Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مساجد بهترین پناهگاه امن برای نجات جوانان از فتنه‌های دشمنان است. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه بیت‌المقدس کردستان، چهارمین جشنواره برترین‌های مساجد شهرستان سنندج و تکریم از خادمین و فعالان مساجد امروز در مسجد صلاح‌الدین ایوبی به همت سپاه بیت‌المقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این جشنواره اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که مساجد خالی شود، چرا که دشمن در صدد خالی کردن مساجد و نفوذ به قلب جوانان کشور است.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه افراط و تفریط امروز در جامعه ناشی از بی‌توجهی و درک ناصحیح از اصل اسلام و دین است، افزود: اگر انسان در مسیری که خداوند قرار داده به درستی گام بردارد، قطعاً پیروز میدان و دشمنان در برابرشان خوار و ذلیل می‌شوند.

وی گفت: مساجد نقش مهم و موثری در جامعه اسلامی دارند و می‌توانند با جذب جوانان و نوجوانان آنان را از پرتگاه خطرناک تهاجم فرهنگی نجات دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: طرح صالحین سپاه نیز با همین نگاه از بطن مسجد برای تربیت 10 میلیون جوان پای کار به فرمان مقام معظم رهبری در کشور تعریف و در سطح قابل قبولی در حال اجرا است.

وی اندیشه و نقش امامان جماعت در جذب جوانان به مسجد را بسیار مهم قلمداد کرد و ادامه داد: حیات مسجد بستگی به امام جماعت آن دارد و برنامه‌های فرهنگی و هنری جذاب عاملی برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و مانعی برای جذب آنان به فرهنگ بیگانه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان عنوان کرد: جوانان برای آن که از فتنه‌های دشمنان در امان باشند ناگزیر هستند به پناهگاه‌های امن پناه ببرند و هیچ پناهگاهی همانند مسجد که خانه خداوند است برای انسان امن نیست از این رو خانواده در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بسیار نقش‌آفرین هستند.

آغاز شمار معکوس نابودی رژیم صهیونیستی

سرهنگ حسن عسگری فرمانده سپاه شهرستان سنندج نیز در این جشنواره اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام مسجد از یک جامعیت برخوردار بوده و مرکز سقل بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده است.

وی مساجد را زمینه‌ساز وحدت و اتحاد در بین جوامع اسلامی دانست و افزود: از این ظرفیت عظیم و مورد قبول مردم می‌توان به عنوان یکی از مظاهر قدرت نرم انقلاب اسلامی در برابر تهاجمات فرهنگی استفاده کرد.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج نقش مسجد در رشد تفکر انقلابی در دوران دفاع مقدس را به‌عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی پشتیبانی از رزمندگان نام برد و گفت: مسجد نقش مهم در پیشبرد اهداف و پیروزی انقلاب در برابر دشمنان داشته است.

ویژه برنامه‌های «هفته جهانی مساجد» در کردستان اعلام شدترغیب گروه‌های هنری بسیج برای حضور در محلات و مساجد؛ ساماندهی 2300 بسیجی هنرمند در هرمزگانکمبود مسجد در خیابان‌های اصلی شیراز؛ مساجد مظهر اسلامی بودن یک شهر است

وی به آغاز شمار معکوس نابودی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: امروز جوانان حماس به کابوس بزرگی برای سردمداران ظلم تبدیل شده‌اند که بخشی از این ناشی از نقش حیاتی انقلاب اسلامی در احیای کارکردهای مساجد است.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با بیان اینکه این روزها، روزهای اقتدار ایران اسلامی در جهان است، گفت: آزادسازی نفت‌کش ایرانی نمایش اقتدار جمهوری اسلامی و شکست و رسوایی دیگر برای دشمنان اسلام و انقلاب است.

عسگری افزود: امروز قدرت نظامی ایران اسلامی در عرصه جهانی کاملاً مشخص و موجب ترس و وحشت در وجود دشمنان شده است.

وی پیروزی حق بر باطل و دین بر کفر را وعده الهی در قرآن عنوان کرد و یادآور شد: این وعده‌ای است که قطعاً تحقق پیدا می‌کند و امروز پیروزی حق بر شمشیر در جای‌جای جهان به برکت دین اسلام کاملاً مشهود است.

برخی افراد معلوم‌الحال در حال ترویج تفکرات افراطی در جامعه هستند

ماموستا اقبال بهمنی مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج نیز در این مراسم گفت: هزاران انسان  و بسیاری از ماموستاهای و روحانیان این سرزمین به‌خاطر دفاع از دین و حریم الهی در همین مکان مقدس جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ایمان باطنی به خدا باعث آبادانی مساجد می‌شود، افزود: از ویژگی‌هایی انسان‌هایی که مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرند پرداخت زکات، ادای نماز و خدمت به مردم است که خادمین مساجد از جمله این گروه هستند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با بیان اینکه خدمت در مسجد وظیفه پیامبران خدا بوده است، تصریح کرد: امروز این توفیقی برای خادمین مساجد است که در خدمت خانه خدا هستند و این نشانه ایمان و اعتقاد آنان است.

وی بیان کرد: «هویت مسلمان» باعث شد که تمام هجمه‌های دشمنان بی‌اثر بماند و باعث آبادانی و حفظ پایگاه مساجد باشد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج از 60 هزار مترمربع فضای مساجد به عنوان دانشگاه برای تعلیم و تربیت و عبادت یاد کرد و افزود: 180 تا 200 مسجد در شهر سنندج وجود دارد که این پایگاه مقدس می‌تواند به‌عنوان سنگر در یک کشور اسلامی مورد حمایت همگان قرار گیرد.

ماموستا بهمنی به فعالیت عده‌ای انگشت‌ شمار و برخی افراد معلوم‌الحال که در حال ترویج تفکرات افراطی در جامعه هستند، اشاره کرد و گفت: تهدیدات ناسیونالیستی به نوعی دنبال دور کردن جامعه به ویژه قشر جوان از ارزش‌های دینی و جذب آنها به سمت ضد ارزش‌هاست که وظیفه همگان است که در برابر فتنه دشمن ایستادگی کرد.

در پایان این مراسم به رسم یاد بود از خادمین و هیئت امنای نمونه استان کردستان تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ح

R7848/P/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر درخشنده شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی هفته هنر انقلاب اسلامی و رونمایی از طرح مرکز تخصصی تئاتر مسجد افزود: همزمان با ایام سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی و گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» این طرح رونمایی شد.

وی گفت: با همکاری امامان مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی برای تربیت نیروی هنرمند انقلابی گروه‌های تئاتر در مسجد تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام درخشنده گفت: ازآن جا که شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

وی با تاکید بر پاسداشت مجاهدت‌های شهید آوینی ادامه داد: باید با الگوگیری از راه و مسلک شهید آوینی نسبت به هنر و هنرمندان که در عرصه هنر انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام درخشنده تصریح کرد شهید آوینی معتقد بود که هنر عین تعهد، تقید و مسئولیت پذیری است و بر این باور که هنرمند بدون تقید است خط بطلان می‌کشید.

وی گفت: در این مراسم از هنرمندان عرصه انقلاب اسلامی شامل شاعر، ستایشگر، نقاش، هنرمندان تئاتر، گروه سرود و غیره تقدیر شد.

به گزارش مهر، مرکز تخصصی تئاتر مسجد با حضور حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مسؤولان مازندران رونمایی شد.

کد خبر 6081553

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه