Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@08:51:01 GMT

جرم گردانندگان سقیفه فرازمانی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۷۱۶

جرم گردانندگان سقیفه فرازمانی است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقر مختاری، معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری امروز ۲۸ مردادماه در مراسم بزرگداشت عید غدیرخم و گرامیداشت سالگرد ورود آزادگان به میهن در مرکز جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: در آستانه عید بزرگ غدیر باید قدردان نعمت ولایت باشیم و تلاش کنیم که از مرحله محبت به مرتبه ولایت و درک مقام ولایت ارتقاء یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با نام بردن از عید غدیر به عنوان «عیدالله الأکبر»، گفت: این عید نه تنها بزرگ‌ترین عیدِ شیعیان که عید مسلمانان و بلکه عید بشریت است اگرچه بعدها برداشت از حادثه غدیر به گونه دیگر رقم خورد و خواسته پیامبر(ص) تحقق نیافت.
حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه غدیر فقط در کتب شیعه و سنی توأمان نقل شده است، تأکید کرد: ۱۰۰ هزار نفر از مسلمانان حج‌گزار در بزرگ‌ترین اجتماع بشری آن دوران شاهد و ناظر این واقعه بودند اما جفا در حق آن شده و تنها ۱۲۰ صحابه آن‌را مکتوب و مستند روایت کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه این جفا نه فقط جفای در حق شیعه که در حق کل بشریت بوده است، گفت: علی(ع) نعمت و افتخار تمام بشریت است و مصداق این مهم در عنوان کتاب جرج جرداق «الامام علی، صوت العدالة الانسانیه» و نه صوت عدالت شیعی یا اسلامی وجود دارد، پس نعمت دین همین است که خداوند وجود مقدس ایشان را به بشریت هدیه داد.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز شهرکرد با بیان اینکه دنیا از شناخت امام علی(ع) غافل شده است، ادامه داد: اگر راه او به درستی طی می‌شد امروز شاهد ظهور و پیروی از «ایسم‌»ها در دنیا نبودیم، در کجای منشور سیاسی جهان می‌توان تئوری‌های سیاسی ایشان را یافت که به ویژه در نامه به مالک اشتر نمودار است؟
وی در ادامه با تأکید بر مقام معنوی امام علی(ع)، اضافه کرد: به علاوه، جهان تا امروز رجل سیاستمداری چون علی(ع) به خود ندیده و نشناخته حال آنکه نگاه سکولاریستی می‌گوید دیندار قدیس باید در گوشه محراب تسبیح‌گردانی کند و سیاستمدار به سیاست مشغول باشد.
حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه به تئوری‌های سیاسی امام علی(ع) پرداخته نشده است، ادامه داد: اگر کسی آن حضرت را در محراب عبادت می‌دید که به سان عارف کامل و بریده از دنیا است باور نمی‌کرد که ایشان در میدان سیاست چنین صاحب تئوری‌هایی باشند.
وی با تأکید بر عدم آشنایی دنیای غرب از اصول سیاسی امام علی(ع)، بیان کرد: جرج جرداق در زمان ارائه کتابش می‌گوید ۲۰۰ بار نهج‌البلاغه را خوانده‌ام و نظیر اصول سیاست او را در حوزه استراتژی جنگ، دسته‌بندی لشگر و ... تا کنون ندیده‌ام.
وی با اشاره به شخصیت فلسفی امام علی(ع)، تأکید کرد: زمانی که ایشان بر منبر قرار می‌گیرد به سان فیلسوفی دانشمند مطالبی را بیان می‌کند که عقل بشر از درک آن عاجز است و نمونه آن در خطبه نخست نهج‌البلاغه هویداست و علی(ع) در هر ساحتی گام برداشته تا نهایت درجه را پیش رفته است.
وی با انتقاد از کسانی که موضوع ولایت امام علی(ع) را موضوعی تکراری می‌خوانند، گفت: ما هم دنبال وحدت هستیم اما باید دانست که جرم مجرمان پرونده غدیر مربوط به ۲۵ سال خانه‌نشینی آن حضرت نیست بلکه جرمی فرازمانی است.
مدرس حوزه و دانشگاه در استان در خصوص فرازمانی بودن جفا در حق غدیر، ادامه داد: مصداق آن‌را در سخن آزاده سرافرازی یافتم که می‌گفت ما در «جبهه همراه ولایت علی» ایستادگی کردیم، سختی کشیدیم، به اسارت رفتیم و دشمن در جبهه «بدون ولایت علی» در مقابل ما ایستاد.
حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به جمعیت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفری مسلمانان جهان، بیان کرد: تأثیر فرازمانی پیاده نشدن غدیر این است که این جمعیت عظیم در کشورهای جهان سوم قرار دارد و به گفته شهید مطهری حتی یک حق وتو در سازمان ملل ندارد.
وی با بیان اینکه جرم گردانندگان سقیفه فرازمانی است و به بشریت بدهکارند، گفت: جنایت این افراد فقط به کنار گذاشتن علی(ع) از ولایت محدود نمی‌شود بلکه آنان مرجعیت علمی اهل‌بیت(ع) را نیز زیر سؤال برده و مردم را از اطراف آنان پراکنده کردند.
وی با تأکید بر حضور پنج ساله امام علی(ع) در میان جامعه مسلمین، گفت: در این پنج سال ایشان چند خطبه نهج‌البلاغه را ارائه دادند که خروارها «علم» در حوزه‌های مختلف می‌توان از این خطبه‌ها استخراج کرد.
نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ادامه داد: اگر اجازه می‌دادند که مرجعیت علمی امام در طی ۲۵۰ سال امامت ائمه اطهار(ع) عینیت بیابد تصور کنید چه پیشرفتی در علم نصیب جامعه مسلمین و بشریت می‌شد.
وی در پایان با اشاره به ضرورت تعظیم شعائر غدیر، تصریح کرد: توصیه شده که مسلمانان این روز را به یکدیگر تبریک بگویند و اگر کسی در این روز یک مسلمان را اطعام کند، ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و ولی خدا نصیب او می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد استخراج ۳۶ معدن در هرات

فضل احمد منیب رئیس اداره معادن و نفت ولایت هرات با تاکید بر اینکه نظارت بر نحوه استخراج معادن در دستور کار این اداره قرار دارد گفت: از 36 معدنی که کار بررسی و قرارداد آن تکمیل شده است، 13 معدن مربوط به مواد ساختمانی است.

مسئولان اداره معادن و نفت ولایت هرات می گویند: حکومت در تلاش است تا با حفظ منابع ملی و مردمی افغانستان این معادن را به قرارداد بسپارد و از عواید حاصل از آن در بازسازی و توسعه کشور استفاده کند.

گفته میشود که ولایت هرات از جملا ولایات اقتصادی و درآمد زا در کشور است که به باور آگاهان امور اقتصادی با استخراج معادن این ولایت بسیاری از نیازمندی های اقتصادی مردم آن بر طرف خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۳۹ هزار تذکره در تخار
  • دستوردادستان شهرستان اسکو به متقاضیان مساکن ملی سهند
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  • شاهراه هرات کابل مسدود شد
  • مصدومیت یک نفر در پی سقوط به چاه در کرمانشاه
  • احتمال وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت افغانستان
  • تیم‌های قهرمان فوتسال در میبد جام رمضان را بالای سر بردند
  • تجمع و شادی مردم بابل در میدان ولایت
  • امضای قرارداد استخراج ۳۶ معدن در هرات