Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام دیده بان شفافیت ضمن اشاره به تخلفات حوزه واردات دارو، گفت: اگر تخلفی در سامانه تی تک صورت گیرد آیا متولیان مسئولیت آن را می‌پذیرند? ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن جلواتی با بیان اینکه، دیده بان شفافیت 2 ساله قبل گزارشی را درباره تخلفات یارانه دارو به دستگاه قضایی ارائه کرده است، گفت: در تمام دنیا یک داروی برند داریم و یک دارو ژنریک که تفاوتی در فرمول ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه مبارزه با قاچاق دارو گفت: در بسیاری از کشورها نوشتن نسخه دارو با برند جرم است. در سال 68 و یک سال بعد  از جنگ سرانه مصرف دارو 13.6 دلار بوده اما در سال 93 این رقم به 64 دلار سیده است.

جلواتی گفت: حرکت مافیا دارو به سمت استفاده از داروهای برند است. همچنین  درحالی که 97 دارو در داخل تولید میشود، از سوی دیگر این 97 حجم مالی 60 درصد را تشکیل می‌دهد. یک عده برای منافع خود کمبود تصنعی ایجاد می کنند اما یک عده برای تولید داروهای خاص بیماران را تحریک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه، از تمام دستگاههای نظارتی تقاضا داریم در خصوص سامانه تی تک ورود کنند،گفت: موضوع تخلفات حوزه دارو را پیگیری می‌کنیم.

قائم دیده بان شفافیت گفت: نرم افزار سامانه تحویل  سازمان غذا و دارو  نشده است در حالی که اطلاعات این سامانه حاکمیتی است.

وی افزود، در یکی از برنامه‌های تلویزیونی منتقدین تهدید به پیگرد قضایی شدند، سوالی که وجود دارد این است که اگر تخلفی در این حوزه اتفاق افتاد دوستان مسئولیت آن را می‌پذیرند.

جلواتی گفت: دیده بان شفافیت با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند و جزییات را به اطلاع مردم می رساند.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت وزارت صنعت و معدن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت صنعت و معدن وزارت بهداشت وزارت صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

کد خبر 6085052

دیگر خبرها

  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند