Web Analytics Made Easy - Statcounter

مواد لازم

پیاز1عدد
سیر1 حبه
گوشت چرخ کرده100 گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم
کشمش پلویی یک دوم پیمانه
خلال پسته یک دوم پیمانه
برنج 2 پیمانه
کره 100 گرم
بادام یک دوم پیمانه
آب گوشت 1پیمانه

طرز تهیه

پیاز و سیر را رنده کنید و با گوشت و مقداری نمک و فلفل مخلوط نمایید و ورز دهید. از مخلوط آماده شده کوفته ریزه‌هایی به اندازه فندق درست کنید و در روغن سرخ یا آب پز نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا کشمش را در آب خیس نمایید تا پُف کند. خلال پسته را نیز چند دقیقه در آب خیس نمایید.

آن گاه برنج را بشویید و آب آن را صاف کنید و با کره تفت دهید. سپس بادام را اضافه کرده و تفت دهید. اکنون به برنج به مقدار متناسب آب گوشت یا آب اضافه نمایید و کوفته ریزه‌ها را به همراه پسته و کشمش لا به لای برنج بریزید و برنج را به شکل کته دم کنید.

خواص

انرژی کل 2200 کیلو کالری

منبع: تبیان

کد خبر 452121 برچسب‌ها مجله غذاهای سرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته

شهرستان نی ریز در استان فارس واقع شده است. در روستا‌های اطراف این شهرستان درختان پسته‌ای وجود دارد که به دلیل کمبود آب در حال خشک شدن است. به گفته روستائیان در گذشته قناتی وجود داشت که این درختان از آن آبیاری می‌شدند اما هم اکنون طمع آب این قنات‌ها تغییر کرد و درختان پسته خشک شدند.

شهروندخبرنگار ما با مطرح کردن این مشکل از مسئولان درخواست رسیدگی کرد و هشدارهایی برای کمبود آب و خشکسالی داد و برای جلوگیری از خشکسالی راه حل هایی ارائه کرد که می تواند تا بخشی از این مشکلات را حل کند. در ادامه می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام خسته نباشید می‌خواستم یک مساله مهم را پیگیری کنید تا به گوش مسئولان ما برسد. چند وقت پیش در روستا‌های اطراف نی ریز استان فارس دلیل خشک شدن باغ‌های پسته را پرسیدم روستاییان گفتند قبلا اینجا قنات داشت با آب دائمی و کشاورزی دائمی تا چاه‌های عمیق زده شد یکی پس از دیگری قنات‌ها خشک شدند. عمقشان هر روز بیشتر می‌شد کم کم آب چاه‌ها شور شد و بعد از آن تلخ می‌شد، تا جایی که درختان پسته تحمل این آب‌های اسیدی را نداشتند و خشک شدند و کار روستا‌ها به جایی رسید که آب خوردن نداشتند و با هزینه بالا برایشان آب لوله کشی نه چندان مرغوب آورده شد.  این داستان عبرت آموزی به ما درس مهمی می‌دهد این که اگر قرار است قنات‌ها خشک شوند چاه‌ها خشک شوند و درختان از بین بروند و زمین فرونشست کند از همین الان تصور کنیم به این مرحله رسیده ایم با یک انقلاب عمومی تمام چا‌ه ها را با بتن پر کنیم تا قنات‌های باقی مانده خشک نشوند چاه‌ها در مناطقی که قنات ندارند سرسختانه کنترل شوند تا سطح آب‌های زیرزمینی پایین‌تر نروند. مساله دیگر درخت کاری‌های غیر اصولی در شهرها، حاشیه شهر‌ها و پارک‌ها است درختان بی حاصل و بعضی از آنها مضر هستند که هر روز بر تعداد بی خاصیت آنها افزوده می‌شود چمن کاری‌ها که قاتل آب هستند و می بینم روزی که آبی نباشد تا این حجم از درخت را سیراب کند فاصله‌ی درختان و نوع درخت اصلا رعایت نمی‌شود.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)