Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@22:05:17 GMT

ولایت کلیدواژه نظام مقدس جمهوری اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۵۵۸۳

ولایت کلیدواژه نظام مقدس جمهوری اسلامی است

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حسین مصطفی‌پور،‌ معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان امروز،‌ 28 مردادماه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان رشت که در حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) برگزار شد، رشد و تعالی جوامع را در گرو کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید دانش و آگاهی را به عنوان یک اصل ضروری بپذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید بزرگان علمی و دینی بر امر کتاب و مطالعه، افزود: مردم ایران مفتخر به پیروی از یک دین آسمانی برتر و متعالی هستند، زیرا در ابتدای وحی به قلم سوگند می‌خورد و معجزه پیامبرش قرآن است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی باید به نوبه خودشان از ظرفیت‌های موجود برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و علم‌آموزی استفاده کنند، گفت: متبرک شدن جشنواره ملی کتابخوانی به نام امام رضا(ع) یک اقدام هوشمندانه است که می‌تواند انگیزه خوبی برای شرکت‌کنندگان ایجاد کند و خیرات و برکات زیادی داشته باشد.

مصطفی‌پور ایران اسلامی را متعلق به امام رضا(ع) دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران به شیعه بودن و علوی بودن افتخار می‌کنند و ولایت کلیدواژه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، زیرا انقلاب ما بر مبنای تبعیت از ولایت پایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر همه فشارها و تهدیدات دشمن در طول عمر چهل ساله انقلاب و عبور از گردنه‌های صعب‌العبور را مدیون ولایت هستیم، خاطرنشان کرد: اگر قرار است روی پای خودمان بایستیم و استمرار انقلاب را ببینیم باید گوش به فرمان ولایت امر داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان ولایت‌پذیری را شاخصه منتظر واقعی حضرت ولی عصر(عج) دانست و یادآور شد: اگر امت اسلام به ولایت‌پذیری کامل نرسد ظهور محقق نخواهد شد، زیرا اسلام به دنبال برقراری عدالت است و عدالت بدون ولایت معنا ندارد.

مصطفی‌پور با اشاره به انحراف مسلمانان از فرهنگ غدیر و ولایت‌پذیری امیرالمومنین(ع)، اضافه کرد: اجرای احکام و واجبات اسلامی بدون ولایت‌پذیری زمینه‌ساز ظهور نخواهد بود و لذا باید به تاسی از شهدا که تبعیت از ولایت را برای ما ترسیم کردند، ولایتمدار باشیم.

کیمیا تنهایی، معاون توسعه مدیریت و منابع  استانداری گیلان نیز، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی دانست و اظهار کرد: امیدواریم سال‌های آینده شاهد رشد صد درصدی شرکت‌کنندگان در این جشنواره باشیم.

وی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امیرالمومنین علی(ع) را الگوی زندگی فردی و اجتماعی دانست و متذکر شد: متاسفانه آنگونه که شایسته و بایسته است به معرفی شخصیت مولای متقیان در جامعه نپرداخته‌ایم لذا برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی جامعه به ویژه نسل جوان با الگوهای ناب باشد.

معاون استانداری گیلان با بیان اینکه افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب رشد آگاهی مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مردمی کتابخوان و فرهنگی داشته باشیم، توسعه در کشور محقق خواهد شد. همانگونه که در دوران انقلاب و دفاع مقدس با وحدت و همدلی سربلند شدیم، در عرصه فرهنگ نیز می‌توانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان ولایت جشنواره کتابخوانی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر

ایسنا/گیلان فرماندار آستانه اشرفیه صیدگاه‌های شیلات و پره‌های صیادی را دور از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فاضلاب دانست و بیان کرد: برخی از افراد اقدام به صیدهای غیرمجاز در سفیدرود می‌کنند.

رودخانه سفیدرود یکی از بزرگترین رودخانه‌های جنوب دریای خزر است که از اتصال دو رودخانه قزل‌اوزن و شاهرود در منطقه منجیل به ‌وجود آمده است؛ جمعی از کارشناسان حوزه محیط زیست و منابع آب بر این باورند که افزایش آلاینده‌های میکروبی و کشاورزی ناشی از ورود فاضلاب‌های خانگی و آب‌های سطحی به مصیبتی بزرگ برای تعادل زیستی این رودخانه تبدیل شده است.

خسرو آرنگ، فرماندار آستانه اشرفیه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پروژه‌های آب و فاضلاب این شهرستان، اظهار کرد: برای اینکه ظرفیت آبرسانی شهرستان را بالا ببریم، یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی را احداث کردیم که در سفر رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی افتتاح پروژه مذکور را موجب کنترل اُفت فشار و آبرسانی مطمئن در آستانه اشرفیه و کیاشهر و بخش‌هایی از لاهیجان دانست و افزود: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در آستانه اشرفیه و کیاشهر نیز در دستور کار است که با جذب اعتبارات مناسب ملی، می‌توانیم اجرای این تصفیه‌خانه‌ها را نهایی کنیم.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به هدایت برخی از آب‌های سطحی و فاضلاب‌های خانگی به بخش‌هایی از سفیدرود و خطرات زیست محیطی آن به ویژه برای آبزیان، اضافه کرد: برخی از افراد اقدام به صیدهای غیرمجاز در این منطقه می‌کنند که تخلف است.

آرنگ، صیدگاه‌های شیلات و پره‌های صیادی را دور از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فاضلاب دانست و بیان کرد: صیدهایی که توسط شیلات در سفیدرود انجام می‌شود، خوراکی نبوده و برای مولدگیری و حفظ ذخایر ژنتیکی دریای خزر است و لذا هرگونه صید و صیادی در این منطقه غیر مجاز است.

پیشرفت ۱۹ درصدی طرح تصفیه فاضلاب آستانه اشرفیه

مارال محبوب، سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در اکثر شهرهای استان گیلان از جمله آستانه اشرفیه از سال‌ها قبل شبکه‌های جمع‌آوری در هم آب‌های سطحی و فاضلاب توسط شهرداری‌ها و مردم به صورت خودیاری اجرا شده است، اظهار کرد: این آب‌ها به جهت شیب طبیعی زمین عموما به سمت انهار و رودخانه‌ها هدایت می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به جهت جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی در آستانه اشرفیه طرح فاضلاب این شهر را از سال ۷۲ آغاز کرده است.

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای گیلان این طرح را شامل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت ۷۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز دانست و خاطرنشان کرد: همچنین سه ایستگاه پمپاژ فاضلاب و ۶۹ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در این طرح پیش‌بینی شده است.

محبوب با بیان اینکه براساس اعتبارات تخصیص یافته تاکنون هفت کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال فاضلاب را اجرایی کردیم، گفت: زمین مورد نیاز جهت احداث تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب نیز خریداری شده است.

وی پیشرفت طرح مذکور را ۱۹ درصد دانست و عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب آستانه اشرفیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده لذا با پیگیری‌های مستمر انجام شده و در دست انجام و حساسیت موضوع جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای شمالی، انتظار داریم که اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل این طرح تخصیص یابد و بهره‌برداری آن به زودی میسر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند
  • معاون حقانی: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • اسبقیان: امروز امنیتی که در کشور وجود دارد مرهون ۸سال دفاع مقدس و شهداست
  • وعده صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شد