Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائمیان گفت: در سومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد «صالح‎آباد» یکی از فیلم‎هایی است که می‎تواند برای بچه‎های مسجد الگو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «فرهاد قائمیان» امروز(دوشنبه 28 مرداد) در جمع هیئت‎داوران و عوامل اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم‎کوتاه طنین مسجد اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که برای داوری سومین جشنواره طنین مسجد انتخاب شدم و از مجموعه فیلم‎ها و مسئولان و عوامل این جشنواره درس گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازیگر برجسته سینما و تلویزیون  ادامه داد:حس مردمی در فضای جشنواره وجود داشت و عوامل به گونه‎ای این جشنواره را در نظر گرفتند که گویا در دل مسجد این جشنواره استخراج شده است.

 

قائمیان گفت: طبق روال وقتی به جشنواره وارد می‎شویم و حال و هوای جشنواره ما را شاداب می‎کند و جشنواره ایده‎هایی نیز به وجود می‎آورد ولی پس از چند روز از گذشته جشنواره این دغدغه‎ها مطرح می‎شود ولی در طول سال دیگر اتفاقی نمی‎افتد.

 

وی افزود: نخستین موضوعی که برای این جشنواره حائز اهمیت است وسعت‎بخشی برای این جشنواره است و باید این جشنواره بین نسل جوان تبلیغ شود و باید کسانی که به صورت حرفه‎ای فعالیت می‎کنند با موضوع مسجد و اهمیت آن آگاه شوند و چرا باید نگاه تدافعی برای مساجد و فیلم‎های با موضوع مسجد ایجاد کنیم.

 

بازیگر برجسته سینما و تلویزیون  تاکید کرد: در سومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد «صالح‎آباد» یکی از فیلم‎هایی است که می‎تواند برای بچه‎های مسجد الگو باشد.

 

قائمیان با بیان اینکه کارگروهی باید برای این جشنواره تشکیل شود، بیان کرد: نمایندگانی از فرهنگ و ارشاد، نماینده‎ای از استانداری و ... باید عضو کارگروهی باشند که جشنواره طنین مسجد و کانون‎های مساجد را تغذیه کنند.

 

وی با بیان اینکه برای جشنواره‎ها به شکل وسیع تبلیغات وجود ندارد، افزود: باید به موضوع آموزش نیز در جشنواره طنین مورد توجه باشد.

 

بازیگر برجسته سینما و تلویزیون متذکر شد:  اگر بخواهیم نگاه سنتی خود را داشته باشیم به جایی نمی‎رسیم و در روز گذشته در جمع فیلمسازان این جشنواره بیان شد که فرهنگ غدیر را باید به روز کنیم.

 

قائمیان خاطرنشان کرد: در فیلمسازی آن چیزی که به اسم مسجد دافعه ایجاد می‎کند پرهیز کنیم و از این روند جلوگیری کنیم، مهمترین چیزی که وجود دارد این است که بروز بودن ایده‎ها را دنبال کنیم و مشاور در اتاق فکری برای جشنواره فیلم طنین استفاده شود.

 

وی افزود: برای حضور در جشنواره تفکیک قائل نشویم و تعامل ایجاد کنیم و باید در راستای ارتقاء فرهنگ ایرانی و اسلامی تعامل داشته باشیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر عید غدیر خم مسجد دهه ولایت و امامت روزنامه اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند شبستان بیرجند جشنواره طنین مسجد طنین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد فرهاد قائمیان قائمیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • جاری شدن سیل در روستای صالح‌آباد نطنز
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد