Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، پنتاگون افزود: به عملیات اطلاعاتی و شناسایی در خلیج فارس ادامه می دهیم.

وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شد که توان بازدارندگی آمریکا در خلیج فارس پیامی دوگانه برای تهران است.

خرداد گذشته نیز «پاتریک شاناهان» سرپرست وقت وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که وزارت دفاع برنامه اعزام نیروهای بیشتر به منطقه خاورمیانه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز پیش تر اعلام کرده بود که یک هزار و پانصد نیروی نظامی به خاورمیانه می فرستد که هدف از اعزام آنها عمدتاً حفاظتی است.

آمریکا همچنین در یک ماه گذشته تلاش گسترده ای برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس انجام داد و در همین راستا، رایزنی های سیاسی و نظامی بسیاری با متحدان خود در سراسر جهان و به ویژه اروپا و آسیا انجام داد.

این طرح که از سوی برخی جناح های نظامی، امنیتی و سیاسی دولت ترامپ پیشنهاد شد، تاکنون نتیجه مشخصی نداشته است و حتی دوستان و متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و شرق آسیا به صراحت با مشارکت در ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا مخالفت کردند.

تاکنون تنها انگلیس، رژیم صهیونیستی و کره جنوبی اعلام کردند، به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس خواهند پیوست.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت