Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در دیدار هیات پارلمانی کره شمالی به ریاست آقای پاک چول مین نائب رئیس مجمع خلق کره و رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور با سید عباس عراقچی معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف کره‌ای در این دیدار سفر هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری دموکراتیک خلق کره به تهران را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط برشمرده و از موفقیت‌های دولت و مردم ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا ابراز خوشحالی و گفت: دو کشور همواره از روابط خوب و دوستانه‌ای در عرصه‌های مختلف برخوردار بوده و خواهند بود.

معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن تبریک انتخاب مجدد کیم جونگ اون به عنوان رییس کمیسیون دولتی جمهوری خلق کره اظهار داشت: مهمترین ابزار آمریکا علیه کشور‌های مستقلی، چون ایران و کره شمالی استفاده از تحریم‌های اقتصادی است، ولی با این حال در طول چند دهه گذشته نتوانسته است خللی در اراده دو کشور به وجود آورد.

عراقچی خاطر نشان کرد: آمریکا هم در خروج از برجام و هم در مذاکره با کره شمالی نشان داد که طرف قابل اعتمادی برای گفتگو نیست. دولت آمریکا در اقدامی غیر معمول در نظام بین‌الملل، دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران را که در سطح بین‌المللی از مقبولیت فراوانی برخوردار است مورد تحریم قرار داده و از سوی دیگر شعار مذاکره سر می‌دهد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشوزمان آمادگی و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مبادلات سیاسی میان دو کشور در سطوح مختلف، بویژه فراهم نمودن سفر دکتر محمدجواد ظریف به پیونگ یانگ، در پاسخ به سفر سال گذشته همتای کره‌ای و همچنین سفر دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عباس عراقچی کره شمالی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیروهای انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن ها و یا محل ثبت فعالیت آن ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهادهای ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

کد خبر 6063123

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان