Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@14:58:24 GMT

کاهش نفوذ آمریکا در اقیانوس آرام

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۱۵۹

خرداد؛ مرکز پژوهش های دانشگاه سیدنی از کاهش تسلط و نفوذ نظامی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام و ناتوانی این کشور در دفاع از هم پیمانان خود در مقابل چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مرکز پژوهشی در دانشگاه سیدنی، ارتش آمریکا را «قدرتی در مسیر ضعف»، «بسیار فرسوده» و «غیرآماده» در مقابله با چین توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صحت این گزارش می تواند پیامدهای خطرناکی برای هم پیمانان آمریکا مانند استرالیا، تایوان و ژاپن که بر ضمانت های امنیتی و حمایتی آمریکا تکیه کرده اند،‌ داشته باشد.

نگرانی ها از خودداری آمریکا در دفاع از هم پیمانان خود در مقابل هر گونه تجاوز ازسوی چین در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» افزایش یافته اسنت.

ولی گزارش اخیر نشان می دهد که آمریکا درصورتی که بخواهد از هم پیمانان خود دفاع کند نیز توانایی این کار را ندارد.

تهیه کنندگان این گزارش که آمریکا را «ورشکسته راهبردی» نامیده اند، جنگ های چند ده ساله در خاورمیانه، تکیه بر آمریکا و کاهش سرمایه گذاری را از جمله خطرهای تهدید کننده هم پیمانان آمریکا در اقیانوس آرام می دانند.

این گزارش هشدار داده است که توانایی چین برای به چالش کشیدن نظم منطقه ای با سرمایه گذاری سنگین در زمینه سامانه های پیشرفته نظامی رو به افزایش است.

در دوره ریاست جمهوری «شی جین پینگ»، بودجه نظامی چین با ۷۵ درصد افزایش به ۱۷۸ میلیارد دلار رسیده ، هرچند که بسیاری معتقدند رقم این بودجه بسیار بیشتر است.

براساس این گزارش تقریبا همه پایگاه های آمریکا و هم پیمانان آن از جمله فرودگاه ها، بنادر و تاسیسات نظامی در غرب اقیانوس آرام فاقد حفاظت کافی هستند و خطر بزرگی آن ها را تهدید می کند. می توان از این امتیاز برای تسلط بر مناطق تایوان، جزایر ژاپن و دریای جنوبی قبل از رسیدن نیروهای آمریکایی بهره برد.

وزیر جدید دفاع آمریکا روز شنبه اعلام کرد که این کشور در صورت امکان برای جلوگیری از نفوذ چین، هرچه سریع تر موشک های جدید را در آسیا مستقر می کند. برچسب ها: آمریکا ، اقیانوس آرام

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا اقیانوس آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر نفوذ قدرت‌های سلطه کاهش ارزش‌های دینی و تقید به قانون است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر شنبه در دیدار رئیس حوزه علمیه اجرای خراسان شمالی که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، طرح نور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تداوم در اجرای صحیح این طرح و پشتیبانی فرهنگی از آن موجب به صفر رساندن بی حجابی در سطح جامعه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بستر سازی فرهنگی و ایجاد قطب‌های فرهنگی برای مبارزه با بی حجابی نیازمند برنامه‌ریزی است.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: توانمندی‌های مجموعه حوزه علمیه در قالب اجرای یک برنامه برای مبارزه با بی حجابی و هجمه فرهنگی باید به‌کار گرفته شود.

حسین‌نژاد گفت: در جامعه اگر از ارزش‌های دینی و تقید به قانون و هنجارهای اجتماعی کاسته شود بستر برای نفوذ قدرت‌های سلطه قوت خواهد گرفت و فرصت برای هجمه‌های آنان فراهم می‌شود اما این در حالیست که از ارکان مهم تداوم انقلاب اسلامی تقویت ارزش‌های دینی و اسلامی است.

کد خبر 6083244

دیگر خبرها

  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • دیپلماسی نظامی چین با میزبانی از سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد
  • ۲ بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام سقوط کردند
  • سقوط ۲ بالگرد ژاپن با 8 سرنشین در اقیانوس آرام
  • بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام سقوط کردند
  • بستر نفوذ قدرت‌های سلطه کاهش ارزش‌های دینی و تقید به قانون است
  • «اف بی آی»: چین به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده است