Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه نخستین و بزرگترین مجموعه فرهنگی در گستره دوستی و ارتباطات بین دو کشور ایران و پاکستان است که در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب برای گسترش ارتباطات فرهنگی بین دو کشور برپا شده است.

سید محمد جواد هاشمی نژاد افزود: نمایشگاه سرزمین پاکان با هدف تغییر دیدگاه در زمینه تاریخ و ظرفیت‌ های ناگفته پاکستان برای بازدیدکنندگان ایرانی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه فعالان فرهنگی و پاکستانی در ۱۸ غرفه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند که از این تعداد پنج غرفه به سازمان های مردم نهاد ایرانی، ۲ غرفه به معرفی دستاوردهای فرهنگی آستان قدس رضوی و ۱۱ غرفه به غرفه داران پاکستانی اختصاص دارد.

وی گفت: معرفی هنر کامیون ‌آرایی، لباس های سنتی پاکستانی، غذاهای خاص پاکستان، تحریر اشعار اقبال لاهوری و کالاهای تولید شده این کشور از جمله محتوای غرفه های این نمایشگاه است.

هاشمی نژاد افزود: در این نمایشگاه غرفه‌ داران به صورت رایگان به عرضه محصولات خود و معرفی بخش ‌های مختلف فرهنگ ایران و پاکستان می پردازند.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه مدت سه روز در مرکز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی واقع در جوار بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) پذیرای علاقه مندان است.

وی گفت: سالانه ۲۰۰ هزار زائر از شبه قاره هند که عمده آنان پاکستانی هستند، حرم مطهر رضوی را زیارت می کنند و آستان قدس رضوی نیز خدمات فرهنگی مختلف به آنان ارائه می دهد.

هاشمی نژاد افزود: تولید کتاب های معارفی به گویش های مختلف زبان اردو مربوط به مناطق مختلف کشور، برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی در پاکستان و ارسال محصولات بویژه بسته های الکترونیکی با محتوای دینی از جمله خدمات فرهنگی است که آستان قدس رضوی در تعامل فرهنگی با پاکستان ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: یک رواق در حرم مطهر رضوی به اردوزبانان اختصاص یافته تا همه مناسک زیارتی خود را مطابق با آداب و اصول خود انجام دهند.

وی گفت: آستان قدس رضوی در مرز ایران و پاکستان واقع در استان سیستان و بلوچستان نیز مهمانسرای ویژه زائران پاکستانی راه اندازی کرده و به آنان خدمات ارائه می دهد.

هاشمی نژاد افزود: زائران پاکستانی یک بار در سال از خوان پربرکت مهمانسرای حضرت امام رضا (ع) متنعم می شوند و از خدمات آستان قدس بهره مند می گردند.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند

مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس فتومونتاژ همه چیز یک رویاست با حضور معصومی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند، روزبهانی رئیس انجمن سینمای جوان نهاوند و جمعی از عکاسان و هنرمندان در محل انجمن سینمای جوان شهرستان نهاوند برپا شد.

معصومی در ابتدای این مراسم گفت:اصحاب فرهنگ و هنر چشم باز جامعه و قلب و مغز اجتماع هستند و هنر اکسیر پر انرژی است در دست هنرمندان که می‌تواند در بسیاری از مسایل راهگشا باشد. چرا که زبان هنر زبانی گویا و رسا و تاثیر گذاراست و در طول تاریخ نیز تاثیر گذارترین زبان زبان هنر بوده و هست.

او ادامه داد:این نمایشگاه از آثار خانم سوگند مختاری هنرمندان جوان و خوش آتیه نهاوندی در سبک فتومونتاژ شامل ۲۵ اثر و ابعاد ۳۰ در ۴۰ است که با استفاده از تکنیک‌های تصویرسازی، دابل اکسپوژر، فتومونتاژ عکاسی و طراحی برپا گردیده است که علاقه مندان می‌توانند به مدت یک هفته از تاریخ ۱ تا ۸ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۶تا ۱۸ در محل انجمن سینمای جوان شهرستان مراجعه و از آن دیدن کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود