Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@21:55:45 GMT

رصد رسانه‌های مجازی با تشکیل کمیته ویژه

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۵۲۶۷

‍‍‍‍‍‍

وزیر کشور در نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور از تشکیل کارگروهی برای بررسی فعالیت رسانه‌های مجازی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره سی و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی افزود: در این جلسه مقرر شد تا کمیته‌ای تشکیل و در آن رسانه‌های مجازی به صورت دقیق بررسی شود تا بتوانیم شاهد ساماندهی مناسب رسانه‌های مجازی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او گفت: برخی از رسانه‌های مجازی دارای مجوز نیستند و وزارت ارشاد زمانی را اعلام کرده تا این رسانه‌ها مجوزشان را دریافت کنند و پس از مهلت اعلام شده، رسانه‌های مجازی که مجوز از وزارت ارشاد را نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.

وزیر کشور ادامه داد: امروز که سی و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی را برگزار می‌کنیم، تقریباً سالگرد جلسه هم به شمار می‌رود. مجموعه اقداماتی که صورت گرفته است، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات پیشگیرانه و برخورد‌های صورت گرفته نشان از سیاست‌های موفقیت آمیز است.

وی افزود: در این جلسات، سی موضوع همچون ارز، مسکن، موبایل، کاغذ، اتومبیل و کالا‌های انباشته شده گزارش گیری و پیگیری شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: امروز عمده‌ترین مسئله مان، نگرانی افکار عمومی از فعالیت‌های فضای تبلیغات رسانه‌ای است که به نوعی اتهام‌زنی می‌کنند یا به پخش شایعات دروغ پردازی می‌پردازند.

وزیر کشور تاکید کرد: قوه قضائیه با فساد و رانت خواری برخورد می کند و نگرانی‌های امروز ما از نظام تبلیغات و اطلاع رسانی آن به افکار عمومی است که باید تبلیغات مقوم افکار عمومی باشد و مردم بدانند که با فساد برخورد می‌شود، اگر نوع تبلیغات مدیریت نشود، عکس ماجرا را شاهد خواهیم بود، به ویژه شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی که به تهمت زنی می‌پردازند.

وی گفت: کمیته قرار گرفته تا پس از بررسی، دستورالعملی را برای این موضوع قرار دهد.

رحمانی فضلی با اشاره به پخش آگهی‌های اقتصادی و دعوت به سرمایه گذاری در شبکه‌های معاند، گفت: این موضوع در جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه‌ای که قبل از شورای امنیت ملی داشت آن مصوبه به صورت جدی پیگیری خواهد شد، یعنی دادن اطلاعیه آگهی دعوت به سرمایه‌گذاری یا بورسیه دانشجویان خلاف مقررات است و کسانی که بی اطلاع هستند باید بدانند که این‌ها خلاف مقررات بوده و به صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وزیر کشور بیان کرد: عمده موضوعات مطرح شده در جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیعات اقتصادی، پیگیری و در حال اجراست و همکاری همه حوزه‌های رسانه‌ای و واحد‌های تولیدی اقتصادی را شاهد هستیم تا این بخش‌ها در فضای آرام قرار بگیرند. امیدواریم با پیگیری دقیق مباحث اقتصادی امید را در دل‌های مردم ایجاد کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر کشور رحمانی فضلی فضای مجازی رسانه تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی کذب است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

برخی منابع مدعی شده بودند که شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پی اخبار و شایعاتی که از اصفهان به گوش می‌رسد جلسه اضطراری تشکیل داده است.

صبح امروزبرخی منابع محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال شرق اصفهان خبر دادند.

برخی منابع از جمله الجزیره از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران بودند، اما گزارش‌های بعدی این موضوع را تکذیب می‌کند.

برخی منابع آگاه به تسنیم گفتند که برخلاف شایعات و ادعا‌های رسانه‌های اسرائیلی، تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج به اصفهان یا هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد.

این منابع تاکید کردند: پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده، اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

همچنین منابع آگاه به تسنیم گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

دیگر خبرها

  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی