Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با ابراز نگرانی در خصوص انتقال تروریست ها از سوریه به نقاط مختلف جهان، اظهار داشت: شاهد خروج تروریست‌ها از منطقه امن در سوریه به مناطق دیگر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: روسیه از تلاش های ارتش سوریه برای نابودی تروریست ها در ادلب حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرانی کشورش از عرصه امنیت بین المللی اظهار کرد: روسیه نگران وضعیت پیرامون قرارداد منع آزمایش های هسته ای و نیز استقرار تسلیحات در فضا است.
وی با بیان اینکه در این مباحث سخنانی برای گفتن داریم، خاطرنشان کرد: در این مورد می خواهیم با طرف فرانسوی بطور مشروح گفت وگو کنیم و از موضع این کشور آگاه شویم.
پوتین این را نیز گفت که روسیه هنوز واکنشی به ابتکار خود برای عدم استقرار موشک های منع شده در پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد ندیده است.
وی یادآوری کرد: پس از خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد، روسیه بطور یکجانبه متعهد شد که موشک های این نوع را در مناطق جهان تا زمانی که موشک های مشابه آمریکا مستقر نشود، مستقر نمی کند.
 پوتین گفت: ما هیچ واکنشی را در مورد ابتکار خود نشنیدیم و چنین بنظر می رسد که صدای ما را نشنیده اند هرچند که فکر می کنم اروپایی ها علاقه مند هستند که به موضع ما توجه کنند و به آن واکنش نشان دهند.
 رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درباره حادثه انفجار در میدان نظامی در آرخانگلسک و افزایش تشعشعات رادیواکتیو سوال کرده بود، گفت: تهدید افزایش تشعشعات رادیواکتیو پس از حادثه در استان آرخانگلسک وجود ندارد.
وی افزود: هیچ تهدیدی در آنجا وجود ندارد و افزایش تشعشعات رادیواکتیوی ثبت نشده است.
رئیس جمهوری روسیه گفت: کارشناسان ازجمله متخصصان مستقل به آنجا اعزام شده اند و وضعیت را کنترل می کنند و در هر صورت من گزارش های کارشناسان را دریافت می کنم.
 انفجار در کشتی در میدان نظامی در استان آرخانگلسک در شمال غرب روسیه روز ۱۷ مرداد ماه رخ داد و بر اثر این حادثه پنج نفر از کارکنان شرکت روس اتم کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: اعتراضات و ناآرامی ها در مسکو و روسیه با روند انتخابات ارتباط دارد.
وی ادامه داد: شهروندان روسیه حق برگزاری انتخابات آرام را دارند و دولت باید شرایط برگزاری آن را تامین کند اما قانون را نباید نقض کرد.
پوتین گفت: هیچکس حق کشاندن وضعیت به برخوردها را ندارد و افراد خاطی در این عرصه مجازات خواهند شد.
پوتین همچنین به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه اشاره کرد و آماری از کشته و زخمی های این اعتراضات و شمار زیادی از دستگیرشدگان ارائه کرد. 
پوتین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مذاکرات چهارجانبه نورماندی برای حل بحران اوکراین اشاره کرد و افزود: هیچ جایگزینی برای فرمت نورماندی وجود ندارد.
وی در همین حال گفت: هر دیداری در چارچوب نورماندی باید به نتایج خوب منجر شود و باید توافق هایی که در دیدارهای قبلی به دست آمده، اجرا شود.
فرمت نورماندی از کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان تشکیل شده است و تاکنون سران این چهار کشور چندین اجلاس در این فرمت برگزار کرده اند.
رئیس جمهوری روسیه گفت که روسیه از مبارزه فرانسه با تغییرات جهانی اقلیمی حمایت می کند.
وی خاطرنشان کرد که تلاش ها در این عرصه را باید هماهنگ کرد که اهمیت فراوان دارد.
پوتین در بخش دیگری گفت که روسیه آماده است که  اقدامات خود را با فرانسه در مساله آشتی طرف های درگیر در لیبی هماهنگ کند.
وی افزود: باید برای آشتی طرف های متخاصم در لیبی تلاش کرد و ما می خواهیم از موضع فرانسه در این مساله آگاه شویم تا اقدامات خود را هماهنگ کنیم.
رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص بازگشت روسیه به گروه جی هشت گفت: گروه هشت وجود ندارد و همینک گروه جی هفت است.
وی افزود: هرگونه تماس همواره سودمند است و ما هیچ چیزی را بعید نمی دانیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارتش سوریه روسیه سوریه فرانسه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه، ضمن تبریک اعتماد دوباره مردم روسیه به وی و انتخاب مجدد برای این سمت، اظهار امیدواری کرد آغاز فعالیت دولت جدید روسیه، زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف باشد.

بنابر روایت پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس دولت حضور دو کشور در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس و همچنین تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله احداث خط‌آهن رشت-آستارا را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

 
 رئیسی در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه، بر ضرورت اقدام موثر بین‌المللی برای توقف حملات جنایت‌بار صهیونیست‌ها و رفع محاصره و امدادرسانی گسترده به مردم غزه تاکید کرد.

روسای دولت دو کشور همچنین منافع مشترک منطقه‌ای از جمله در قفقاز را مورد توجه قرار دادند.

رئیس دولت با حساس خواندن روند تحولات و تحرکات موجود در منطقه قفقاز جنوبی، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات منطقه و منافع راهبردی کشورمان تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن سپاسگزاری از پیام کتبی و تماس تلفنی رئیسی برای تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز آغاز سال نو خورشیدی، به نهایی شدن قریب‌الوقوع پیش‌نویس موافقتنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: برگزاری موفق نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران و نیز رشد ۷۷ درصدی تجارت کالا میان ایران و روسیه از نشانه‌های مثبت ارتقای همکاری‌های تهران-مسکو است.

ولادیمیر پوتین حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سازمان‌های بریکس و شانگهای را فرصتی ارزنده برای تعمیق تعاملات دو طرف دانست و تصریح کرد: دو کشور در موضوع حملات اسرائیل به غزه نیز مواضع مشابهی دارند و روسیه آماده است در این زمینه با ایران همکاری موثرتر و بیشتری داشته باشد.

دیگر خبرها

  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح: پای هر متجاوزی را قطع می‌کنیم