توان به تاسیس اولین مدرسه متوسطه در اصفهان توسط او در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی اشاره کرد که به دارالفنون جنوب معروف بود. چون در آن زمان دبیرستان دیگری در اصفهان نبود آن را مدرسه متوسطه اصفهان نام نهادند که ، مدتی بعد به دبیرستان صارمیه مشهور گردید.

صارم الدوله برخی از مستغلات و املاک خود از جمله یک رشته قنات (محمودیه)، یک آسیاب و حدود دویست باب مغازه دور میدان نقش جهان را نیز وقف نمود. صارم الدوله طبث وقف نامه ، تولیت موقوفات خو را با حاکم وقت (استاندار) قرار داده است.

استان اصفهان بیش از پنج هزار مدرسه و افزون بر 900 هزار دانش آموز دارد.

۳۰۸۰/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان خیرین مدرسه ساز استانداری اصفهان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله استانی مسابقات قرآن مدارس سما با عنوان طرح قدس در دو نوبت صبح و عصر با حضورعلی کریمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی، حراست و کارکنان در دبیرستان سمای واحد نورآباد ممسنی برگزار شد.

این مسابقات سالانه در چهار مرحله برگزار می‌شود و در مرحله استانی این رقابت قرانی بیش از ۴۰۰ نفر  در استان فارس با هم رقابت می‌کنند که ۲۰ نفر از کارکنان و. دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم مدرسه سمای واحد نورآباد نیز مشارکت دارند.

علی کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این مسابقات اظهار کرد: دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه سما تا کنون دو مرحله مدرسه و واحد این رقابت قرآنی که راهی برای رشد و تعالی بیشتر همگان به شمار می‌رود را پشت سر گذاشته اند و اینک در مرحله استانی و به صورت آنلاین در حال رقابت هستند.

 وی افزود: امیدواریم با اتکا به خداوند و اتکا به رهنمودهای قرآن کریم و مشارکت بیشتر در برنامه‌های قرآنی بتوانیم گاهی هر چند کوچک در راه مهجوریت زدایی از قرآن کریم برداریم. آزمون‌های کتبی این مسابقات نیز روز یکشنبه دوم اردیبهشت با حضور ناظران استانی در دبیرستان سما یواحد نورآباد برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، شرکت کنندگان این مرحله از مسابقات قرآنی طرح قدس مدارس سما در رشته‌های تحقیق و ترتیل، حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و مداحی و اذان با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار