Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: اگر بخواهیم هنر را برای ارزش‎ها داشته باشیم فضای آن مسجد است البته فضای مسجد نباید ایزوله شده، منزوی و یا متعلق به عده‎ای خاص باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی» عصر امروز(دوشنبه ۲۸ مرداد) در  آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد اظهار کرد:  افتخار داریم در استان گلستان جشنواره ملی طنین برگزار می شود این جشنواره سال سوم آن است که برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: از داوران خوب کشوری در جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد  استفاده شده است، هنر سینما بسیار تاثیرگذار است و از هنرهای ماندگار در ذهن انسان‌ها است.

 

حجت‌الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های کانون‌های مساجد وظیفه داریم که در قالب فرهنگ و هنر برای جذب بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد کمک کنیم، در منویات امام راحل(رحمه‌الله علیه)  داشتیم که مسجد سنگر است و اگر بخواهیم سنگر بودن را حفظ کنیم باید مسجد مقر کارهای فرهنگی باشد.

 

وی افزود: در مسجد نمی‌توانیم هر فیلمی  و یا هر هنری را اجرا کنیم و قداستی دارد که باید به آن توجه شود و ابن جشنواره نیز باید اینگونه باشد و نباید مسائل اعتقادی را فدای مسائل اقتصادی کنیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: استان گلستان اقوام مختلفی در دل خود دارد و اقوام مختلف در استان گلستان زندگی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: بیش از ۵۴۰ اثر در این جشنواره راه پیدا کرده است، اگر جشنواره برای سه سال آینده در استان استقرار پیدا کند باید تمهیدات ویژه‌ای برای آن بیندیشیم.

 

وی افزود: استان‌های زیادی علاقمند برگزاری این جشنواره هستند و فیلم یک رسانه بسیار تاثیرگذار است، سال سوم جشنواره قرار داریم و باید در حوزه اطلاع‌رسانی و نگاه مردم  جلوتر باشیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: اسم این جشنواره ملی است و مردم باید در آن در نظر گرفته شود و از این جشنواره استقبال کنند.

 

حجت‌الاسلام ارزانی تأکید کرد: آموزش شرکت کنندگان جشنواره مسئله مهمی است که باید به آن پرداخته شود و وزیر نگاه ویژه ای به این امر دارند.

 

وی افزود: اگر بخواهیم هنر را برای ارزش‎ها داشته باشیم فضای آن مسجد است البته فضای مسجد نباید ایزوله شده، منزوی و یا متعلق به عده‎ای خاص باشد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه مسجد متعلق به حزب و گروه خاص نیست، بیان کرد: باید تلاش کنیم از حوزه مسجد وحدت را ایجاد کنیم و البته حریم مسجد نیز باید حفظ شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر عید غدیر خم بیرجند دهه ولایت و امامت روزنامه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سومین جشنواره طنین مسجد خراسان جنوبي سومین جشنواره طنین مسجد حجت الاسلام ارزانی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بحث جمعیت مسائل اقتصادی، اشتغال و میزان ازدواج اثرگذار است اما باید میزان اثرگذاری این موارد را نیز بررسی کرد چرا که مسائل اقتصادی به تنهایی در جوانی جمعیت اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت معضلی جهانی است و خیلی از کشورهای دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: تغییر سبک زندگی در مؤلفه‌های فرزند آوری اثرگذار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: گره‌های ذهنی که در مباحث فرهنگی و اجتماعی وجود دارد از عوامل عدم رغبت به رشد جمعیت و فرزند آوری است و باید گره‌های ذهنی و مباحث فرهنگی و اجتماعی حل شود تا مسیر برای جوانی جمعیت تسهیل شود.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: دستگاه‌ها اگر تعهدی در زمینه جوانی جمعیت دارند باید مورد توجه قرار دهند تا رغبت خانواده‌ها در فرزند آوری و یا امر ازدواج افزایش یابد.

وی اعلام کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با فعال کردن ستاد جوانی جمعیت آمادگی لازم را دارد تا تمام توان خود را برای این مهم در استان به کار ببرد.

وی به تأثیر آموزش در امر جوانی جمعیت پرداخت و افزود: با استفاده از سامانه مبشران می‌توانیم دوره‌های آموزشی آفلاین برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اجرای طرح نور را اقدام ارزشمندی از سوی نیروی انتظامی خواند و بیان کرد: حجاب و عفاف فقط مختص یک نهاد خاص نیست و باید سایر دستگاه‌ها نیز همراهی کنند تا موفق پیش برود.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: به منظور تجلیل از بانوان اثرگذار در استان با محوریت عرصه‌های اجتماعی جشنواره حضرت خدیجه (س) را هر ساله برگزار می‌کنیم که این جشنواره امسال نیز در راستای تقدیر از بانیان اثرگذار و کارآفرینان برتر استان در حوزه حجاب و عفاف، جمعیت و خانواده برگزار می‌شود.

کد خبر 6085194

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب