Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:03:34 GMT

توسعه شهرستان گناوه شتاب بیشتری می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۲۲۸

توسعه شهرستان گناوه شتاب بیشتری می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول رستمی دوشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان گناوه  اظهار داشت: طرح ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور در دفتر مقام معظم رهبری کلید خورد وزیرکشور متولی آن تعیین شده است تا با رویکرد علمی و دانش بنیان در حوزه های مختلف توسعه ای بتوان برنامه ریزی کرد و این شهرستان ها را الگویی براساس شاخص های کمی و کیفی قرار داد و آن را به شهرستان های دیگر گسترش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر افزود:  شهرستان گناوه به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان‌کمتر توسعه یافته کشور قرار گرفته ولی این  به‌معنای محرومیت این شهرستان نیست بلکه هدف از آن توسعه همه جانبه و فراگیر در این شهرستان است تا بتوان این ظرفیت را برای توسعه کرانه های شمالی خلیج فارس و استان بوشهر در نظر گرفت.

وی اظهار داشت: شهرستان گناوه دارای ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی در حوزه های مختلف است که  برای بهره برداری مناسب از این فرصت ها باید برنامه ریزی  کرد تا از این فرصت‌ها استفاده بهینه شود.

رستمی تصریح کرد: اجرای این طرح مورد تاکید ویژه استاندار است و به منظور اجرای این طرح در شهرستان گناوه، نشست‌های متعددی با رویکردهای چند وجهی پیش بینی شده است که هم به زیرساخت ها و ارتقای آن توجه ویژه می شود و هم به ارتقای مسایل اجتماعی در شهر و روستاهای شهرستان گناوه نگاه خاصی می‌شود.

وی بیان کرد: در سطح کشور وزیر کشور و همه هیئت دولت این طرح را مدنظر قرار داده اند و در هر بخشی از حوزه ها تکلیفی در وزارت خانه ها برای این طرح تعریف شده است.

وی ادامه داد:  در استان بوشهر نیز برای استفاده هر چه بیشتر از این موقعیت و نتیجه بخش بودن این طرح اتاق فکری از نخبگان استان تشکیل وکمیته هایی مختلف ایجاد و نشست‌های متعددی با دستگاه‌های اجرایی برگزار و مسئولیت‌ها و ماموریت آنان تا پایان سال و برنامه ششم توسعه تدوین و مشخص می‌شود.

وی گفت: کار اصلی این طرح در شهرستان به مدیریت فرماندار است که خوشبختانه فرماندار گناوه هم تجربه و تعهد و توانایی و مدیریت لازم را در این زمینه دارد و تعامل خوبی بین دستگاه های مختلف وجود دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر یادآور شد: ظرفیت ملی، استانی و شهرستانی در بخش های نهادی،مردمی و بخش دولتی همه در کنار هم برای توسعه شهرستان قرار گرفته اند .

 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان بوشهر افزود: تعیین شهرستان گناوه در جمع ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته فرصت بسیار مناسبی برای این شهرستان است و مسئولان و مردم  باید از این فرصت پیش آمده در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان گناوه نهایت استفاده را داشته باشند.

وی بیان کرد: هر برنامه و طرح مناسب و خوبی که قرار باشد در  آینده در استان بوشهر اجرا شود از شهرستان گناوه به عنوان پایلوت شروع می‌شود و علاقمندیم که مدل را در توسعه  شهری و روستایی  و موضوعات فراگیرتوسعه با مدل گناوه در سطح استان  پیاده کنیم .

در  این جلسه از آزاده سرافراز حجت اله احمدی رئیس اداره مخابرات شهرستان گناوه به مناسبت سالگرد ورود پیروزمندانه آزادگان به میهن اسلامی  تجلیل شد.

کد خبر 4697198

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه استانداری بوشهر قزوین بوشهر روز خبرنگار شیراز شهرکرد گرگان ایلام خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان عید غدیر خم سانحه تصادف یاسوج مجلس شورای اسلامی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته تخصصی تعاونی‌های البرز تشکیل می‌شود

استاندار البرز گفت: کمیته‌ تخصصی در بخش تعاونی‌ها در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان البرز فعال شده است و ضرورت دارد مسائل این بخش به شکل تخصصی در کمیته مربوطه مورد بررسی و اتخاذ تدبیر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی، پیش از ظهر امروز _یک شنبه دوم اردیبهشت_ در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با بیان اینکه در مسیر تحقق شعار سال باید تمام ابعاد توسعه استان و مشارکت‌های مردمی را مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: بر این اساس ضرورت دارد راه اندازی، توسعه و احیای تعاونی‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

وی افزود: طرح پیشنهادی ساماندهی، بازسازی و توسعه بخش تعاون برای اصلاح شبکه توزیع در استان البرز باید بررسی و در صورت تأیید اعضا اجرایی شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: اتاق تعاون استان باید حضور فعال‌تری در این بخش داشته باشد، چراکه بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها، گام مؤثری در راستای تحقق مشارکت مردم خواهد بود.

عبداللهی تصریح کرد: در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان، کمیته‌ای تخصصی در بخش تعاونی‌ها فعال شده است و ضرورت دارد مسائل این بخش به شکل تخصصی در کمیته مربوطه مورد بررسی و اتخاذ تدبیر قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح سواحل مکران، اضافه کرد: سیاست دولت سیزدهم در تعاقب تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌برداری از ظرفیت سواحل جنوبی کشور، شناسایی ۲۷ نقطه و تعیین استان‌های معین بدون ساحل برای سرمایه‌گذاری و ساخت شهرک‌های مسکونی است.

استاندار البرز گفت: می‌توان تعاونی‌هایی تشکیل داد و در بخش سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی همچون پرورش ماهی و میگو، ورود کرد.

عبداللهی پس از دریافت گزارش اتاق اصناف از شرایط بازار، افزود: شرایط بازار باید هر روز رصد و روند تولید، توزیع و عرضه کالا به ویژه کالاهای اساسی، هر هفته در قالب گزارشی جامع در ستاد ارائه شود.

وی اظهار کرد: باید با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون مقابله شود و وضعیت انبارها مورد نظارت قرار گیرد.

کد خبر 746518

دیگر خبرها

  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • کمیته تخصصی تعاونی‌های البرز تشکیل می‌شود
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • عملیات راهسازی در قطعه رانشی کیلومتر ۱۱ بزرگراه ایلام مهران شتاب می گیرد
  • ۳ تصادف در گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند
  • ۳ تصادف در محورهای مواصلاتی گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند
  • «کنگان» رتبه نخست استان بوشهر در آموزش فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرد
  • عملیات راهسازی در قطعه رانشی بزرگراه ایلام- مهران شتاب می‌گیرد
  • تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح فاضلاب گناوه و دیلم