Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پاکدشت روز دوشنبه در حاشیه اهداء این جهیزیه ها در جمع خبرنگاران گفت : همزمان با عید سعید غدیر خم، آستان قدس رضوی ۳۲ سری جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالای ایرانی به زوجین نیازمند پاکدشت اهدا گردید.
حسین علیمحمدی افزود: این اقلام شامل ماشین لباسشویی، فرش، یخچال، جاروبرقی و سایر ملزومات مورد نیاز برای آغاز زندگی مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارزش هر سری جهیزیه اهدا شده را بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم آستان قدس رضوی پاکدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت : ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی ثبت شده و ۸ اثر جهانی ثبت شده در خراسان رضوی داریم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احسان زهره وندی به مناسبت روز ملی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی، در نشست علمی نویافته‌های باستان شناسی کشف رود در موزه بزرگ خراسان اظهارداشت: باتوجه به اینکه فرهنگهای مرتبط با پارینه سنگی قدیم ایران شامل فرهنگ ساطور ابزار الدوایی و فرهنگ تبر دستی آشولی هستند بنابراین کهن‌ترین شواهد این دوره که مربوط به فرهنگ الدوان است، در اطراف رودخانه کشف رود و در شرق مشهد یافت شده‌ است.

وی افزود: این شواهد شامل تعدادی ابزار سنگی ساخته شده از کوارتز است که شامل تراشه و ساطور ابزار هستند و طبق نظر کاشفین، این مجموعه حداقل 800 هزار سال قدمت دارد از فرهنگ آشولی نیز مدارک بیشتری در شمال غرب و غرب کشور بدست آمده‌است.

زهره وندی برخی از مکان‌های مهم شامل گنج پر در رستم‌آباد گیلان، شیوه تو در نزدیکی مهاباد، پل باریک در هلیلان بین کرمانشاه و ایلام دانست و گفت: اهمیت و جایگاه تاریخی خراسان بر کسی پوشیده نیست و ضرورت حفظ و نگهداری میراث فرهنگی آن، یک وظیفه عمومی است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به آثار متعدد تاریخی و ثبتی در این استان ادامه داد: در حال حاضر، 2 هزار و 100 اثر ثبتی همراه با 8 اثر جهانی در خراسان رضوی داریم و در کنار تفاخر به این داشته‌ها باید بدانیم حفظ و حراست از این میراث نیز اهمیت بالایی دارد.

زهره وندی با انتقاد از شرایط کنونی کشف رود خاطرنشان کرد: امروز در حاشیه این رود تاریخی و 220 کیلومتری، ساخت و ساز‌های متعدد و پسماند‌های مختلف داریم که هم تهدیدی برای محیط زیست و هم خطری برای حفاظت از محوطه‌های تاریخی به حساب می‌آید و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده  شود.

وی تصریح کرد:حفاظت از محوطه‌های تاریخی نه تنها برعهده میراث و در بخشی از وظیفه آن، بلکه از جمله وظایف محیط زیست، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

 همچنین درپایان نویافته هایی از آثار تمدنی دوره پارینه سنگی قدیم در منطقه «کشف رود» با حضور جمعی از پژوهشگران باستان شناسی رونمایی شد؛ این آثار مربوط به دوران پیشا تاریخ و در واقع، پیش از دوره‌های باستان شناسی و متعلق به عصر پارینه سنگی قدیم بود که به کوشش جمعی از پژوهشگران باستان شناسی کشف شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد
  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی
  • ۱۵ سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شد