Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@21:24:03 GMT

بازگشت بیش از 14 هزار حاجی به کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۲۲۹

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه این تعداد معادل 16.4 درصد کل زائران و عوامل اجرایی حج 98 است، افزود: 43 پرواز از فرودگاه مدینه نسبت به انتقال 10 هزار و 35 زائر و 17 پرواز هم کار انتقال مابقی زائران را در این ایام از طریق فرودگاه جده انجام داده اند.

رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون 28 درصد حجاج ایرانی مکه را به مقصد کشورمان یا مدینه منوره ترک کرده اند، جمعیت زائران حاضر در مکه را در شرایط کنونی 60 هزار و 753 نفر در قالب 433 کاروان عنوان کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز 15 کاروان با یک هزارو 959 زائر وارد شهر پیامبر (ص) شده اند، گفت: دراین مدت 19 هزار و 761حاجی  در قالب132 کاروان به مدینه منوره رفته و در این شهر استقرار یافته اند. هم اکنون 60 کاروان با جمعیت 8 هزار و 544 زائر درمدینه استقرار دارند. خدمت‌رسانی به حجاج مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره با قوت ادامه دارد و روزانه 158 هزار پرس غذا در دو وعده ناهار و شام توسط دو آشپزخانه بزرگ صنعتی افندیه و ابوجدائل و نیز دو مجموعه خودپخت میلینیوم و الدانه برای زائران در مکه پخت می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل با استفاده از 202 دستگاه اتوبوس و 10 دستگاه مینی‌بوس در19 خط فعال در مکه اشاره کرد که نسبت به جابجایی زائران در مسیر بیت‌الله الحرام و هتل‌ها اقدام می‌کنند. 11 ایستگاه راهنمای زائر هم در مکه فعال است و هر شیفت 78 نیرو به زائران خدمات ارائه می دهند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟


به گزارش تابناک، سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

 
به گزارش ایرنا، پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • آغاز اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال انتظار
  • اعزام عمره گزاران استان اردبیل از ۶ اردیبهشت به مدینه منوره
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره