Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رئیس مجلس شورای اسلامی از تجمیع ۳۰ واحد پراکنده بخش‌های اداری مجلس خبرداد و گفت:‌ تمامی بخش‌های ساختمان مشروطه تبدیل به موزه‌ای می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان از آن بازدید کنند و با تاریخ معاصر آشنا شوند.

«علی لاریجانی» امروز روز دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری (ساختمان اداری و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی) ضمن تبریک عید سعید غدیرگفت: بخش‌های اداری مجلس در ۳۰  نقطه پراکنده است که این وضعیت به لحاظ هزینه‌ای و حفاظتی، مشکلاتی را ایجاد می‌کرد اما اکنون با اجرای طرح جدید همه آن‌ها در یک مکان مستقر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از مشکلات کار پارلمان، پراکندگی بخش‌های مختلف قوه مقننه بود. به عنوان نمونه،‌مرکز پژوهش‌های مجلس که مستمراً باید در دسترس نمایندگان مجلس باشد و پشتوانه فکری قوه مقننه است با مجلس فاصله دارد و در دسترس نیست. در پروژه جدید، مجلس تصمیم گرفت تا مرکز پژوهش‌ها نیز در ساختمان اداری و کمیسیون‌ها مستقر شود.
لاریجانی با بیان اینکه مجلس سابقه‌‎ای یکصدساله داشته و آثار، یادداشت‌ها و نفایس مهمی از ابتدای مشروطه تاکنون جزء اسناد موزه و کتابخانه مجلس است، افزود: ساختمان موزه و کتابخانه مجلس فرسوده است و محل نگهداری کتب نفیس خطی و اسناد تاریخی، استاندارد نیست. بنابراین مکانی با ویژگی‌های مهندسی متناسب برای نگهداری کتب خطی و اسناد مجلس در نظر گرفته شد تا برای سالیان طولانی این سرمایه‌ها حفظ شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی بخش‌های ساختمان مشروطه تبدیل به موزه‌ای می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان از آن بازدید کنند و با تاریخ معاصر آشنا شوند.
لاریجانی با بیان اینکه برای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس مکان ویژه‌ای در ساختمان جدید احداث شده است، افزود: امیدوارم این مرکز، کار قانونگذاری را تسهیل کند. برچسب ها: رئیس مجلس شورای اسلامی

منبع: خرداد

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است

فاطمه قاسم پور ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با تاکید بر اینکه مجلس مصوبه ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته تاکید کرد: اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

وی افزود: چنین قانون و مصوبه ای در مجلس تصویب نشده و به تبع در رویه جاری قوه قضاییه نیز چنین چیزی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

قاسم پور با بیان اینکه ارائه‌دهندگان این پیشنهاد تصور می‌کردند مالیات بر مهریه می‌تواند سبب کاهش میزان مهریه شود، ادامه داد: اگرچه کم‌ بودن میزان مهریه حسن است اما برای ترویج آن لازم است از ابزارهای فرهنگی استفاده کرد و چنین طرح‌هایی صرفاً سبب افزایش بار مالی ازدواج به ویژه برای خانواده دختر می‌شود و موانع ازدواج را بیش از پیش می‌کند. در هر صورت در حال حاضر چنین قانونی نداریم و این خبر شایعه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص سقف تعیین‌شده برای مهریه گفت: حکم قانون ۱۴۴ مالیات مستقیم یک حکم عام است یعنی هیچ آستانه‌ای و هیچ میزانی را به‌عنوان میزان معافیت برایش لحاظ نمی‌کند بلکه به‌طور کلی همه آن اموال منقول و غیرمنقولی که در قالب مهریه قرار است که به همسر برسد مشمول معافیت می‌داند.

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • شورای اداری استان سمنان برگزار شد
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • تعطیلات آخر هفته یک روز شد یا ۲ روز؟
  • تخصیص ۶۰ درصد اعتبارات تنگستان