Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال جنبش نیجریه گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، نیجریه مسلمان شیع به تعداد کم و انگشت شمار داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۲۰ میلیون مسلمان شیعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، حجت الاسلام شیخ عبدالله احمد زنگو در شب عیدغدیرخم در جمع مردم رفسنجان در مسجد امام خمینی این شهر بیان کرد: خوشحال هستم که در جمع مردمان رفسنجان این شهر انقلابی هستم و عید غدیر خم را به همه شیعیان و شما تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی ادامه داد: بنده یکی از شاگردان شیخ زکزاکی هستم که 32 سال با ایشان بودم، من از اول با ایشان در نیجریه بودم ؛ شیخ زکزاکی مردم را به دین اسلام ترغیب می کرد.

 

 

شیخ زنگو تصریح کرد: شیخ زکزاکی در اولین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شما در ایران دعوت شده بود و با امام راحل ملاقات داشت و با فعالیت های ایشان آشنا شد و امام راحل برای بدرقه زکزاکی به وی گفتند که برو به نیجریه و مردم را به اسلام دعوت کن.

 

 

وی در مورد تأثیر انقلاب اسلامی بر کشور نیجریه هم گفت: قبل از انقلابِ شما نیجریه در عهد کافر بود؛ نیجریه حدودا" 200 میلیون نفر جمعیت دارد که 70 درصد آنها مسلمان هستند یعنی 140میلیون نفر مسلمان هستند و از این تعداد، 20 میلیون نفر شیعه؛ قبل از انقلاب اسلامی معلوم بود که هیچ شیعه ای نداشت اکثریت مسلمان بودند ولی شیعه نبودند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: زکزاکی بعد از ملاقات با امام راحل، شروع کرد به دعوت مردم به تأسیس حکومت اسلامی و تبلیغ دین مبین اسلام؛ حکومت اسلامی یعنی که اسلام به مردم دستور می دهد که به قرآن عمل کنند، بعد از پیروزی انقلاب شما، مستکبران جلسه ای داشتند و گفتند که متأسفانه ایران را از دست دادیم؛ قبلا حدود 10 نفر شیعه در نیجریه وجود داشت و  الان به برکت ولایت وپیروزی انقلاب اسلامی شما امروز بیشتر از 20 میلیون نفر شیعه داریم که این ها تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بوده است.

 

 

شاگرد شیخ زکزاکی به جایگاه اهل بیت (ع) در بین مردم نیجریه پرداخت و افزود: 140 میلیون  نفر مسلمان در نیجریه زندگی می کنند که 20 میلیون نفر از آنها شیعه و بقیه از اهل تسنن  که اینها با هم هیچ مشکلی ندارند؛ فقط عده ای از آنها به عربستان رفته  و متاثر از افکار و اخلاق عربستانی ها زندگی می کنند پس از آنکه آقای زکزاکی شروع به ترویج دین اسلام و حکومت اسلامی ایران کردند دشمن در صدد مبارزه با نیجریه بود اما در نیجریه بیشتر مردم وجوانان مخالف دشمنان اسلام بودند؛ پیامبر(ص) فرمودند: هیچ کدام از پیغمبران در تبلیغ دین و هدایت گری مردم به اندازه من اذیت نشدند اما پیامبر با رفتار و  کردار  و اخلاق نیکو مردم را به خداوند دعوت می کرد.

 

 

وی اظهار کرد: هرکس در راه خدا برود و یا راه اولیاء خدا را بپیماید پیروز خواهد شد؛ شیخ زکزاکی از راه پیامبران و ائمه اطهار و راه امام حسین (ع)  و راه امام خمینی(ره)  تلاش کرد که مردم را مسلمان کند؛  توطئه از عربستان و آمریکا نشأت گرفت دولت عربستان برای از بین بردن نیجریه هزینه کرد؛ بیشتر از هزار نفر در حادثه نیجریه کشته و شهید شدند، در این توطئه 347 نفر زن و مرد مسلمان را بدون کفن و بدون اقامه نماز میت یک جا دفن کردند؛ عربستان برای از ببن بردن ملت نیجریه بسیار هزینه کرد؛ شیخ زکزاکی 9 فرزند  دارد دو دختر و 7 پسر که از پسران 6 نفر شهید شده اند.

 

 

این فعال جنبش نیجریه ادامه داد: در آستانه  پیاده روی اربعین هستیم که مردم ثبت نام می کنند و هر سال اشخاصی از کشور نیجریه هم شرکت می کنند، دشمنان اسلام در ابتدا گفتند  شیعیان نیجریه که در این راه قدم بردارند و شرکت کنند کشته می شوند اما الان کسانی که در پیاده روی اربعین  از کشور نیجریه شرکت می کنند در تحریم هستند و زندگی ندارند؛ ولی چگونه می توانند میلیاردها نفر عاشق و دلداده به امام حسین که در این پیاده روی شرکت  و راه امام حسین(ع)  را طی می کنند بکشند و به شهادت برسانند ولی ما از هیچ چیز نمی ترسیم راه امام حسین (ع) و دانشگاه امام حسین (ع)که امام راحل از این دانشگاه درس آموخت و زکزاکی شیخ ما  هم از آن درس گرفت نیجریه در آینده  یک خمینی (ره) از آن به وجود آمد که انقلاب اسلامی را تشکیل داد و به تمام دنیا صادر کرد و اشاعه داد.

 

وی با اشاره به اینکه نیجریه بیش از 400 طلبه دارد تصریح کرد: آیه شریفه قرآن می فرماید: خداوند محبتش را در دلهای مردم قرار می دهد لذا ما الان محبت خدا را داریم دشمن از این می ترسد و مردم را می کشند ولی هر روز بر تعداد پیروان امام راحل و شیخ زکزاکی افزوده می شوند.

 

شیخ احمد توصیه کرد: قدر انقلاب اسلامی را بدانید؛ ما از آنجا(نیجریه) این نعمت را قدر می دانیم لذا این بزرگترین برای شما ملت ایران و ملت ما است؛ هر کس درس بخواند و بدون مبارزه با ستم و زور باشد فایده ای ندارد لذا تمام ائمه ما مبارزه با ظلم وستم و زور را داشتند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: زمانی که دیپلمات های ایران مذاکرات برای برجام داشتند، مردم نیجریه معتقد بودند که ایران در این مذاکرات پیروز است لذا ما از شما توقع داریم که ما را پشتیبانی کنید؛ دشمن نمی تواند میلیارد ها نفر که به راه ائمه و اولیا خدا می روند را از بین ببرند آنها آمده اند اسلام را نابود کنند هدف عربستان این است که مسلمانان را از دین اسلام  برگرداند.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر عید غدیر خم بیرجند سومین جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین مسجد روزنامه جشنواره طنین خراسان جنوبي دهه ولایت و امامت رفسنجان رهبر شیعیان نیجریه نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست

 سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در گفت و گوی خبری شبکه استانی خلیج فارس با بیان اینکه موفقیت‌های سپاه مرهون ولایت مداری است، افزود: تکلیف و ولایت مداری همواره دو رکن اصلی سپاه بوده است.

وی گفت: سپاه آنچه امام خمینی (ره) و اکنون امام ولایت می‌فرمایند را سرلوحه کار خود قرار داده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: این روز‌ها و در دنیا وحشی گری و سیاست‌های دوگانه شاهد اقدام موثر سپاه در حمایت از مردم مظلوم غزه هستیم.

سردار سالاری افزود: همه شیاطین عالم بر مردم مظلوم فلسطین هجوم آورده اند و اسرائیل غاصب، آمریکای جنایتکار، اروپا و همه کشور‌هایی که به ظاهر نام اسلام را یدک می‌کشند در مقابل عده‌ای انسان مظلوم و بیگناه در فلسطین قرار گرفته اند.

وی گفت: جنایتکاران در این ایام روزانه مردم مظلوم فسلطین را بمباران می‌کنند و بمب‌های سنگرشکن یک تُنی بر سر مردم و کودکان می‌ریزند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: در این ایام تنها کشوری که تا پای جان در کنار مردم فلسطین ایستاده، نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم متدین ما نیز در راهپیمایی‌ها و همه ادوار چهار دهه گذشته همواره حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده اند.

سردار سالاری با بیان اینکه در دنیای امروز باید با زبان دشمنان با آن‌ها حرف زد، گفت: اکنون شاهدیم که سپاه در مقابل استکبار جهانی ایستاده و هیمنه دشمن را درهم شکسته است.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا اینگونه قدرتمندانه در مقابل دشمن نایستاد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: پس از جنایتی که آمریکایی‌های شیطان صفت در ترور سردار سلیمانی انجام دادند، ایران اسلامی با حمله به مدرن‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی ها، هیمنه آن‌ها را شکست و پس از آن معبری باز شد تا اقداماتی علیه استکبار جهانی اجرا شود.

سردار سالاری افزود: پس از این حمله همه مردم دنیا نگاه ویژه‌ای به ایران اسلامی خواهند داشت.

وی گفت: روزانه نیرو‌های یمنی و حشدالشعبی عراق به مجموعه‌های استکبار سیلی می‌زنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: همه اقدامات امام خمینی (ره) از جمله دستور تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام بزرگی بود.

سردار سالاری افزود: از بدو تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد اقدامات موثر این نهاد در عرصه‌های مختلف بوده ایم.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن سپاه به عنوان یک نهاد درخشان بوده و این روز‌ها بیشتر این موضوع قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: سپاه خود را صرفاً در امر دفاع محدود نکرده است و در دیگر امور از جمله سازندگی و محرومیت زدایی نیز اقداماتی زیادی داشته است.

سردار سالاری افزود: بزرگترین طرح‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا شده است.

وی گفت: سپاه به محرومان نیز توجه داشته است و اقدامات بسیار موثری در توانمندسازی، اشتغال، راهسازی، احیاء چشمه‌ها و قنوات، آبرسانی به روستا‌های محروم، ساخت مدارس و مساجد و مجموعه‌های ورزشی داشته است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه سپاه متناسب با شرایط روز برنامه ریزی می‌کند، افزود: با توجه به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهش تولید با مشارکت مردم، سپاه با بهره گیری از ظرفیت بسیج و مشارکت مردم در این زمینه اقداماتی را در نظر گرفته است.

سردار سالاری افزود: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس حضور مردم و بسیجیان معادلات جنگ را بر هم زد در شرایط امروز جامعه نیز در عرصه جهش تولید باید از ظرفیت مردم استفاده شود.

وی گفت: موضوع قرارگاه تحول محلات هم بهره گیری از ظ راهیان نور دریایی، ایجاد اردوگاه‌های فرهنگی جدید و برگزاری یادوراه شهدا اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • واکنش شیخ زکزاکی به حمله ایران به اسرائیل
  • آیت‌الله سعیدی: در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتش احترام دارد
  • زکزاکی: در حمله ایران به اسرائیل از خوشحالی اشک ریختم