Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@04:47:40 GMT

عراقچی: آمریکا طرف قابل اعتمادی برای گفتگو نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۵۰۸۱

عراقچی: آمریکا طرف قابل اعتمادی برای گفتگو نیست

خبرگزاری مهر: سید عباس عراقچی روز دوشنبه در دیدار هیئت مجمع عالی خلق جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی ضمن تبریک انتخاب مجدد کیم جونگ اون به عنوان رئیس کمیسیون دولتی جمهوری خلق کره، گفت: مهمترین ابزار آمریکا علیه کشورهای مستقلی چون ایران و کره شمالی استفاده از تحریم‌های اقتصادی است ولی با این حال در طول چند دهه‌ گذشته نتوانسته است خللی در اراده دو کشور به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمریکا هم در خروج از برجام و هم در مذاکره با کره شمالی نشان داد که طرف قابل اعتمادی برای گفتگو نیست،افزود: دولت آمریکا در اقدامی غیر معمول در نظام بین‌الملل،وزیر امور خارجه ایران را که در سطح بین‌المللی از مقبولیت فراوانی برخوردار است مورد تحریم قرار داده و از سوی دیگر شعار مذاکره سر می‌دهد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمادگی ‌و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مبادلات سیاسی میان دو کشور در سطوح مختلف، بویژه فراهم نمودن سفر محمدجواد ظریف به پیونگ یانگ، در پاسخ به سفر سال گذشته همتای کره ای و همچنین سفر رئیس مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

در دیدار هیئت پارلمانی کره شمالی به ریاست پاک چول مین نائب رئیس مجمع خلق کره و رئیس گروه دوستی پارلمانی دو کشور با سید عباس عراقچی، توسعه و تعمیق همکاری های دو کشور در عرصه های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

طرف کره ای در این دیدار سفر هیئت گروه دوستی پارلمانی جمهوری دموکراتیک خلق کره به تهران را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط برشمرده و از موفقیت‌های دولت و مردم ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا ابراز خوشحالی کرد و گفت: دو کشور همواره از روابط خوب و دوستانه‌ای در عرصه‌های مختلف برخوردار بوده و این روابط ادامه خواهد داشت.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: عراقچی ایران تحریم های آمریکا اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • کربی: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفتگو است
  • کربی: آمریکا و اسرائیل مشغول گفتگو در مورد رفح هستند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن