Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی یورو نیوز انگلیسی گزارش داد با وجود اینکه این تصور وجود دارد که اروپایی‌ها نسبت به گذشته ثروتمندتر شده باشند، اما بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر اروپا در معرض خطر فقر قرار دارند.

فرانسه قصد دارد موضوع نابرابری‌های اجتماعی را در نشست آتی گروه ۷ مطرح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر اروپا در معرض خطر فقر قرار دارند. در روز‌های آتی شاهد گزارش خبرنگاران ما در کشور‌های مختلف اروپایی در این رابطه خواهید بود. فقر یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی اروپا است.

شاید اگر نگاهی کلی به وضعیت اروپا داشته باشید تصور شما این باشد که اروپایی‌ها نسبت به گذشته ثروتمندتر شده باشند. اما با نگاهی به آمار‌های موجود و استاندارد‌های زندگی، اروپایی‌ها فقیرتر شده اند.

بر اساس گزارش بانک جهانی در سال ۱۹۹۰ در حدود ۲ میلیارد نفر در جهان در فقر شدید زندگی می‌کردند. در سال گذشته این تعداد به ۱ میلیارد نفر رسیده است، اما هنوز رقم بالایی است.

فقر شدید به معنای آن است که فرد روزانه درآمدی به میزان ۱ دلار و ۹۰ سنت داشته باشد. اگر چه درآمد اروپایی‌ها از این میزان بیشتر است، اما هزینه‌های زندگی در اروپا بسیار زیاد است.

با نگاهی به آمار‌های اجتماعی به این نتیجه می‌رسیم که ۲۰ درصد مردم در سراسر اروپا در خطر فقر قرار دارند. برخی اشتغال آفرینی را به عنوان سدی در برابر فقر می‌دانند، اما به نظر می‌رسد که این سد دیگر موثر نباشد.

در ادامه لئو ویلیامز از نهاد ضد فقر اروپا گفت: ما شاهد نرخ اشتغال آفرینی و قرارداد‌های کاری همانند گذشته نیستیم. افرادی هم که کار می‌کنند نمی‌توانند در پایان ماه نیاز‌های خود را برآورده کنند. افراد به خدمات اجتماعی مناسب دسترسی ندارند. آن‌ها به آموزش، مسکن، حمایت‌های اجتماعی، بیمه‌های بیکاری و حداقل درآمد مناسب دسترسی ندارند.

اگر اروپایی‌ها درآمدی نداشته باشند آن‌ها نمی‌توانند هزینه‌های خود راپرداخت کنند. آن‌ها نمی‌توانند هزینه‌های آموزش، خوراک و پوشاک خود را تامین کنند. آن‌ها حتی نمی‌توانند خانه خود را گرم کنند.

یک دهه پیش اتحادیه اروپا اهدافی کلیدی را تعیین کرد. این اتحادیه قرار است بر اساس برنامه‌ای که تا سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده است به اهداف خود در رابطه با کاهش فقر دست پیدا کند. بر اساس این برنامه قرار است شمار افراد در خطر فقیر به میزان ۲۰ میلیون نفر کاهش پیدا کند. اما آخرین آمار‌ها بیانگر این است که تنها ۵ نفر از خطر فقر دور شده اند.

کارشناسان معتقدند ارتباط عمیقی بین فقر و نابرابری‌های اجتماعی مشاهده می‌شود. شکاف بین فقرا و ثروتمندان در اروپا به شدت گسترش پیدا کرده است. اگر چه این شکاف به اندازه آمریکای شمالی نیست، اما غیرقابل پذیرش است.

در ادامه لئو ویلیامز از نهاد ضد فقر اروپا گفت: باید اتحادیه اروپا سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش خدمات اجتماعی انجام دهد. ما نشست گروه ۷ را در پیش داریم و همچنین از طرف دیگر شاهد روی آمدن رهبران سیاسی جدید در اتحادیه اروپا هستیم. زمان آن فرا رسیده است که آن‌ها به تعهدات خود در رابطه با فقر عمل کنند. آن‌ها باید به تعهدات خود در رابطه با توسعه پایدار در اروپا عمل کنند.

در ادامه مایکل دودر اشتات کارشناس مسائل اجتماعی از اندیشکده فردریش ایبرت شهر بن در آلمان در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: ارتباط زیادی بین فقر و نابرابری در اروپا وجود دارد، به نظر شما این وضعیت تا چه اندازه جدی است، گفت: فقر در کشور‌های فقیرتر اروپا و به ویژه در مرکز و شرق و منطقه بالکان به مراتب بسیار بیشتر است. فقر رو به افزایش است. ما شاهد اختلافی فاحش بین درآمد برخی از افراد و نرخ فقر در کشور‌های اروپایی هستیم.

وی افزود: نرخ فقر در کشور‌های شرق اروپا بالاتر است. ما شاهد اختلاف درآمد بین کشور‌های شمال غرب و جنوب غربی اروپا هم هستیم. این موضوع سبب مهاجرت افراد به کشور‌های دیگر می‌شود. این موضوع سبب کاهش فرصت‌های شغلی و حتی انتقال کارخانه‌ها در شمال غرب اروپا می‌شود. این موضوع سبب ایجاد موضوعی به نام برگزیت شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری یک فرمانده اروپایی به اتهام جاسوسی

یک ژنرال لهستانی که فرماندهی یگان اروپا در استراسبورگ را بر عهده داشت به اتهام جاسوسی و دستیابی به اطلاعاتی محرمانه از کار برکنار و به کشورش فراخوانده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، تابستان گذشته، ژنرال لهستانی یاروسلاو گرومادزینسکی فرماندهی یگان اروپا در استراسبورگ را بر عهده گرفت. اکنون دولت لهستان این یگان و فرمانده آن را به خانه فرا می خواند. دلیل آن تحقیقات جاسوسی اعلام شده است.

لهستان ژنرال یاروسلاو گرومادزینسکی، فرمانده نیروهای اروپایی در استراسبورگ را به دلیل تحقیقات جاسوسی فراخواند. وزارت دفاع لهستان اعلام کرد که "طبق اطلاعات جدید در مورد این افسر"، "تحقیق کنترلی" در مورد دسترسی یاروسلاو گرومادزینسکی به اطلاعات طبقه بندی شده محرمانه آغاز شده است. به این ژنرال لهستانی دستور داده شد که به کشور خود بازگردد.

در ابتدا جزئیات بیشتری در مورد موضوع تحقیق ارائه نشد. این افسر ارشد نظامی به پورتال Onet.pl گفت که او چیزی برای سرزنش خود در این باره نمیشناسد، اما نمی خواهد در مورد تحقیقات در حال انجام اظهار نظر کند.

گرومادزینسکی در ژوئن 2023 حدود یک سال و نیم پس از پیوستن لهستان به این نیروی چندملیتی با دفتر مرکزی در استراسبورگ به عنوان ششمین عضو رهبری Eurocorps را بر عهده گرفت . این مهره 53 ساله جانشین پیتر دووگلایر بلژیکی شد.

گرومادزینسکی قبل از پیوستن به Eurocorps، عمدتاً به عنوان مشاور رئیس ستاد کل ارتش لهستان کار می کرد. در ماه های اخیر وی همچنین به عنوان بخشی از یک تیم کمک بین المللی برای اوکراین در ویسبادن، مسئول آموزش سربازان اوکراینی در کنار سربازان آمریکایی بود.

Eurocorps در سال 1993 به ابتکار هلموت کهل، صدر اعظم وقت آلمان و فرانسوا میتران، رئیس جمهور فرانسه ایجاد شد. امروزه تا 60000 سرباز از آلمان، فرانسه، بلژیک، اسپانیا، لوکزامبورگ و لهستان می توانند تابع این یگان باشند. وظیفه اصلی این تشکل مدیریت و هماهنگی عملیات نظامی بزرگ بین المللی است. یونان، ایتالیا، رومانی، ترکیه و اتریش به عنوان کشورهای به اصطلاح مرتبط درگیر هستند. Eurocorps هم برای ناتو و هم برای اتحادیه اروپا عملیاتی است.

اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کندتحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • برکناری یک فرمانده اروپایی به اتهام جاسوسی
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • راه‌اندازی قطارهای جدید «شب بخیر» در اروپا