Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:57:19 GMT

جنگنده های عربستان صنعا یمن را بمباران کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۲۶۷

جنگنده های عربستان صنعا یمن را بمباران کردند

 به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، جنگنده های سعودی منطقه «عطان» واقع در جنوب صنعا را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، پرواز جنگنده های سعودی همچنان بر فراز پایتخت یمن ادامه دارد.

هنوز گزارشی از تلفات و خسارت های احتمالی این حمله منتشر نشده است.

از سوی دیگر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بامداد سه شنبه با تایید حمله هوایی به صنعا مدعی شد که دست به یک عملیات ویژه هوایی علیه نیروهای انصارالله زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش و کمیته های مردمی یمن ۲۶ مرداد در واکنش به حملات اخیر ائتلاف عربی، با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) را هدف حمله قرار دادند.

یگان پهپادی یمن در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

همچنین در ماه جولای (تیر)، ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شده که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربات اساسی به ۲ پایگاه هوایی صهیونیست‌ها /بیش از ۵۰ درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید /ادامه واکنش ها به عملیات «وعده صادق» سپاه

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خبرآنلاین، حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل واکنش های زیادی را در داخل ایران به همراه داشت.

در این راستا، مهدی سعادتی بیشه سری در گفتگو با ایلنا، درباره اقدام متقابل ایران در خصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: این اتفاق بزرگ را خدمت همه امت‌های اسلامی در سراسر جهان و همچنین مردم مسلمان منطقه و ایران اسلامی تبریک می‌گویم و از هدایت‌ها و راهنمایی‌های داهیانه مقام معظم رهبری و وعده صادقی که رهبری کل قوا دادند، تشکر می‌کنم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این‌که عملیات با رمز یا رسول الله انجام شد و ابعادش در نوع خودش بی‌نظیر بود، عنوان کرد: عملیاتی که شاید هم در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس و هم دوران مبارزه با جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و حمایت‌ها و پشتیبانی صهیونیست‌ها خیره‌کننده و بسیار وسیع بود.

ضربات اساسی به ۲ پایگاه هوایی صهیونیست‌ها

وی ادامه داد: هماهنگی‌هایی که در طول چند روز گذشته توسط ستادکل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نیروی هوا و فضای ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت، بی‌نظیر بود. این عملیات هم در جنگ الکترونیک و هم در حوزه موشکی و هم در حوزه پهپادی و هم در جهت گستردگی عملیات و هماهنگی‌ها بسیار ویژه بود.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حجم آتش بسیار گسترده و سنگین بود و علیرغم ادعای پوچ و توخالی اسرائیلی‌ها مبنی بر داشتن گنبد آهنین و این که می‌گفتند اجازه ورود هیچ پرنده و موشکی را به حریم اسرائیل نمی‌دهیم، اما مشاهده کردیم که این اتفاق به وقوع پیوست و عملیات نقطه زنی نیروهای ما بسیار گسترده بود و ۲ پایگاه هوایی صهیونیست‌ها ضربات اساسی خورد.

وی یادآور شد: ملاحظاتی را هم فرمانده کل قوا داشتند که این ملاحظات در جلسه شورای عالی امنیت ملی که با مشارکت کمیسیون امنیت ملی و دیگر عزیزان برگزار شد، مطرح شد؛ مبنی بر این‌که ما به اهداف نظامی اسرائیلی‌ها بیشتر ضربه بزنیم هرچند این‌ها هم انسانیت را زیر پا گذاشتند و خوی درندگی دارند و به زنان و مردان و کودکان رحم نمی‌کنند، اما ما سعی کردیم با ملاحظاتی به پایگاه‌های اصلی این‌ها ضربه بزنیم و مراکز هوایی و مراکز مختلف این‌ها که مدنظر بود الحمدالله زیر ضربه قرار گرفت. سعی کردیم شهرها و شهرک‌ها کمتر مورد هدف قرار بگیرد و این هدف گذاری ما به نحو احسن صورت گرفت.

سعادتی بیشه‌سری ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد اهداف به نتیجه رسید و برخورد موشک بدون خطا بود. هدف گذاری ما خوب انجام گرفت. عجز صهیونیست‌ها و ادعاهای واهی صهیونیست‌ها قبلاً هم دیده شده بود، اما این بار با قدرت بیشتری این‌کار به نتیجه رسید و مشاهده کردید مردم بسیاری از کشورهای جهان و منطقه مراسم جشن برپا کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها خیلی سعی کردند برای ما شاخ و شانه بکشند و تهدیداتی داشتند و جلسات مختلفی گذاشتند اما باور کردند این قدرت جمهوری اسلامی قدرت بازدارنده است، این اقدام هم حق قانونی و هم شرعی ما بوده و هم بر اساس قوانین و مقررات سازمان ملل این کار انجام گرفت. الان هم به این‌ها می‌گویند شما خویشتن‌داری کنید. آمریکایی‌ها از ما هم تقاضا کرده بودند جایی که ما هستیم را نزنید، ترس وحشت بسیار این‌ها را گرفته بود گرچه ما با این‌ها کار داریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: در کنار این‌ها، موضوع مدیریت و هماهنگی که خود جبهه مقاومت و انقلابیون کشورها از خودشان در لبنان، یمن و عراق نشان دادند، بسیار مهم بود.

وی با اشاره به این‌که اسرائیلی‌ها واقعاً شکست خورده‌اند، یادآور شد: ما که خدمت حضرت آقا مشرف شدیم حضرت آقا فرمودند اقدام این‌ها از همان روز اول جبران‌پذیر نبوده است. در این ۶ ماه گذشته مردم مظلوم را به شهادت رساندند و منازل را تخریب کردند و به هیچ یک از اهداف نظامی‌شان نرسیدند و حرکت کورشان منجر به شهادت سردار زاهدی شد؛ اما ان‌شاالله این آغاز همان پیش بینی مقام معظم رهبری باشد که عمر نامبارک این رژیم کوتاه‌تر می‌شود و شاهد فروپاشی این رژیم جعلی باشیم و انشاالله شاهد اخبار خوب‌تری خواهیم بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آنها دست به خطایی دیگر بزنند قطعاً نظام اسلامی ما در حفظ منافع ملی و اقتدارش با کسی شوخی ندارد و این بار سیلی سخت‌تری خواهد خورد. ما به این‌ها توصیه می‌کنیم از ملت بزرگ ایران عذرخواهی و از کاری که کردند اظهار پشیمانی کنند البته اظهار پشیمانی و عذرخواهی هم کاری را پیش نمی‌برد، اما ما انتقام خودمان را گرفته‌ایم. قطعاً نبرد ما با صهیونیست‌ها از خیلی وقت قبل شروع شده است؛ اما این بار اگر بخواهند خطای استراتژیک انجام دهند، متوجه می‌شوند که ده‌ها برابر این جمهوری اسلامی قدرت دارد.

وی گفت: شایعه کرده بودند موشک‌های ما نمی‌رسد و قدرت ندارند گوشه‌ای از صحنه‌های اقتدار نظام را دیدید. شاید در چند دهه گذشته در تاریخ کشورها سابقه نداشته چنین اقتداری دیده شود. رژیم جعلی صهیونیستی عددی نیست، به اندازه یک استان کوچک ما می‌شود و قدرت نیروهای مدافع جبهه مقاومت به قدری گسترده است که در یک چشم به هم زدن این‌ها را با خاک یکسان می‌کنند. ان‌شاالله شر این رژیم منحوس از سر ملت‌های جهان و منطقه کنده شود.

عملیات وعده صادق مورد تایید همه ملت ایران است

از سوی دیگر، بنابر روایت ایسنا، موسی غضنفرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران در دمشق اظهار کرد: اسرائیل غاصب به کنسولگری ما حمله موشکی انجام داد در حالی که از لحاظ حقوق بین‌الملل کنسولگری در حکم خاک آن کشور است؛ بر همین اساس نیز از لحاظ بین‌الملل به تعبیری به خاک ما حمله کردند و موجب شهادت جمعی از نیروهای ایران شدن است که پاسخ به این جسارت و تعرض و حمله خواست ملت است.

وی افزود: برای اینکه به سفاکی و جسارت و همینطور اقدام غیر قانونی اسرائیل پاسخ دهیم یک عملیات پهپادی-موشکی صورت گرفت که مورد تایید همه ملت ایران نیز است و به کسانی که این اقدام را انجام دادند، دست مریزاد می‌گوییم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عملیات وعده صادق برای تامین امنیت مردم و و کشورمان و سربلندی و نشان دادن اقتدار ایران انجام شد تا کسی دیگر به خودش جرات ندهد که به خاک ایران حمله و تجاوز کند.

اقدام سپاه باعث تحقیر رژیم صهیونیستی شد

همچنین، مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح دوشنبه ۲۷ فروردین صحن مجلس در سخنانی گفت: پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که اقدام بجا و مقتدرانه آنها باعث خوشحالی دل مردم عزیزمان و احساس غرور آنها و همچنین باعث تحقیر رژیم صهیونسیتی و پشتیبانان آنها شد تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به برگزاری تجمعات حمایت آمیز از سوی مردم در نقاط مختلف کشور در پی پاسخ سپاه پاسداران به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق اظهار کرد: از ابراز احساسات مردم عزیزمان که با تجمعات مختلف از فرزندان خود که دست قدرت الهی و اراده شکست ناپذیر مردم را از آستین آنها مشاهده کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

دنیا به احترام «وعده صادق» رهبری انقلاب ایستاد

از سوی دیگر، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

« همه ایستاده بودند، حتی اگر دقایقی خواب به چشم‌شان رفت، ایستاده خوابیدند؛ چه آنها که هر لحظه و دقیقه از این دفاع مقدس بر ایمان و آرامش‌شان می‌افزود و چه دشمنانی که هر لحظه، ترس و ذلت بیشتر بر آنها مستولی می‌شد. دنیا به احترام وعده صادق رهبر حکیم انقلاب ایستاد...»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه(۲۵ فروردین) عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله(ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895349

دیگر خبرها

  • برادرزاده هنیه هم شهید شد + فیلم/ شهادت بیش از ۶۰ تن از خانواده اسماعیل هنیه تاکنون
  • برادرزاده هنیه هم به شهید شد + فیلم/ شهادت بیش از ۶۰ تن از خانواده اسماعیل هنیه تاکنون
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • چه تعداد زائر تهرانی عازم عربستان می‌شود؟
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند
  • بمباران النصیرات از سوی صهیونیست‌ها/ درگیری شدید در داخل اردوگاه
  • حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات
  • ضربات اساسی به ۲ پایگاه هوایی صهیونیست‌ها /بیش از ۵۰ درصد اهداف عملیات ایران به نتیجه رسید /ادامه واکنش ها به عملیات «وعده صادق» سپاه
  • صهیونیست‌ها به حمله‌های خود علیه غزه ادامه می‌دهند