Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@00:06:24 GMT

سنگ کیسه صفرا چه علائمی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۵۴۵

"سنگ کیسه صفرا" (کوله لیتیاز) یعنی تشکیل سنگ داخل کیسه صفرا؛ کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است که صفرای ترشح‌شده از کبد در آن تجمع یافته و هنگام نیاز از طریق مجرای صفراوی مشترک به روده باریک ریخته می‌شود.

 

اخبار اجتماعی- سنگ کیسه صفرا بسیاری اوقات هیچ علامتی ندارد، اما سنگ کیسه صفرای علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم بیماری به‌صورت کولیک صفراوی (درد مزمن به‌مدت ساعت‌ها در ربع فوقانی راست شکم که به پشت و شانه راست انتشار دارد) گاه همراه با تهوع و استفراغ است و گاهی درد به‌دنبال مصرف غذای چرب ایجاد می‌شود.

ممکن است بیماری سال‌ها علائم سنگ کیسه صفرا را داشته باشد، اما وارد مرحله حاد نشود.

همچنین سنگ کیسه صفرا می‌تواند همراه با این علائم باشد: درد در سمت راست بدن درست زیر دنده، درد پشت بین استخوان‌های شانه، درد در شانه سمت راست، حالت تهوع و استفراغ، عرق کردن و بی‌قراری.

برای درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی، روش‌ها و درمان‌های مختلفی وجود دارد که این درمان‌ها کنار پرهیزات ضروری برای این دسته از بیماران می‌تواند بدون عمل جراحی، منجر به از بین رفتن سنگ کیسه صفرا شود.

مصرف روزانه "یک لیوان آب سیب طبیعی مخلوط‌شده با دو تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون" می‌تواند کمک شایانی به درمان سنگ کیسه صفرا داشته باشد همچنین مصرف روزانه "سرکه‌انگبین طبی" (جوشانده سرکه طبیعی انگور، عرق نعنا با عسل) نیز برای درمان مفید است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سنگ کیسه صفرا پوست روغن زیتون طب سنتی عمل جراحی قند سنگ کیسه صفرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول معجزه آسا درمان تپش قلب (فیلم)

 

 

 

منبع : آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم) راهکار‌های درمانی برای آبله مرغان (فیلم) درمان ورم گلو با معجون بابونه (فیلم)

دیگر خبرها

  • فرمول معجزه آسا درمان تپش قلب (فیلم)
  • چگونه زبان نشان دهنده واقعیت شماست؟
  • کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی
  • عکس دوستانه منتشر نشده بازیگران زن و مرد قبل از انقلاب در یک تئاتر!
  • جایگاه اسفناج در طب سنتی
  • گرگیعان آیینی سنتی ویژه کودکان عرب‌ خوزستانی
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • درباره سنگ‌های صفراوی چه می‌دانید؟
  • مراسم گرگیعان در اغلب مناطق خوزستان برگزار شد