Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاه‎حسینی گفت: باید کارگردان و بازیگر از جشنواره طنین مسجد به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «انسیه شاه‎حسینی» امروز(دوشنبه 28 مرداد) در جمع هیئت‎داوران و عوامل اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم‎کوتاه طنین مسجد اظهار کرد: نقطه عزیمت سفر پرخطر سینما فیلم‎نامه است و فیلم‎نامه نقشه راهی به شمار می رود و اگر نقشه مناسبی نداشته باشیم و بهترین شرایط هم فراهم شود چیزی بدست نخواهیم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارگردان برجسته کشور ادامه داد: باید کارگردان و بازیگر از جشنواره طنین به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند و باید شرایطی فراهم شود که پس از آموزش طرح و ایده را بچه‎های مسجد ارائه کنیم و این فیلم‎نامه‎های بچه‌های مسجد توسط کارشناس دلسوز  بررسی شود.

 

شاه‎حسینی به نظارت مستقیم بر فیلم‎نامه‎ها تاکید کرد و گفت: کارشناس باید خبره و دلسوز باشد و کار کارشناس نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

وی افزود: در مرحله تولید نیز باید مراحل ساخت فیلم را نظارت داشته باشند و راهنمایی‎های لازم برای تعیین هنرپیشه و محل‎های فیلم‎برداری و تدوین‎گر و...  اتفاق بیفتد.

 

کارگردان برجسته کشور به حمایت از فیلم‎سازان مسجدی تاکید کرد و افزود: باید مجوز و یا کارت فعالیتی برای فعالان سینمایی کانون‎های مسجد در نظر گرفته شود تا همکاری لازم با فیلم‎سازان طنین مسجد اتفاق بیفتد و این اعتبار را باید متولیان به وجود بیاورند.

 

وی گفت: اعتبار سنجی جشنواره طنین مسجد منجر به استقبال فیلم‎سازان می‎شود تا استقبال از این جشنواره افزایش یابد.

 

کارگردان برجسته کشور خاطرنشان کرد: افرادی که وارد عرصه جشنواره فیلم طنین می‎شوند باید موضوعات اخلاقی را تبیین کرد و بدانند در چه مسیری قدم گذاشتند و باید ذهنیت سالمی داشته باشند و اگر فیلمسازان  با ذهن آشفته وارد این فضا شوند نتیجه که می‎خواهیم حاصل نمی‎شود و تلاش‎های ما هدر می‎رود.

 

شاه‎حسینی متذکر شد: به عنوان عماریون و دست‎اندرکاران جشنواره فیلم عمار به خدمت مقام معظم رهبری رسیده و در مورد فیلم  «آرگون» که تازه در آن زمان  ساخته شده بود  مورد بحث قرار گرفت و مقام معظم رهبری در آن جلسه عنوان کرد که این فیلم  در راستای اهدافی که داشتند درست عمل کرد و شما در راستای اهداف خود چطور اقدام کردید؟.

 

وی افزود: معظم له تاکید کردند که  30سال از عمر انقلاب می‎گذرد و باید برای 300 سال آینده برنامه‎ریزی کرد و شما چه کردیم، مقام معظم رهبری تاکید کردند که «لینکلن جوان» را وقتی فیلمش را دیدم احساس کردم یک جاهایی رمان به فیلم پهلو می‎زند و در جاهایی فیلم بهتر از رمان است.

 

کارگردان برجسته سینما ادامه داد: رهبری داریم که در جایی بیان می‎کند که وصایای شهدا را بخوانید و از سویی لینکلن جوان را می‎خواند و حال بعد می‎خواهیم فیلم بسازیم و بررسی می‎کنیم که در فیلم‎های دنیا چه اتفاقی افتاده است و حال اینکه باید مسیر و اهداف خود را طی کنیم.

 

شاه‎حسینی خاطرنشان کرد: فرق سینمای جوان با آموزش بچه‎های مسجد این است که بچه‎های مسجد باید هدفمند و با اخلاق وارد عرصه فیلم‎سازی شود.

 

وی با اشاره به فیلم چهارشنبه‎سوری متذکر شد: نتیجه اخلاقی در فیلم‎سازی بسیار مهم است و باید ارزش‎ها را تبلیغ کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر عید غدیر خم مسجد دهه ولایت و امامت روزنامه اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند شبستان بیرجند جشنواره طنین مسجد طنین شاه حسینی انسیه شاه حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «سلمان فارسی» چه خبر؟

پیگیری‌های خبرنگاران حاکی از آن است عوامل سریال «سلمان فارسی» فاز ایران باستان را ادامه می‌دهند.

به گزارش فارس، در این بخش دوره کودکی شخصیت سلمان فارسی جلوی دوربین خواهد رفت که از بازیگران شناخته شده محسوب نمی‌شود.

این فصل از نیمه‌مرداد ۱۴۰۲ در شهرک غزالی آغاز شد و پس از آن بخش‌های کوهستانی را که قسمت‌های زمستانی سریال می‌شود در شاهرود تصویربرداری شد.

این سریال با آغاز سال ۱۴۰۳ و فصل بهار مجددا به شهرک غزالی بازگشته است و با محوریت مجموعه ماربین ادامه دارد و در مقاطعی قرار است بخش‌هایی از این کار در سمنان ادامه یابد.

همچنین احسان ناظم بکایی روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» نیز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حجم بالای حضور بازیگران در این فصل گفت: فصل ایران باستان پر بازیگرترین فصل این سریال است و ۶۰ بازیگر به «سلمان» اضافه می‌شود.

ناظم بکایی با بیان اینکه بهار و تابستان پر خبری خواهیم داشت خاطرنشان کرد: به‌مرور نام این ۶۰ بازیگر اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است سریال «سلمان فارسی» در سه دوران تاریخی امپراتوری بیزانس، امپراتوری ساسانی و صدر اسلام به تصویر می‌کشد.

این سریال ۶۰ قسمتی که توسط داوود میرباقری در حال ساخت است از ۱۰ دی ۱۳۹۸ آغاز شد و انتظار می‌رود پخش «سلمان فارسی» از سال ۱۴۰۵ آغاز شود.

ازجمله بازیگران این سریال که تاکنون نام آن‌ها رسانه‌ای شده است می‌توان به علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، داریوش فرهنگ، علی دهکردی، احترام برومند، ستاره اسکندری، چنگیز جلیلوند و تورج نصر و... اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» پربازدید شد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • بهترین فیلم‌های ایرانی دهه شصتی (+عکس)
  • طنین «حیدر حیدر» در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی
  • از «سلمان فارسی» چه خبر؟
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن