Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین روز دوشنبه در دیدار با «کنت مک کنزی» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در منامه از آمادگی این کشور برای پیوستن به ائتلاف دریایی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، شاه بحرین افزود: منامه در مأموریت دریایی بین المللی که آمریکا با هدف برقراری امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس قرار است تشکیل دهد، شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا حمد بن عیسی همچنین در این دیدار بر لزوم همکاری های مشترک نظامی و دفاعی با آمریکا تاکید کرد.

شاه بحرین همچنین گفت: منامه برای تامین امنیت گذرگاه های آبی و آزادی کشتیرانی در منطقه با ائتلافی که قرار است آمریکا تشکیل دهد همکاری خواهد کرد.

از سوی دیگر فرمانده سنتکام نیز از تلاش های شاه بحرین برای گسترش همکاری های دوجانبه قدردانی کرد.

آمریکا در یک ماه گذشته تلاش گسترده ای برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس انجام داد و در همین راستا، رایزنی های سیاسی و نظامی بسیاری با متحدان خود در سراسر جهان و به ویژه اروپا و آسیا انجام داد.

این طرح که از سوی برخی جناح های نظامی، امنیتی و سیاسی دولت ترامپ پیشنهاد شد، تاکنون نتیجه مشخصی نداشته و حتی دوستان و متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و شرق آسیا به صراحت با مشارکت در ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا مخالفت کردند.

تاکنون تنها انگلیس، رژیم صهیونیستی و کره جنوبی اعلام کردند، به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس خواهند پیوست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف سه شناور باری حامل بیش از ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد و گفت: در این عملیات ضمن کشف انواع لوازم خانگی قاچاق‌ ۵ متهم دستگیر شد. - اخبار استانها -

سرهنگ عبدالله خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، رصد و پایش شناورها در خلیج‌ فارس و نوار ساحلی استان بوشهر را مستمر و دائم دانست و اظهار داشت: برخورد با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در اولویت برنامه‌های مرزبانی استان بوشهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس است تصریح کرد: مرزبانان در همه سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس شبانه‌روز حضور دارند و با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از افزایش تجهیزات و ناوگان این مجموعه برای حضور در اعماق مختلف دریایی خبر داد و بیان کرد: مرزبانان با تلاش شبانه‌روزی و با مشارکت مردم با هرگونه ناهنجاری برخورد می‌کنند.

خسروی از برقراری امنیت پایدار در نوار ساحلی استان بوشهر و مرز دریایی خلیج‌فارس خبر داد و تصریح کرد با رصد و اشراف اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی، مرزبانان استان بوشهر موفق شدند 3 فروند شناور حامل کالای قاچاق را توقیف کنند.

وی با اشاره به کشف انواع محموله‌های قاچاق از این 3 شناور گفت: از شناورهای توقیف شده انواع کولر گازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گردو. و صدها قلم دیگر کالای قاچاق کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه مرزبانان ضمن توقیف سه فروند شناور 5 متهم را به مراجع قضایی معرفی کردند، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها ارزش کالای قاچاق کشف شده از 3 شناور توقیفی 11.3 میلیارد تومان است.

خسروی ضمن تقدیر از همکاری مردم همیشه در صحنه استان بوشهر افزود: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آنها است و در این راستا ضمن مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی ، با قاطعیت و هماهنگی مقام قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس