Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:37:40 GMT

المپیاد هفته سرود و نمایش در مدارس اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۲۷۵

المپیاد هفته سرود و نمایش در مدارس اجرا می شود

به گزارش خبرنگار آموزش و دانشگاه ایرنا، علی رمضانی عصر روز دوشنبه در سی و هفتمین جشنواره فرهنگی وهنری دانش آموزان دختر برگزیده سراسر کشور با بیان اینکه ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این جشنواره از استعدادهای درخشان هستند، افزود: در این دوره از مسابقات ۱۰ میلیون و ۸۳ هزار نفر رشته شرکت کردند که هزار نفر دختر و هزار نفر پسر به مرحله نهایی راه یافتند اما انتظار داریم که وزارت آموزش و پرورش بر این حوزه بیشتر توجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار تمامی دانش آموزان منتخب این جشنواره به عنوان مربی همیار انجمن های فرهنگی و هنری کانون های تربیتی و هنری معرفی خواهند شد، تصریح کرد: امسال المپیاد هفته سرود و نمایش را در مدارس کشور اجرا خواهیم کرد.
رمضانی ادامه داد: همچنین هفته سینما در مدارس کلید خواهد خورد و در بحث هنرهای تجسمی نیز خواهان آموزش دانش آموزان این رشته به همکلاسی های خود هستیم.
وی گفت: با توجه به امضای قرارداد با بنیاد امید به تمامی رتبه های اول تا سوم در این جشنواره فرهنگی و هنری ۱۰ میلیون تومان وام تعلق خواهد گرفت.

در این مراسم فاطمه مهاجری رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با تبریک عید غدیر و سالروز کودتای ۲۸ مردادماه افزود: ملتی که تاریخ را خوب نمی داند محکوم به تکرار آن است.
وی با بیان اینکه اگر مواظب نباشیم ممکن است دوباره استعمار در ایران نفوذ کند و انسان هایی مانند مصدق را از ما بگیرد، اظهار داشت: در این مسیر فرهنگ و هنر می تواند ما را آزاد آزاد و آزادی ما را معنا دار کند.
وی انسان بدون فرهنگ را مانند بادکنکی دانست که در آسمان رها است و ادامه داد: آزادی وقتی معنا دار است که ما بتوانیم به مقصد برسیم و در این مسیر فرهنگ و هنر به ما جهت می دهد و به مسیر صحیح راهنمایی می کند.
مهاجری تصریح کرد: هنر ابزار زیستن است و اگر حال زنان سرزمین من خوب باشد، حال جامعه خوب خواهد بود و اگر زنان ما شادمانی و زیبایی اصیل و درستی داشته باشند، جامعه ای بانشاط خواهیم داشت.
وی فرهنگ و هنر را ریشه جامعه دانست و خاطر نشان کرد: این فرهنگ و هنر است که ریشه ما را در خاک کشور محکم می کند و به ما کمک می کند که هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ کنیم.
رییس مرکز پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: باید تلاش کنیم انسان های دانا و خردمندی باشیم و علم وسیله ای است که بتوانیم بهتر دنیای اطراف خود را ببینیم؛ درس می خوانیم که روشن تر باشیم و زشتی های خود را پاک کنیم تا ذهنی باز و شفاف داشته باشیم.
وی وظیفه دانش آموزان را حفاظت از خود برای تبدیل شدن به انسانی با دانایی و وسعت نظر و دید بلند عنوان کرد و افزود: باید محورهای ارزشی صحیحی در زندگی داشته باشیم و بدانیم که به دنبال چه هستیم و آن چیزها زیبایی، شادمانی و دانایی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم همچنین از ۲۳ جلد کتاب آثار برگزیده دانش آموزان منتخب و ۱۶ جلد کتاب تولید محتوی نمایشی اداره کل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی رونمایی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

««سلامتی» از مواهب عظیم الهی و در برگیرنده سلامت جسمانی، معنوی، روحی و اجتماعی انسان و به فرموده مقام معظم رهبری، سلامت جز مسائل درجه یک هر کشوری است.

اهمیت و جایگاه این مقوله در نظام آموزش و پرورش به گونه‌ای است که ساحت تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت است و در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان تأکید شده است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌شود در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به منظور حساس کردن جامعه نسبت به مشارکت خانواده‌ها در مردمی سازی سلامت، فرصت مغتنمی است تا در مدرسه به عنوان دریچه خدمات اجتماعی با نگاهی ویژه به ظرفیت‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته در جهت پیشگیری از بیماری‌ها در قالب برنامه‌های منسجم همراه با مشارکت در مسیر تحقق سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.

مدرسه به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها، می‌تواند گام مؤثری در نهادینه سازی آموزه‌های بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه بردارد و دانش آموزان هم می‌توانند به عنوان سفیر سلامت برای خود، همسالان و خانواده خود در ارتقای سواد سلامت و بهداشت عمومی نقش آفرین باشند.

ضمن تبریک هفته سلامت، با ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده دست‌اندرکاران بخش سلامت و آموزش کشور، از خداوند متعال سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را خواستارم.»

کد خبر 746603

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان بن به صدا درآمد
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • ترویج فرهنگ سلامت در مدارس البرز با اجرای برنامه های متنوع