Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:49:21 GMT

ساختمان مشروطه به موزه تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۲۷۷

ساختمان مشروطه به موزه تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح ساختمان شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری (ساختمان اداری و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی) ضمن تبریک عید سعید غدیر، گفت: عید سعید غدیر، عیدالله اکبر نام دارد و در نُصوص اسلامی عید غدیر را هم وزن شب قدر دانسته‌اند.

وی ضمن تشکر از تلاش اعضای هیئت رئیسه سه دوره اخیر مجلس که پشتیبان احداث ساختمان جدید اداری و کمیسیون‌های مجلس بوده‌اند، افزود: یکی از مشکلات کار پارلمان، پراکندگی بخش‌های مختلف قوه مقننه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان نمونه، ‌مرکز پژوهش‌های مجلس که مستمراً باید در دسترس نمایندگان مجلس باشد و پشتوانه فکری قوه مقننه است با مجلس فاصله دارد و در دسترس نیست.

رئیس مجلس اضافه کرد: در پروژه جدید، مجلس تصمیم گرفت تا مرکز پژوهش‌ها نیز در ساختمان اداری و کمیسیون‌ها مستقر شود.

وی گفت: بخش‌های اداری مجلس در ۳۰  نقطه پراکنده است که این وضعیت به لحاظ هزینه‌ای و حفاظتی، مشکلاتی را ایجاد می‌کرد اما اکنون با اجرای طرح جدید همه آن‌ها در یک مکان مستقر می شوند.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس سابقه‌ای یکصدساله داشته و آثار، یادداشت‌ها و نفایس مهمی از ابتدای مشروطه تاکنون جزء اسناد موزه و کتابخانه مجلس است، اظهار داشت: ساختمان موزه و کتابخانه مجلس فرسوده است و محل نگهداری کتب نفیس خطی و اسناد تاریخی، استاندارد نیست. بنابراین مکانی با ویژگی‌های مهندسی متناسب برای نگهداری کتب خطی و اسناد مجلس در نظر گرفته شد تا برای سالیان طولانی این سرمایه‌ها باقی بماند.

وی افزود: تمامی بخش‌های ساختمان مشروطه تبدیل به موزه‌ای می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان از آن بازدید کنند و با تاریخ معاصر آشنا شوند.

رئیس مجلس با بیان اینکه برای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس مکان ویژه‌ای در ساختمان جدید احداث شده است و ضمن تشکر از کارگران و مهندسانی که با دقت کافی و علاقه برای احداث ساختمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کردند، گفت: امیدوارم این مرکز، کار قانونگذاری را تسهیل کند.

کد خبر 4697086

منبع: مهر

کلیدواژه: علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی خانه ملت مجلس شورای اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایران ایالات متحده آمریکا حسن روحانی اسحاق جهانگیری محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف هیئت دولت شورای نگهبان سید عباس موسوی انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم

به گزارش جام جم آنلاین، سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

 فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحد‌ها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح نور با موفقیت حرکت می‌کند

 حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با فرمانده کل انتظامی کشور که در محل ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

 حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

دیگر خبرها

  • فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • تحول افق شهر نیویورک با برج ۶۲ طبقه جدید
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • ۷۲ درصد از قربانیان فلسطینی کودک و زن هستند/ ۷۰۰۰ نفر زیر آوار هستند
  • ۷۲ درصد از قربانیان کودک و زن هستند/ ۷۰۰۰ نفر زیر آوار هستند