Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، بیژن کریمی، آزاده دوران دفاع مقدس، امروز ۲۸ مردادماه در مراسم بزرگداشت عیدغدیرخم و گرامیداشت سالگرد ورود آزادگان به میهن، در مرکز جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: در بحبوحه تشکیل انقلاب اسلامی که به زعم غربی‌ها وضعیت کشور آشفته بود، بسیاری طمع بازگشت نظام طاغوت را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش دشمن در راستای نایل شدن به این هدف، گفت: توطئه‌های دشمن در این خصوص فراوان است که فعالیت گروهک‌ها، جنگ‌های داخلی که نظم و آرامش را به هم می‌ریختند و تحمیل جنگ از سوی عراق نمونه‌هایی از این تلاش‌هاست.

کریمی با بیان اینکه عراق بهانه حمله به ایران را داشت، ادامه داد: رژیم بعثی و در رأس آن‌ها صدام، به بهانه حاکمیت بر اروند و وجود اختلافات در خصوص مرزهای اروند رود، این تجاوز را با پشتیبانی متحدان غربی و عربی ترتیب داد و بنا داشت خوزستان را تصرف و استان نوزدهم عراق معرفی کند.

آزاده دوران دفاع مقدس در استان با اشاره به دگرگونی نظامی ایران در پی شکل‌گیری انقلاب، ادامه داد: لشگر بعثی عراق به امید اینکه ارتش انقلابِ نوپای ایران انسجام ندارد و نابسامان است، در نظر داشت در عرض سه روز یا یک هفته به تهران برسد.

وی در ادامه تأکید کرد: دشمن به مقاصدش نرسید زیرا مردم و به ویژه جوانان بسیجی با چنگ و دندان از حیثیت مرزی، ناموس و اعتقادات خود دفاع کردند.

کریمی با بیان اینکه غیرت و حساسیت جوانان در عصر حاضر نیز مشهود است، گفت: امروز همین بسیجی در میادین مختلف اعم از سوریه و عراق و ... با دارا بودن کمترین تجربه نظامی اما با ایمان راسخ، حاضر می‌شود و دفاع می‌کند.

وی حاصل جنگ را عوارضی چون کشته و زخمی شدن برای هر دو طرف دانست و ادامه داد: اسارت هم یکی از عوارض اجتناب‌ناپذیر جنگ است که رزمندگان اسلام حاضر به تحمل هر سختی جز اسارت بودند چرا که با دشمنی متخاصم و ناجوانمرد مواجه بودند.

کریمی با بیان اینکه تاریخ نیز بر سرسخت بودن دشمن بعثی صحه می‌گذارد، گفت: تاریخ گواهی می‌دهد که جنگ میان عجم و عرب همواره در جریان بوده، ضمن اینکه حزب بعث اقلیت سنی عراق اما در رأس حکومت بود و با شیعیان دشمنی داشت.

وی با اشاره به دشمنیِ سرسخت عراق با اسیران ایرانی، گفت: این شدت عمل و شکنجه و آزار حکایت از کینه دیرینه حزب بعث به جماعت ایرانی داشت.

کریمی در خصوص شرایط اسارت خود، بیان کرد: در زمان اسارت نوجوان ۱۷ ساله‌ای بودم که به دلیل مجروحیت شرایط سختی را داشتم و با آنکه یک بسیجی معمولی و بی‌خطر بودم، مرا در شرایط شلیک تیر خلاص قرار دادند که یادآوری آن لحظات بسیار دشوار و تبعات آن همواره مشهود است.

کریمی ادامه داد: علت قرار دادن بنده در شرایط تیر خلاص دو مورد می‌تواند باشد نخست آنکه مجروح بودم و به اسارت بردن من، هزینه درمان را به آن‌ها تحمیل می‌کرد، دوم آنکه آن‌ها به جماعت بسیجی کینه عمیقی داشتند.

وی با تمجید پایبندی اسرای ایرانی بر اعتقادات، یادآوری کرد: اسارت در جمع نیروهای پاسدار و بسیجی در اردوگاه‌ها تغییر معنا داد و در اصل این بچه‌ها دشمن را به اسارت در آوردند تا جایی‌که عراقی‌ها در زمان آزادی ما اشک دلتنگی می‌ریختند.

کریمی با استناد به واکنش آزاده سرافراز سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، در مواجهه با مأموران صلیب سرخ، گفت: زمانی‌که ایشان در بدترین شرایط شکنجه قرار داشت و اثرات کابل در تمام بدنش مشهود بود، شکایتی به مأمور صلیب سرخ نکرد چرا که معتقد بود مسلمانان نباید شکایت همدیگر را پیش غیر مسلمان ببرند.

نویسنده کتاب «هزار شب و یک شب»، با بیان اینکه در عملیات والفجر ۱۰ مجروح و اسیر شد، تصریح کرد: بخشی از خاطرات مربوط به دوران اسارت در اردوگاه مفقودالاثر «۱۱ تکریت» که تحت نظارت صلیب سرخ جهانی قرار نداشت و کاملاً بی‌نام و نشان بود، در کتاب خاطرات بنده با عنوان «هزار شب و یک شب» آمده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری آزاده دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با شرکت ۱۸ کشور و بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و بین المللی، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع و صنایع نظامی در بغداد برگزار شد. شرکت کنندگان در این نمایشگاه، به نمایش سلاح‌ها و تجهیزات و فناوری‌های نوین خود در زمینه امنیت سایبری پرداختند.

ثامر الحسینی، فرمانده یگان واکنش سریع عراق به شبکه خبری العالم گفت: شرکت‌های داخلی و منطقه‌ای و بین المللی دستاورد‌های نظامی و امنیتی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. در این بین، مجموعه بزرگی از انواع پهپاد‌ها مورد توجه قرار گرفتند. به اعتقاد من مبادله تجربیات در این زمینه تأثیرات بسیاری بر روابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بر جای خواهد گذاشت.

این نمایشگاه با شعار «با وحدتمان پیروز شدیم» در راستای توجه عراق به متنوع سازی منابع تأمین اسلحه آنهم در سایه چنبره آمریکا بر بازار اسلحه عراق برگزار شد.

علی الخزعلی، مدیر توسعه فعالیت‌های شرکت «سمر الخیر» به خبرنگار العالم گفت: شرکت ما به عنوان یک شرکت خصوصی، وظیفه خود می‌داند که پا به پای شرکت‌های منطقه‌ای و بین المللی به رشد و توسعه خود ادامه دهد. این شرکت کار خود را با تولید نسخه‌های اولیه سلاح سبک یعنی هفت تیر بابل آغاز کرد.

وزارت دفاع ایران با تولیدات مختلفی از جمله پهپاد‌های دوربرد «مهاجر» و «غزه» و موشک‌های ضد زره دهلاویه و سامانه پدافند هوایی و سلاح‌های انفرادی و صنایع جنگ الکترونیک در این نمایشگاه شرکت کرده است.

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق هم طی سخنانی در این نمایشگاه گفت: بار دیگر اعلام می‌کنیم که سعی ما بر این است که ارتش عراق را به تمام سلاح‌های جدید و مدرن برای تقویت قدرت نظامی و دفاعی مجهز کنیم.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، توسعه دامنه تجارت بین المللی و نشان دادن علاقه مندی عراق به توسعه روابط نظامی و نوسازی توانمندی‌های امنیتی و نظامی خود است.

دیگر خبرها

  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • صعود یوزهای ایرانی به نیمه‌نهایی با کم‌ترین دردسر / ازبکستان حریف احتمالی شاگردان شمسایی
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • فتح فینال دوم: پاسور ایرانی نزدیک به جام اروپایی
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را پس بفرستید
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با تاکسی پس بفرستید
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با اسنپ پس بفرستید
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر