Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@14:22:57 GMT

مفاهیم: معماری احیاگری روسی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۵۲۱

مفاهیم: معماری احیاگری روسی چیست؟

سبک احیای معماری روسیه در قرن نوزدهم در اروپا ظهور کرد و به نوعی تفسیر و تألیف میراث معماری روسی است.

احیای روسی نیز مانند احیای رمانتیک در اروپای غربی از طریق علاقه علمی به آثار تاریخی این ملت به اطلاع عموم رسید. مکتب تاریخ با ناسیونالیسم مردمی و پان اسلاویسم در طول این دوره انعکاس یافت. اولین شرح مصور معماری روسی، پروژه کنت آناتول دمیدوف و طراح فرانسوی "آندره دوران" بود که در سال ۱۸۴۵ به عنوان ”آلبوم سفر زیبا و باستان‌شناسی در روسیه" در پاریس منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معبد دیمیتریوس | تسالونیکی موزه سووروف Suvorov Museum کلیسای مری مگدالنا Church of Mary Magdalene خانه ایگومنف

کد خبر 452022 برچسب‌ها مجله مفاهیم معماری

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته شامگاه چهارشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک این معجزه الهی حق را از باطل تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: عمر کوتاه و امکانات کم باعث می‌شود انسان‌ نتواند بر تمام ابعاد زندگی اشرافیت پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق، زبان‌ گیرا و فصیح و بیان مسائل مهم زندگی به انسان بینشی عمیق و دقیق می‌بخشد.

خواسته مسیر یادگیری و انس با قرآن را مسیری لذت‌بخش و مملو از شگفتی دانست و تصریح کرد: از ثمره‌های طی کردن این مسیر بهره‌مندی از خیر و برکت در زندگی دنیوی و بهره‌مندی از شفاعت قرآن و هم‌نشینی با صالحان و اولیا در زندگی اخروی است

وی افزود: تلاوت قرآن بیماری‌های ذهن و روح را از انسان می‌زداید و او را از درد و رنج رهایی می‌بخشد بنابراین ما باید تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.

کد خبر 6088200

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران