Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@06:05:08 GMT

زنگ خطر آب آلوده در ۶ منطقه شهری و روستایی خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۵۶۵۹

زنگ خطر آب آلوده در ۶ منطقه شهری و روستایی خوزستان

به گزارش ایرنا فرهاد صفدری دوشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و سلامت خوزستان در سالن جلسات استانداری تصریح کرد: در این چهار ماه مطلوبیت آب و میزان کلر باقیمانده در آب (کلرسنجی) در شبکه توزیع شهری و روستایی این مناطق از استانداردهای استان پایین تر بوده است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت آهک پاشی و لایروبی جوی ها در فصل تابستان در استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه پیک دوم بیماری های روده ای، آغاز مدارس و برنامه عظیم پیاده روی اربعین قرار داریم، تلاش دستگاه ها برای پاکسازی گسترده مناطق باید بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این نشست، در هفته گذشته ۲۸ نفر در شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه و در حدود ۵۰ نفر از اهالی تعدادی از روستاهای باغملک به دلیل بیماری های منتقله از آب به اسهال مبتلا شده اند.

اعضای شورای شهر رفیع در هفته گذشته از ابتلای شهروندان به اسهال به دلیل مشکلات آب و فاضلاب خبر داده بودند، این در حالیست که حقیقی پور مدیرعامل آبفا خوزستان این مساله را رد کرده و گفته آب شرب رفیع سالم بوده است.

بیماری اسهال ناشی از آلودگی آب در تابستان پارسال نیز تعدادی از شهروندان را راهی مراکز درمانی کرده بود. تیر ماه پارسال تعداد مبتلایان در رفیع به ۵۰ نفر رسید. همچنین در بخش ابوالفارس رامهرمز نیز ۳۵۰ مراجعه به دلیل اسهال ناشی از مصرف آب آلوده در تیر ماه ۹۷ گزارش شده بود.

موسی ممبینی فرماندار رامهرمز، ۸ خرداد امسال در شورای آب و برق خوزستان، خواستار حل مشکل دستمزد کارکنان شرکت آبفار شد و تصریح کرد: از کارکنان آب روستایی باید بترسیم، زیرا آنها بیش از یک سال است حقوق نگرفته و نسبت به کار بی میل و بی انگیزه شده‌اند، بنابراین هر لحظه این احتمال وجود دارد که قضایای مشابه مسمومیت روستای «ابوالفارس» تکرار شود که علت آن مشکلات کارکنان آبفار بوده است.

۹۷۵۴/۶۰۰۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پیاده روی حقوق رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنان شهری و روستایی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از جذب حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد هدایی‌پور در این باره گفت: پارسال حدود ۹۵ هزار اشتراک تازه در نقاط شهری و روستایی استان تهران جذب شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۸۷ هزار اشتراک شهری و بیش از ۸ هزار اشتراک روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه اکنون در این استان گازرسانی به ۴۹ شهر با موفقیت تکمیل شده و در حال بهره‌برداری است، افزود: همچنین ۶ نیروگاه، ۱۸۴۷۳ واحد صنعتی جزء و عمده و ۵۳۱ روستا  از گاز استفاده می‌کنند و پروژه گازرسانی در ۶ روستا نیز در حال اجراست.

به گفته هدایی‌پور ضریب پوشش گازرسانی شهری در استان تهران ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹.۵ درصد است.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به تارنمای شرکت گاز استان تهران به آدرس  www.tehrangasco.ir از نحوه مراحل اشتراک‌پذیری تا نصب کنتور، همچنین هزینه‌های لازم مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در پایان یادآور شد: با همکاری نیروهای متعهد و پرتلاش این شرکت امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن خدمات‌رسانی به هم‌استانی‌ها را انجام دهیم و سطح رضایتمندی مشترکان گاز طبیعی را بالا ببریم.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد