Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: ورود گردشگران به کشور ۵۲ درصد افزایش یافت. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اصغر مونسان دقایقی پیش در حاشیه افتتاح پروژه مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی بیمارستان سینا اظهار داشت: بیمارستان سینا در شهرستان اراک فرصت بسیار مطلوبی در حوزه گردشگر درمانی محسوب می‌شود که باید از این شرایط نهایت استفاده را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته تعداد 7 میلیون و 800 هزار گردشگر به کشور وارد شدند که رشدی 52 درصدی نسبت به سال 96 به ارمغان آورد و در سه ماهه نخست امسال نیز نسبت به امار سال 97 رشدی 40 درصدی در حوزه ورورد گردشگران به کشور داشته‌ایم.

مونسان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این گردشگران متقاضیان درمانی هستند که بیمارستان سینا اراک نیز نباید از این ظرفیت بی بهره بماند، در حوزه گردشگری درمانی به ازای هر یک نفر مبلغی معادل 2 هزار و 400 دلار به کشور وارد می‌شود و این امار می‌تواند برای کشور فرصت مطلوبی باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت فرودگاهی استان مرکزی و شهر اراک تمام تلاشمان را بکار می‌گیریم تا پرواز ویژه‌ای برای دولت گردشگری استان مرکزی و شهر اراک به راه بیندازیم.

وی اضافه کرد: استان مرکزی از ظرفیت همجواری با بازار قم بهره‌مند است و این بازار مرکز مراجعه گردشگران کشوران عربی است که می‌توان با بکارگیری تبلیغاتی مطلوب و گسترده این گردشگران را به سمت استان مرکزی جذب کرد که در این زمینه مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز باید فعالیت بیشتری داشته باشد زیرا ظرفیت‌های لازم برای تحقق این هدف در استان مرکزی وجود دارد.

مرکزی| درخواست رئیس سازمان میراث فرهنگی از سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگریمونسان: 600 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته‌ایممونسان: رئیس جمهور با اعطای مجوز ساخت 500 هتل با زمین‌های رایگان و اقساطی موافقت کرد

مونسان ادامه داد: ظرفیت درمانی استان‌های بزرگ کشور ازجمله استان تهران تکمیل است و استان مرکزی می‌تواند با معرفی گسترده مراکز درمانی خود در این حوزه جای گیرد و به هموطنان سراسر کشور خدمات درمانی ارائه دهد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: اطلاع‌رسانی گسترده به قشر مخاطب خدمات درمانی می‌تواند شرایطی را فراهم اورد که بیماران بدون دخالت دلالان بازار و با صرف یک هزینه معقول در شهر اراک خدمات درمانی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فعال‌سازی پرواز گردشگری درمانی شهر اراک از شهرهای مشهد و تهران نیز کمک می‌گیریم که با استفاده از این ظرفیت فراهم شده بتوانیم استان مرکزی را یکی از مراکز ارائه خدمات درمانی در کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سعید شاهرخی در جلسه‌ای که با حضور آن دری ژیلتسوف، سرکنسول کشور روسیه در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه برای ما در اولویت است و این آمادگی وجود دارد تا برای معرفی کرمان محتوا ارائه و کرمان را به شهروندان روسیه معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: نگاه شما به گردشگری به عنوان کلید واژه اصلی است و به طور خاص و ویژه به آن پرداخته می‌شود که در همین راستا اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان افتخار دارد که میزبان شما در باغ شاهزاده ماهان باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری در ۲۸ کشور لغو روادیدیم که یکی از آن ۲۸ کشور، روسیه است گفت: لغو روادید گردشگری گروهی بین دو کشور به طور متفاوت نقد شده و این یکی از نکاتی است که می‌تواند پایه اصلی تعامل ما در استان کرمان باشد.

شاهرخی در ادامه افزود: دوستان ما در حوزه اقتصادی از این مطلب مطلع باشند که در نمایشگاه‌های به میزبانی کشور روسیه رتبه اول به غرفه روابط عمومی ماهان از کرمان داده شده است و امیدواریم در جلسه‌ای که در خدمت شما هستیم به طور مفصل گفت‌وگوی مؤثری داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: در نیمه دوم مهرماه همایش بین المللی راه ابریشم با هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی، دانشگاه‌های استان کرمان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان برگزار می‌شود که از شما به طور خاص دعوت می‌شود عنوان میهمان ویژه این همایش حضور داشته باشید.

وی ادامه داد: این همایش دو روزه برگزار خواهد شد و بزرگترین شبکه بازرگانی جهان بین سه قاره بزرگ دنیا، راه ابریشم است که امیدواریم میهمان ویژه ما در این همایش بین‌المللی باشید.

شاهرخی گفت: درخواست می‌شود با توجه به لغو روادید دوطرفه و استقبالی که در واقع بین هموطنان دو کشور انجام شده تعریف شود که از طرف سرکنسولگری و وزارت امور خارجه این تلاش انجام که رفت و آمد تسهیل تا هموطنان شما در روسیه به کرمان بیایند.

کد خبر 6080845 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • اخراج ایران از ایکوموس کذب است
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود