Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@09:36:22 GMT

همسر دوم آزیتا حاجیان کیست؟ +عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۰۷۱

همسر دوم آزیتا حاجیان کیست؟ +عکس

رکنا: چندی پیش بود که یکی از وب سایت های خبری نوشت: مثلا همین چند روز قبل، تصاویری از مهراوه شریفی‌نیا به همراه محمدرضا شریفی‌نیا و همسر سابقش آزیتا حاجیان در اکران خصوصی فیلم قصر شیرین در پردیس سینمایی چهارسو منتشر شد. آن‌ها البته به واسطه شغل و حرفه‌شان هر از چند گاهی در جمعی دوستانه یا کاری یکدیگر را می‌بینند و احتمالا گریزی هم از این دیدار‌ها ندارند، اگر چه ظاهرا رابطه آن‌ها حالا یک رابطه دوستانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جدایی شریفی نیا و آزیتا حاجیان

2 سال قبل هم که آن‌ها در مراسمی غیرکاری دور هم جمع شدند، ملیکا شریفی‌نیا با انتشار تصویری چهارنفره در اینستاگرامش نوشت: «یک شب جذاب و به‌ یادماندنی در کنار خانواده عزیزتر از جانم و دوستان عزیز و هنرمند بسیار ...» او کمی قبل‌تر درباره طلاق پدر و مادرش گفته بود که آن‌ها از هم جدا شدند تا رفیق باقی بمانند. در هفته‌های گذشته با مطرح‌شدن ماجرای ازدواج دوم مهدی هاشمی، ماجرای جدایی محمدرضا شریفی‌نیا از همسرش و البته حاشیه‌های بعدش دوباره سر زبان‌ها افتاد و خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها به‌ عنوان دو نمونه موفق جدایی نام بردند.

همه این‌ها در شرایطی است که این روز‌ها با خیلی از خانواده‌های ایرانی (خانواده‌های هنری یا غیرهنری) روبه‌رو هستیم که به صورت عاطفی از هم جدا شده‌اند اما هنوز با هم زندگی می‌کنند یا حداقل مجبورند این‌طور نشان دهند و البته بعضی‌هایشان هم که جدا شده‌اند، خب! سایه یکدیگر را با تیر نشانه می‌روند.

آزیتا حاجیان را بهتر بشناسید

آزیتا حاجیان در سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد؛ وی تباری تفرشی دارد. او لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر است. آغاز فعالیت هنری او از ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» بود. از دیگر نمایش‌های او می‌توان به «بهرام چوبینه»، «ژاندارک»، «نسل آواره»، «نمایش بی کلام»، «دایره گچی قفقازی» و … اشاره کرد.

حاجیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با فیلم دزد عروسک‌ها ساخته محمدرضا هنرمند آغاز کرد. وی در سال ۱۳۷۷ در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین‌الملل شد.

محمد کریمی هراتی همسر دوم آزیتا حاجیان کیست؟

همسرم آقای هراتی در سال 1356 هم دانشگاهی من در دانشکده هنرهای دراماتیک بودند، ایشان طراح صحنه تئاتر هستند و در یکی از نمایش ها که من نقش ژاندارک را بر عهده داشتم به عنوان طراح صحنه در کنار گروه حضور داشتند. ایشان با یکی از دوستان خوب من که هم دانشگاهی ما بود ازدواج کردند و به خارج از کشور مهاجرت کردند، اما متاسفانه همسر ایشان بر اثر بیماری از دنیا رفتند و ایشان دوباره چند سال پیش به ایران بازگشتند. آقای هراتی علاوه بر اینکه رشته طراحی داخلی را در کانادا خوانده اند، فارغ التحصیل رشته معماری نیز هستند و به طور حرفه ای نقاشی می کنند.

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا

شریفی‌نیا در ۲۵ خرداد ۱۳۳۴ در تهران زاده شد. او با بازیگر سینمای ایران آزیتا حاجیان ازدواج کرد و آن‌ها دارای دو دختر شدند که هر دوی آن‌ها نیز بازیگر هستند؛ مهراوه شریفی‌نیا و ملیکا شریفی‌نیا.

شریفی‌نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۳) دیده شد. اما قبل از آن و در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داوود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد. پس از پری آدم‌برفی (داود میرباقری، ۱۳۷۳) را بازی کرد که این فیلم به مدت سه سال توقیف شد. محمد رضا شریفی‌نیا علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، سمتهای دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.

فعالیت قبل از انقلاب

فعالیت شریفی نیا قبل انقلاب با نوشتن و ادبیات کودک شروع شد و در اوایل انقلاب به عنوان نقاش، عکاس و طراح جلد کتاب به عنوان گرافیست مشغول بود.

شاگرد مذهبی و امام خمینی

با شروع انقلاب در زمره شاگردان مرحوم آیت الله مهدوی کنی، شهید مطهری و مرحوم شریعتی بود، او در سخنرانی های علی شریعتی دکلمه می خواند! جالب است بدانید وی عضو گروه سرودی بود که هنگام ورود امام خمینی (ره) به ایران پای پلکان هواپیما، سرود خمینی ای امام را اجرا کردند.

ازدواج و بازیگری

محمدرضا شریفی نیا در سال 1358 با آزیتا حاجیان ازدواج کرد. شریفی نیا توسط همسرش به سمت سوی بازیگری کشانده شد، این زوج قبل از انقلاب در گروه تئاتری زیر نظر آیت الله مطهری و مهدوی کنی که برای کارهای مذهبی تشکیل شده بود آشنا شده بودند.

فرزندان

محمدرضا شریفی نیا و حاجیان یک خانواده هنرمند داشتند. دخترانش مهراوه متواد 1360 و ملیکا متولد 1365 از بازیگران مشهوری هستند که به لطف پدر و مادرشان همچنان در اوج کارهای هنری فعالیت می کنند.

سریال امام علی + شهرت

شریفی نیا در سال 1370 اجازه بازی در سریال امام علی را یافت و پس از آن وارد فعالیت های سینمایی شد و پله های ترقی را به سرعت برق و باد پیمود!

طلاق و صیغه

بعد از سال زندگی محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان به جدایی و طلاق منجر شد، حاجیان با محمد کریمی هراتی همکلاسی قدیمی خود ازدواج کرد.

محمدرضا شریفی نیا و رز رضوی

سال ها بعد از طلاق شریفی نیا خبر ازدواج او با رز رضوی پخش شد. اما اصل داستان مربوط به سفره عده ای از هنرمندان به مکه و حج عمره بود، طبق قوانین عربستان، زنان زیر 40 سال برای ورود به جده باید محرم داشته باشند. به همین دلیل نام رز رضوی و چند بازیگر زن بعنوان محرم در پاسپورت بازیگران مرد چون محمدرضا شریفی نیا ثبت شده بود که این خبر با شیطنت عوامل داخل گروه به تهران می رسد و جنجال بزرگ راه می افتد.

مافیای سینما و تلویزیون

خیلی ها معتقد محمدرضا شریفی نیا بزرگترین باند مافیای سینما و تلویزیون است که برای ورود و فعالیت در این عرصه باید با وی همگام شد تا اجازه کار داشته باشند.

سمت های دیگر

محمدرضا شریفی‌ نیا علاوه بر بازی در سینما و تلویزیون، سمت های همچون؛ دستیاری کارگردان، برنامه‌ ریز، عکاس، تهیه کننده و بازیگردانی را هم بر عهده داشته و دارد.

کاش شهرستانی بودم !

به زندگی روستایی علاقه دارم به خاطر آن الفت ها و علاقه هایی که بین آدم ها در یک محله یا کوچه برقرار است وطن همانجاست، وطن همان اردبیلی است که قلب مردمانش برای علی دایی و اکبر عبدی می تپد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: شریفی نیا آزیتا حاجیان طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا داوری اردکانی درگذشت عباس شریفی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن پیام بدین شرح است:

هوالباقی

شنیدن خبر درگذشت یک دوست و همکار بزرگ آنهم در ایام ابتلا به بیماری بسیار دردآور است.

فقدان استادان کم نظیری چون دکتر عباس شریفی تهرانی ضایعه برای دانش ‌و دانشگاه و فرهنگستان و مصیبتی بزرگ برای دوستان و همکاران است. به خانواده گرامی ایشان تسلیت می گویم و از خداوند برای دوست بسیار عزیزم طلب رحمت و مغفرت می کنم.

رضا داوری اردکانی.

دکتر عباس شریفی تهرانی عضو بگپیوسته فرهنگستان علوم، چهره ماندگار رشته گیاهپزشکی، استاد نمونه کشور و دارنده نشان درجه یک دانش کشور، پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. او از سال ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۲ رباست گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم را بعهده داشت.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896594

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • رسالت همه فعالین اجتماعی نشان‌دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان است
  • رضا داوری اردکانی درگذشت عباس شریفی را تسلیت گفت
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • هنوز بعد از سال ها درپی متولی در دریا هستیم
  • فیلم| جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای + فیلم
  • پادشاه خیانتکار اردن کیست؟ | با همسر و فرزندان این عرب اسرائیل‌دوست آشنا شوید ؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان | تصاویر
  • آغاز اکران آنلاین فیلم «آخرین تولد»