Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در آیین افتتاحیه  جشنواره گفت: پس از گذراندن روز‌ها و ماه‌ها زمان افتتاحیه  سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان فرارسید و افتتاحیه مقارن شده است با شب به ولایت رسیدن امام اول شیعیان علی بن ابیطالب و اتفاق زیبا تر این است که در کنار مردم خون گرم اصفهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همکاران ما در اصفهان هم پای ما تلاش کرده‌اند و جشنواره در خور شهر اصفهان را طراحی کرده‌اند این جشن به عنوان پاسداشت تصویر کودکی‌برپا شده و به صمیمانه ترین و آراسته ترین شکل برگزار شده‌است.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: در طول ادوار جشنواره همواره میزبان مهمانان ملی و بین المللی زیادی بوده‌ایم که این امر افتخاری است برای من و مسئولان جشنواره، باید گفت از سراسر کشور پهناورمان کودکان را در بخش های مختلف جشنواره از جمله المپیاد سینمایی دور هم جمع کردیم تا به توسعه خلاقیت بپردازیم و ثابت کنیم کودکان و نوجوانان ایرانی بسیار خلاق هستند.

تابش خطرنشان کرد: در پایان از همه مشارکت کنندگان امور اجرایی و معنوی  جشنواره به خصوص شهرداری اصفهان سپاسگزارم و عید غدیر را پیشاپیش بر همه شیعیان تبریک می‌گویم.

فلسفه وجودی جشنواره ها ایجاد شور و نشاط است

در ادامه آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، شهردار اصفهان با اشاره به تلاقی بین عید غدیر خم با جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان  می تواند سرمایه بزرگی برای کودکان امروز و آینده سازان فردا باشد.   قدرت الله نوروزی ادامه داد: فلسفه وجودی جشنواره ها ایجاد شور و نشاط است و جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان که نمونه منحصر به فرد در این کشور و منطقه است می‌تواند نگاره ی معصومانه کودکان را برای حل مشکلات جهان کمک بگیرد. نگاره هایی که هرکدام در قابی می‌توانند درخششی باشد برای روشنی آینده و نگاره هایی که میتواند کودکان و نوجوانان را به عنوان پرچم داران امروز و سرمایه های فردا تربیت کند.   شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشحالم که توانستیم سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را همزمان با دائمی شدن جشنواره در اصفهان برگزار کنیم. وی تصریح کرد: امیدوارم در این چند روز فعالان سینما با نمایش گذاشتن هنر های خود در راستای اصلاح امور و هدایت جوانان و بیداری کسانی که نیاز مند فیلم های هشدار دهنده هستند از این فرصت استفاده خوبی کنند. وی سینما را عصای جادویی دانست و گفت: سینما عصای جادویی است که آرمان  های یک ملت را به نمایش میگذارد و میتواند به وسعت افق دید مخاطبان قوه خلاق سازندگان خویش اثر بگذارد. شهردار اصفهان ادامه داد: میخواهیم با این جشنواره و هنرنمایی هنرمندان ایران امید را به جوانان تزریق کنیم و فضایی ایجاد کنیم که آیندگان کشور بتوانند با هنرنمایی هنرمندان نقش اثر بخشی پیدا کنند به همین دلیل جشنواره فیلم های کودکان ونوجوان اهمیت دارد. نوروزی با بیان اینکه امروز شما اینجا جمع شده اید تا میدان را  برای شور و نشاط که لازمه امروز جامعه است، مهیا کنید، گفت:از تمامی برگزار کنندگان جشنواره سپاسگزارم که زحمت کشیدند تا این هنر ها به زیبایی به جهانیان نمایش داده شود و امید وارم هروز ایرانی شاد باشد .

قرائت پیام وزیر وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی

درادامه آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان نوجوانان،مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیانیه وزیر فرهنگ و ارشاد را قرائت کرد:  "امروزه جهان در حوزه فرهنگ دستخوش تغییر است. در این میان کودکان و نوجوانان با بهره گیری از فناوری های نوین شکل گیری نسل جدید و پرسشگر را نوید میدهند. سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان  با درک این واقعیت گریز ناپذیر گام های مفیدی در این مسیر برداشته و هوایی تازه برای پروانه های جشنواره به ارمغان آورده است. تحول در ساختار جشنواره با  تغییر نگاه به سینما از زاویه ای متفاوت و تیز هوشی هنرمندانه سینماگران به وجود می‌آید و  دستاوردهای ارزشمندی برای کودکان این مرز و پیامی از جنس صلح دوستی و معنویت خواهد داشت. در شرایطی که نیازمند وحدت و همدلی مردم هستیم اکران همزمان  فیلم ها استان های کشور و بخش فیلم  در مناطق سیل زده با شعار شیرین "رویای کودکان سیل زده را خواهیم ساخت" جای تقدیر فراوان دارد .   تقارن این رویداد را با غدیر خم که توجه به کودکان و حقوق آنها در سیره امام علی موج میزند را نشان میدهد به فال نیک گرفته و از دست‌اندرکاران این رویداد اثر بخش و مسئولان و هنرمندان شهر اصفهان سپاسگزارم و امیدوارم توشه ای ارزشمند برای جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان باشیم.سرافرازی ایران را از خداوند متعال خواستارم."

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان جشنواره بین المللی فیلم جشنواره فیلم حقوق کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد که شامل ۱۰ نمایش است.

به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مهدی سیم ریز اظهار داشت: نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود، افزود: نمایش‌های «سفر پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و «چهارمین نفر» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به روی صحنه خواهد رفت.

به گفته سیم ریز، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی یک و ۲ شهر یزد و نمایش «نارنجی» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های «گم» به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تئاتر شماره هفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و «بی بی و دشت ارغوانی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به روی صحنه می‌روند، اظهارداشت: نمایش «من و برادرم اقبال» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از پنجم تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تئاتر مجتمع شهیدآوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی گفت: نمایش «صاحب سرزمین نور» به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای ویلا گرگان به روی صحنه خواهد رفت.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجرا‌های عمومی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)