Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری از اعلام جرم دادستان علیه رئیس سابق سازمان خصوصی سازی کشور و سایر افرادی که در واگذاری مجتمع کشتارگاه صنعتی جونقان دخالت داشتند خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ واگذاری بزرگترین مجتمع کشتار دام استان در شهر جونقان به بخش خصوصی واگذار شده است که همین امر اعتراض شهروندان این شهر و حتی کارگران این کشتارگاه به نحوه واگذاری را بلند کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
یکی از شهروندان در این خصوص گفت: حدود 100هکتار زمین که متعلق به کشاورزان بود را دولت خریداری کرده بود که متاسفانه به تازگی  در آن تخلفی صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه این زمین جزء بیت المال محسوب می شود بیان داشت: بیت المال تبدیل شده به بخش خصوصی و این اشکال شرعی هم دارد.

وی بیان داشت: این زمین ها به بخش خصوصی واگذار شده است که بخش خصوصی نیز آن را  با قیمت یک دهم آن خریداری کرده است.
 
پشتیبانی امور دام استان نیز در گفتگو با خبرنگار ما از ورود مستقیم سازمان خصوصی سازی در مزایده های این واگذاری خبر داد و گفت: این واحد با قیمت کارشناسی 15 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شد که برنده این مزایده مشخص شد.

وی گفت: در حال حاضر ما هیچ گونه نظارتی در بخش خصوصی  نمی توانیم داشته باشیم.

عبدالرضا علیمحمدی دادستان استان چهارمحال و بختیاری  نیز در این باره می گوید: قیمتی که برای این کشتارگاه واگذار شده با قیمت واقعی این ملک و مجتمع تفاوت  فاحشی دارد و فعلا دستور داده ایم که از هرگونه نقل انتقال جلوگیری به عمل آید.

وی عنوان کرد: استعلامی را تحت عنوان سازمان خصوصی سازی کشور انجام داده ایم که نحوه این واگذاری به این شرح است که قیمت را به ما اعلام می کنند اما هنورز جوابی به ما داده نشده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه کمیته ای در این راستا تشکیل شده است اذعان داشت: در این کمیته نظر همه اعضا شورا گرفته می شود و در آن بحث فنی مطرح می شود.

وی خاطر نشان کرد:  دادستانی از باب حفظ حقوق عامه، علیه این افراد به اتهام تضییع اموال بیت‌المال اعلام جرم کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد اظهار کرد: سایر اقدامات قانونی جهت ابطال قرارداد واگذاری این کشتارگاه آغاز شده و در حال انجام است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ سردگمی قصابان و مشکلات آنان از دیگر مشکلات این کشارگاه است چراکه این کشتارگاه به مدت دوماه است که خریداری شده و حقوق و بیمه کارگران پرداخت نشده است.

لازم به ذکر است این مجتمع از بزرگ ترین کشتارگاه کشور است که با واگذاری 100 هکتار اززمین های کشاورزی شهر جونقان با اعتبار کاملا" دولتی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری

 دکتر صالحی فرد درخصوص فعالیت‌های مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب اجرای برنامه سلامت نوروزی و سلامت رمضان (از ۱۵اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳) گفت: در این مدت بیش از ۳۵ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید و بازرسی از مراکز و اماکن استان انجام شد.

وی افزود: در این مدت ۱۹ واحد مرکز و اماکن متخف بهداشتی با هماهنگی مراجع قضایی پلمب و ۳۰۰ متصدی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید

معدوم سازی ۱۲۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد در بروجن

صالحی فرد از معدوم سازی ۱۸ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم (بیش از ۱۸ تن) مواد غذایی غیرقاب مصرف و فاسد در استان خبر داد و گفت: در قالب اجرای برنامه سلامت نوروزی و سلامت رمضان بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ بار کلرسنجی آب آشامیدنی از سوی بازرسین سلامت محیط و کار مرکز بهداشت انجام شد.

وی تعداد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: همچنین در ایام تعطیلات عید نوروز و همزمان با ماه مبارک رمضان به بیش از ۲۱۵ مورد شکایت مردمی درخصوص رعایت بهداشت رسیدگی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • انتقاد تند مدیرعامل سابق استقلال علیه اعضای هیئت مدیره
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری
  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد
  • تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری
  • انتشار آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال
  • آغاز واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال منتشر شد